TEST

Mazda 3 Sport 1.6 CD - odličan omjer uloženog i dobivenog

13.07.2012 u 15:45

Bionic
Reading

Mazda3 nije bez razloga jedan od ponajboljih kompaktnih automobila u klasi, a nakon posljednjeg redizajna Japanci su se za još pola koplja približili vrhu. Blage kozmetičke preinake većini će vjerojatno promaknuti, ono što će zamijetiti jest snažniji i kultiviraniji motor te nešto nižu cijenu

Kao i dosad, Mazda3 se vozi odlično. Neovisni ovjes nije ni pretvrd ni premekan, težište je zadovoljavajuće nisko, a ukupna masa automobila niža od 1.200 kilograma. Spomenemo li i orni pogonski sklop te vrlo dobru poziciju za upravljačem, jasno je zašto je Mazda3 odabir onih vozača koji preferiraju birati zavojitu cestu prije autoceste.

Nije da se trojka ondje ne snalazi, štoviše, novi motor, 1,6-litreni common-rai dizelaš uglađeniji je i štedljiviji nego ikad dosad, a efekt turbo-rupe zatomljeniji, već Mazdina arhitektura naprosto obožava dinamičnu vožnju kroz povezane zavoje.

Blaže zamjerke možemo uputiti upravljaču kojem pomalo nedostaje povratne informacije, a i kočnice bi nakon niza zaustavljanja mogle biti učinkovitije, premda nemamo zamjerke na progresivnost njihovog aktiviranja. Zato hvalimo ručni šesterostupanjski mjenjač odlično pogođenih omjera i kratkih hodova, te pravovremenu aktivaciju sigurnosnih sustava poput ABS-a i ESP-a.

Da je Mazda3 već dulje vrijeme s nama, najbolje se vidi po pomalo konzervativnom dizajnu interijera te ergonomski ne baš najsretnije prilagođenim kontrolama na središnjem grebenu. S druge strane, putnicima neće nedostajati prostora za glavu i noge, kao ni volumena u solidnom 340-litarskom prtljažniku, a valja priznati da će Mazdina sjedala progutati i korpulentnije vozače.

Sve u svemu, u pitanju je uistinu odličan automobil kojem je teško pronaći veću zamjerku. Ukoliko ste u potrazi za vozilom u ovoj klasi, svakako isprobajte trojku prije konačnog suda.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda3 Sport 1.6 CD 116 CE
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 85/116 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 270 @ 1.750-2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,6/8,1/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11 s
Maksimalna brzina: 188 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.460/1.755/1.470
Cijena do registracije: 145.490 kuna