Novi trend među sve profinjenijim muškim mirisima većina žena pozdravlja, dok muškarcima predstavljaju izazov
Muškarci su nekada na prvi 'špric' mogli detektirati je li riječ o mirisu za njih ili njihove bolje polovice. Kad bi ih protresle reske esencije citrusa začinjene drvenastim notama, znali bi da su na sigurnom terenu kolonjskih voda.
U parfemskom smislu, muškarci su mahom robovi navike. Kad se navuku na jedan miris, nerado ga mijenjaju. S druge strane, ženama nikad dosta eksperimentiranja novim parfemskim kombinacijama. Svaka koja je pokušala nagovoriti svoga muškarca da slijedi njen primjer i da priliku novom mirisu zna da bi ga vjerojatno lakše nagovorila na kavu sa svojim roditeljima nego na takav parfemski iskorak u nepoznato.
U posljednje vrijeme tipično ženske note, poput izrazito voćnih i cvjetnih, počinju se pojavljivati u muškim mirisnim koktelima. Mačo muškarci koji su otvoreni novim iskustvima, poput 'kaliforniziranog' Davida Duchovnyja, bivšeg gitarista Gunsa Slasha ili Pamelinog bivšeg Tommyja Leeja, oduševljeni su naglašenim cvjetnim notama gardenije i ruže u svojim mirisima.
Najveći parfemski paradoks krije se u činjenici da je tipično muška, svježa nota poznata kao fougère (u doslovnom prijevodu: paprat) zapravo mješavina izrazito cvjetnih esencija, poput lavande i geranija u kombinaciji s mahovinom i kumarinom. Muškarci ga samo iz navike doživljavaju kao svoju notu.
Na isti način na koji su posljednja dva desetljeća – polako, ali sigurno – prihvatili svježe 'akvatične' note, uskoro će prihvatiti i sve naglašenije cvjetne i voćne esencije u svojim parfemima. Malo će koji odoljeti prvom muškom mirisu iz Sisleyeve parfemske radionice, Eau d'Ikar, pogotovo kad otkrije da njegove mediteranske note mastike, irisa i jasmina tako poticajno djeluju na žene.