Tvrtke u Hrvatskoj sve češće povode se za svjetskim trendovima pa se u slučaju gradnje ili preuređenja stvaraju moderni i zanimljivi poslovni prostori
Prva asocijacija na ured većini nas je strogi i pomalo bezlično uređen prostor koji se od bilo kojeg drugog razlikuje po natpisu na ulazu.
No u posljednje vrijeme ta se slika mijenja jer uredi postaju prepoznatljivi, brendirani prostori koji poslovnim partnerima, klijentima i samim zaposlenicima prenose poruke i snagu tvrtke.
Zagrebačka arhitektica Suzi Švelić Škevin otkriva nam najnovije trendove kad je riječ o uređenju ureda.
'Radni prostori više nisu klasične, sterilne prostorije za određeni broj zaposlenika, već otvoreni i dinamični uredi. Koncept designa ureda i definiranje prostora planira se tako da tvrtka bude prepoznatljiva putem prostora koji je brendiran na jedinstven način'.
Kaže kako je kod samog pristupa uređenju potrebno dobro upoznati tvrtku, ciljeve i brend. Pristup projektiranju ide od definiranja koncepta, funkcionalne sheme pa sve do detaljnih nacrta dizajna pojedinih elemenata.
Od samog ulaza (recepcija / lobby) tvrtka predstavlja svoj image, prepoznatljivi identitet, ciljeve i snagu. Uredi su najčešće otvoreni i transparentni.
Trendovi u dizajnu su 'open space' neformalni uredi s industrijskim stropom i vidljivom instalacijom. Koriste se uglavnom prirodni elementi (drvo, cigla, kamen, beton) uz minimalnu prisutnost detalja. Rješenja trebaju biti jednostavna, racionalna i neformalna.
Oprema i detalji su što jeftiniji, po mogućnosti retro dizajn. Komunikacija se koristi kao element dekoracije. Budući da mnogi zaposlenici rade od kuće ili u fleksibilnom radnom vremenu, za njih se predviđaju 'share deskovi' kao i pozicije s kojih mogu jednostavno nastaviti rad na projektima.
'Novi uredi najčešće imaju više prostora za neformalne sastanke, druženja i interakciju kao što je primjer ureda u Konzumkliku. Pult se može postaviti kao mjesto za pauzu, ali i za neformalne i brze sastanke', savjetuje Suzi Švelić Škevin.