VRIJEME BRZE MODE

Modni dizajneri ovako se bore protiv jeftinih kopija

06.02.2015 u 11:00

Bionic
Reading

Modni dizajneri definitivno se ne slažu s tvrdnjom da je imitacija najbolji oblik laskanja. Nakon što su mjesece i mjesece proveli na osmišljavanju novih kolekcija, nimalo im ne laska kad se nekoliko tjedana nakon što su nove kreacije predstavili javnosti jeftine kopije njihovog dizajna pojave u lancima ulične mode

Nekad su najveći problem modnim kućama bili preprodavači koji su jeftine i loše kopije torba i odjeće prodavali kupcima željnim brendirane robe. No lažne dizajnerske torbice samo su jedan dio puno složenijeg problema koji muči luksuznu modu. U današnje vrijeme brze mode gorući je problem kopiranje dizajna, a modna industrija ni sama još ne zna kako ga riješiti. Postalo je pravilo da čim razvikano dizajnersko ime predstavi svoju novu kolekciju na jednom od svjetskih tjedana mode, u roku od nekoliko tjedana kopije tih krpica preplave lance ulične mode. Kopira se sve, od kroja, boja, uzoraka, silueta, a stati tome na kraj nije nimalo lako.

Dizajnerica Mary Katrantzou poznata je po zanimljivim živahnim printovima, digitalno osmišljenim motivima, no u posljednjih nekoliko kolekcija svjesno je odlučila odustati od te prakse, a na to su je ponukali upravo lanci ulične mode koji su besramno kopirali njezin dizajn.

'To je postalo nešto što vidite posvuda. Digitalni print bio je najbolja stvar koja se dogodila masovnim proizvođačima jer su lako mogli kopirati look s modnih pista i za mjesec dana jeftine kopije izbaciti na tržište. Osjetila sam potrebu da se odmaknem od toga', rekla je Katrantzou za Wall Street Journal. U posljednjim kolekcijama počela je stoga eksperimentirati s materijalima te koristiti guipure, gustu dekorativnu vrstu čipke i izvezeni jacquard (žakar) koji se ručno radi u švicarskim tekstilnim tvornicama.

'Lanci ulične mode ne mogu ni približno parirati kvalitetom i izradom tih tkanina, a mislim da je to način na koji se gradi luksuzni brend', rekla je za Walll Street Journal dizajnerica Katrantzou.

Sličnim putem krenuo je i proslavljeni modni dvojac Jack McCollough i Lazaro Hernandez koji stoji iza američkog brenda Proenza Schouler. Njih dvojica ne osmišljavaju samo kreacije, već i materijal za svoj brend jer žele kupcima ponuditi nešto drugačije.

'Kad dođeš u P. V. (europski sajam tekstila) gledaš u iste stvari koje gledaju i svi drugo', kaže McCollough koji je modni svijet oduševio kad je prošlo proljeće predstavio suknje na faldice s tankim slojevima folije, a kolekcija je sjajno primljena i kod kupaca koji vjerojatno nisu ni razmišljali o tome da je u razvoj te suknje uloženo na stotine sati.

Kolekcija Nicolasa Ghesquièrea za modnu kuću Louis Vuitton napravljena je od kompleksnih i neočekivanih materijala, poput baby doll haljinice od svile georgette izvezene šljokicama i s rubovima od janjeće kože i kože jegulje. Takvi komadi, iako imaju paprene cijene, i dalje imaju svoje kupce koji žele investirati u kvalitetne komade odjeće u čiji je dizajn i izradu uloženo puno vremena i truda. Većina si ipak ne može priuštiti za suknju izdvojiti 30-ak tisuća kuna pa ostaje garderobu osvježavati jeftinim imitacijama ili čekati novu suradnju velikog dizajnerskog imena i lanca ulične mode u kojoj će se naći brendiranih krpica po prihvatljivim cijenama.