Koliko su mirisi prolazni, toliko je trajna ljepota njihovih bočica-čuvarica, koje na dražbama znaju postići vrtoglave iznose
Famozni parfem Trésor de la Mer, koji je 'meštar kristala' René Lalique oblikovao poput bisera skrivenog u morskoj školjci, prije pet godina prodan je za više od 130 tisuća eura na internetskoj dražbi. Davne 1936., kad je nastao, koštao je manje od 40 eura.
Na dražbi koja je prije tri godine održana nakon smrti francuskog dizajnera Yves Saint Laurenta, samo jedna parfemska bočica iz njegove bogate umjetničke kolekcije prodana je za gotovo 9 milijuna eura. Riječ je o flakonu Belle Haleine koji nikad nije sadržavao parfem, ali je umjetničko djelo velikog Marcela Duchampa iz 1921.
I dok pasioniranim kolekcionarima kristalnih flakona s potpisom Laliquea i Baccarata uopće nije stalo do mirisa, parfemskim zaljubljenicima oni su itekako važni. No velike parfemske kuće svjesne su koliko je neobičan izgled bočice važan da bi potencijalni kupac uopće primijetio njihov parfem u moru drugih.
Prije gotovo 20 godina Jean Paul Gaultier lansirao je svoj prvi parfem, kasnije nazvan Classique, čija seksi bočica i danas plijeni pažnju ženskim torzom odjevenim u korzet. Svake godine Gaultier lansira novu inačicu svoga 'klasika' i stilizira je zlatnim ili korzetom od čipke, okiti ga lančićem ili ga istetovira.
Posljednjih godina i među muškim mirisima, koji se tradicionalno buteljiraju u više-manje dosadne bočice, zaživio je trend maštovitih flakona. Prvo je Paco Rabbane svoj 1 Million upakirao u 'zlatnu polugu', Diesel je lansirao Only the Brave u formi stisnute pesnice, a Davidoff svoj Champion u formi simpatičnog utega. Kako bi se približio glazbeno osviještenoj publici, Azzaro je svoj najnoviji muški miris Decibel prigodno upakirao u mikrofon i stavio ga u ruke Julianu Casablancasu, svom zaštitnom licu i pjevaču The Strokesa.