Zadnjih nekoliko godina modnu su scenu preplavile torbice koje osvajaju dizajnom, kvalitetom izrade, ali i prihvatljivim cijenama, a potpisuju ih mladi brendovi koji su tek započeli svoju modnu priču. Danse Lente, Cult Gaia, Manu Atelier, Staud, samo su neki od trenutačno najpoželjnijih brendova koji osvajaju srca i garderobu modnih zaljubljenica zahvaljujući neodoljivom dizajnu, ali i dobrim omjerom kvalitete i cijene
Skupe dizajnerske torbe san su većine žene, a najcjenjeniji modeli danas koštaju od nekoliko tisuća eura pa do desetak kad je brend Hermes u pitanju. Iako se Chanelova kultna torba 2.55 ili Hermesova Birkinica smatraju investicijom, jer im cijena s godinama samo raste, većina običnih smrtnica ih si ne može priuštiti. Uostalom, zvuči poprilično suludo izdvojiti toliki novac za jednu jedinu torbicu.
Godinama je bila velika rupa na tržištu između jeftinih high street torbica i onih papreno skupih s dizajnerskim potpisom, a među prvima tu je nišu otkrio Michael Kors, američki dizajner koji je još više poznat po torbicama i modnim dodacima nego po odjeći. Kors je mudro shvatio da postoji cijela vojska žena koje si ne mogu priuštiti Chanel, Pradu, Hermes ili Louis Vuitton, ali su zato spremne izdvojiti tisuću ili dvije kuna za kvalitetnu kožnu torbicu s potpisom. Njegova poslovna strategija 'luksuz dostupan svima' pokazala se itekako uspješno, što potvrđuje podatak da upravo prodaja torbi čini 70 posto ukupne prodaje proizvoda s potpisom Michaela Korsa. 'Torbe su savršen proizvod za žene', zaključio je slavni dizajner, 'One nemaju veličinu, nemaju dob. Možete se taj dan osjećati debelo, a svejedno ćete nositi torbu'.
Korsovom poslovnom filozofijom povodi se u zadnje vrijeme jako puno brendova koji su tek stupili na modnu scenu, a svima im je zajedničko da kreiraju torbice prihvatljivog cjenovnog razreda te da ih trendseterice obožavaju. Kvalitetna torbica trajat će puno dulje nego majica ili haljina koja je te sezone u trendu, stoga u nju i vrijedi uložiti nešto više, no ipak ne toliko da treba dignuti kredit kako bismo je kupili. Ne čudi stoga da zadnju godinu, dvije među najpoželjnije brendove torbica spadaju Manu Atelier, Staud, Cult Gaia ili Danse Lente, mahom mladi brendovi koji su se već sa svojim prvim kolekcijama dokazali i osvojili milijune žena diljem svijeta, uspješno spojivši privlačan dizajn i prihvatljivu cijenu.
Chic drvena torba s potpisom Cult Gaia napravljena od bambusa zaludjela je modne ovisnice diljem svijeta, a nosile su ih sve utjecajne trendseterice, od Jessice Albe pa do glazbenih ikona poput Beyonce i Rihanne. Cijena jedne klasične Arc torbe kreće se između 780 i 1.030 kuna (a na sniženju još i manje), ovisno o tome odaberete li veliki, mali ili mini model.
Svojim skulpturalnim dizajnom, posvećenošću detaljima i cjenovno prihvatljivom rangu, londonski brend Danse Lente već je u prvoj godini postojanja osvojio zaljubljenice u modu. Prva se kolekcija na net-a-porteru rasprodala gotovo preko noći, a Danse Lente je oborio rekord postavši prvi brend torbica koji je na sam dan lansiranja rasprodao doslovno cijelu kolekciju koja se našla u prodaji. Formula uspjeha je zapravo prilično jednostavna: predivan dizajn, kvalitetna izrada i prihvatljiva cijena, budući da nijedna torbica ne košta više od 500 eura. Iza ovog brenda francuskog imena, koji u prijevodu znači spori ples, stoji dizajnerica korejskog podrijetla Youngwon Kim. Ne krije da nije nimalo lako postići prihvatljivu cijenu proizvoda, a pritom, kaže, ne želi radi kompromise zbog kojih bi žrtvovala stil i kvalitetu.
'Uvijek je teško postići balans između cijene i kvalitete. Vidjela sam puno dizajnerskih brendova koji su nestali brzo jer nisu mogli parirati cijenama na tržištu. Zaista se jako trudim kako bih prihvatila ograničenja koja pred mene postavlja pristupačna cijena i kako bih samu sebe izazvala da pronađem dizajn koji će na kraju biti moguće proizvesti. To sve uzimam u obzir jako rano u procesu dizajniranja, ali moram priznati da je teško', kaže Kim.
Jedna od neobičnijih torbi posljednjih sezona je zanimljiva smeđa bucket torba losangeleskog brenda Staud za kojom su poludjele trendseterice diljem svijeta. Ova neobična torba koja podsjeća na glinenu viseću teglu za cvijeće, pokorila je Instagram, a kožna varijanta iste Moreau Bucket torbe prodaje po redovnoj cijeni od 2.600 kuna (350 €), a trendseterice je, očekivano, obožavaju.