Prodaja automobila u zapadnoj Europi pala je za 6,4 posto u lipnju, pri čemu je najveći pad zabilježen na najvećem tržištu, onom njemačkom, pokazali su podaci objavljeni u utorak
Grupa JD Power objavila je da je sezonski prilagođena prodaja u zapadnoj Europi u 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem lipnja pala na 12,8 milijuna vozila.
"Pritom je neizbježno daljnje značajno usporavanje potražnje za vozilima", ističu u JD Poweru, ukazujući na ukidanje vladinih poticajnih programa za zamjenu starih vozila novima, ekološki prihvatljivijima.
Povjerenje potrošača u Europi dodatno je pogođeno nedavnom dužničkom krizom, pri čemu vlade u regiji nastoje ubrzati srezati proračunske manjkove, nastale u prošloj recesijskoj godini.
"To može samo nepovoljno utjecati na potražnju za vozilima jer će vjerojatno dovesti do gubitka radnih mjesta u javnom sektoru ili smanjenja ili zamrzavanja plaća, otkazivanja ugovora u privatnom sektoru koje financira vlada, uz povećanje poreza", istaknula je grupa.
U Njemačkoj je prodaja automobila pala za 32,2 posto nakon što je Berlin ukinuo prošlogodišnji program poticanja kupovine novih automobila. U proteklih godinu dana njemačko tržište smanjilo se za 28,7 posto.
U Italiji je okončanje vladinih olakšica u cilju poticanja prodaje dovelo do pada prodaje vozila za 19 posto na godišnjoj razini.
U JD Poweru ne očekuju oporavak potražnje ni u narednih šest mjeseci.
Iako se prodaja u Španjolskoj i Francuskoj drži relativno dobro zahvaljujući olakšicama koje potiču potražnju, u Francuskoj su poticaji već smanjeni dok će u Španjolskoj program uskoro biti ukinut.