Većinu roditelja muči isti problem: hoće li za dijete biti bolje da u školu krene ranije ili je možda bolje da odgode njegov polazak u školu u nadi da će tako na kraju školovanja postići bolji uspjeh
Novo istraživanje provedeno u Australiji pokazalo je da je za djecu možda bolje da u školu krenu ranije. 'Djeca sama pronalaze svoje mjesto u životu', rekao je Andrew Martin sa Sveučilišta u Sydneyju i zaključio: 'Istina će ionako izići na vidjelo.'
Usto, baš bi ona djeca kojoj su roditelji odgađali polazak u školu imala najviše koristi od ranog početka školovanja. Martin je pratio školski uspjeh 3.864 djece iz sedam srednjih škola u Sydneyju kako bi proučio odnos između ocjena djece koja su mlađa, odnosno starija od većine kolega.
'Kada je posrijedi srednjoškolski uspjeh, nebitno je jesu li djeca mlađa ili starija od većine', rekao je Martin koji je, međutim, otkrio da su starija djeca slabije motivirana, češće izbjegavaju školu i imaju lošije ocjene od ostalih.
Zapravo, pokazalo se da na kraju srednje škole najmlađa djeca imaju najbolje ocjene. Martin kaže da može postojati niz razloga zbog kojih djeca mlađa od većine kolega ispočetka zaostaju, ali poslije dostižu, pa čak i prestižu ostale učenike.
Možda najjači utjecaj ima samo školovanje. 'Škola je najsnažnija intervencija koju će ljudsko biće ikad osjetiti', rekao je. A budući da donosi goleme promjene, bolje je početi što ranije. Premda Martin naglašava da je mjerio samo akademski uspjeh u srednjoj školi, ono što se pokazalo za ocjene vjerojatno vrijedi i za ostale markere uspjeha, kao što je emocionalna inteligencija.
'Ispitivali smo akademski, a ne i društveni razvoj, ali nemam razloga vjerovati da društveni razvoj zaostaje za akademskim', rekao je. Glavno je znati da je školovanje dugotrajan proces: mjesto na kojemu ste u početku ne pokazuje gdje ćete biti na kraju.