Upitate li prosječnog kupca automobila kako zamišlja svoje savršeno vozilo, najčešće ćete dobiti opis koji objedinjuje više karoserijskih cjelina. Upravo je na ovoj osnovi stvoren segment takozvanih crossover vozila koja nastoje objediniti karakteristike različitih vrsta automobila u jednu cjelinu
Crossover vozila svojevrsni su križanci, te nastoje svojim mogućnostima ispuniti više zadaća. Premda gotovo da i nema proizvođač koji nema bar jedan ovakav model u ponudi, Nissan ih ima nekoliko, od kojih se posljednji krije iza interesantnog imena Juke.
Juke je kompaktni crossover građen na platformi Micre, no to po njegovim vanjskim dimenzijama i izgledu, kako vanjskom, tako i unutarnjem nikad ne biste mogli zaključiti. Juke, u osnovi, izgleda toliko neobično da ga se slobodno može svrstati u kategoriju vozila koja ćete voljeti ili mrziti. Ovakav dojam ponajprije ostavlja dizajn koji nije za svakoga. Zaobljene linije, naglašeno svjetlosno sklopovlje, napuhnuti blatobrani i povišeno odstojanje u tla u kombinaciji s visokom bočnom linijom malo koga će ostaviti ravnodušnim. Zato je interijer na vrhuncu klase s kvalitetnim materijalima i odličnom ergonomijom, no putnicima straga neće trebati dugo da shvate kako je riječ o automobilu izuzetno kompaktnih dimenzija koji djeluje veće izvana nego iznutra.
Preglednost je vrlo dobra, a vozačima će se svidjeti i pozicija za upravljačem koja, unatoč blagoj povišenosti, ne ostavlja dojam kao da vozite SUV. Ovome u prilog ide i činjenica da se Juke, unatoč nešto višem težištu, vozi kao vrlo dobro izbalansirani kompaktni automobil, što ponajprije može zahvaliti neovisnom ovjesu s arhitekturom McPherson sprijeda i multilink straga, prilagođenom za zabavnu, sportsku vožnju, no koja će bez problema progutati svako oštećenje na kolniku.
Testni model raspolagao je najsnažnijim motorom – 1,6-litrenim turbopunjenim benzincem s čak 190 KS i 250 Nm okretnog momenta. Brojnoj konjici pridodajte elektronski kontrolirani pogon na sva četiri kotača, zadovoljavajuće brzi kontinuirano varijabilni prijenos, stražnji diferencijal sa sustavom torque vectoring – dijeljenja okretnog momenta po kotaču s najviše prijemljivosti te elektronsku kontrolu šasije i upravljačkog mehanizma koji reakcije ovjesa, mjenjača,krutost upravljača i odaziv gasa prilagođava vozačkim preferencijama - i imate vozilo kojim je podjednako zabavno upravljati uređenom prometnicom, kao i manje zahtjevnim bespućem.
Naš Juke imao je malih problema pri svladavanju oštrijih blatnih uspona, no obzirom na to da nije raspolagao propisnim pneumaticima za ovakvu rabotu, kao i da nije riječ o terenskom vozilu, pokazao se i više nego zadovoljavajućim sredstvom za odlazak u prirodu.
Sve u svemu, Juke je uvjerljivo najzabavniji, najsvestraniji i najkul automobil koji smo imali prilike testirati u posljednje vrijeme, a jedine zamjerke koje nam padaju na pamet odnose se na visoku cijenu, skromni obujam prtljažnika od tek 250-ak litara i visoku potrošnju koja se za vrijeme testa nerijetko kretala iznad deset litara na stotinu kilometara.
Proizvođač: Nissan
Model: Juke 1.6 DIG-T CVT 4X4 Tekna
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.618 cm3
Snaga (kW/KS): 140/190 @ 5.600 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 2.000 - 5.200 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,4/10,8/8,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,4
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.135/1.765/1.570
Cijena do registracije: 202.000 kuna