Posljednjih mjeseci Opel je u žiži interesa. Proizvođač iz Russelsheima sprema se, nakon 80 godina, promijeniti vlasnika, a hoće li to biti Fiat ili Magna, saznat ćemo već do kraja svibnja. Istovremeno, Opel žari i pali europskim tržištem s Insignijom (100.000 zaprimljenih narudžbi), a sada su nam Nijemci predstavili i nasljednicu svog najvažnijeg modela – novu Astru
Astra čini čak 30 posto ukupne Opelove prodaje, ne treba stoga čuditi što su je Nijemci brižno skrivali od znatiželjnih očiju praktički do zadnjeg dana. Automobil će nam službeno biti predstavljen na nadolazećem rujanskom salonu u Frankfurtu, no u međuvremenu brojne zaključke možemo izvući i na temelju fotografija i dostupnih nam tehničkih podataka.
Prvi dojam već se da izvući iz riječi Vauxhallovog direktora marketinga koji je rekao da je kod nove Astre 'samo ime ostalo staro'. To će reći da je novi automobil građen na novoj platformi s kojom smo već imali kontakt za vrijeme prve vožnje Chevroletovog Cruza (koji je dijeli s Astrom). U Opelu ipak napominju da je Astrina platforma primjetno sportskija nego Cruzeova te da će nuditi vožnju više usmjerenu na vozača.
Istovremeno se u Opelu ne libe priznati da je nova Astra nastala po uzoru na veću Insigniju uz prilagođenu dizajnersku temu 'krilo i oštrica'. Sudeći prema fotografijama, valja zaključiti da nova Astra doista izgleda odlično već u izdanju s petorim vratima, pa jedva čekamo vidjeti 'kupe' verziju s tri vrata. Opel nam također još uvijek nije ustupio fotografije interijera, no Nijemci tvrde da je on, baš kao kod Insignije, 'nastavak stila zadanog eksterijerom'.
Astra je duga 4,42 metra te raspolaže sedam centimetra dužim međuosovinskim razmakom od svoje prethodnice, kao i širim tragom kotača sprijeda i straga. U Opelu tvrde i da je znatno aerodinamičnija. Oblikujući je, inženjeri su dizajn prilagođavali više od 600 radnih sati u zračnom tunelu.
Nova Astra također je znatno opremljenija, a u Opelu ne skrivaju da, s tehnološkog aspekta, ciljaju na vrh klase. Astra će dolaziti s brojnim inovacijama poput bi-xenon Advanced Forward Lighting (AFL+) sustava prednjeg svjetlosnog sklopovlja koji, ovisno o uvjetima na cesti, u devet režima prilagođava intenzitet osvjetljenja, ili pak sustava Opel Eye koji pomoću kamere čita prometne znakove uz cestu i vozača upozorava na one najvažnije. Tu je i sustav adaptivne šasije koji će vozačima nuditi tri režima krutosti i reakcije upravljačkog sklopa – Standard, Sport i Tour.
Astra će se nuditi i s bogatim izborom pogonskih jedinica, a svi motori osim najslabijih dolazit će upareni s ručnim šesterostupanjskim mjenjačima. U ponudi će se tako naći četiri benzinca i tri dizelaša. Ljubitelji benzina moći će birati između atmosferskog 1.4 sa 100 KS, turbopunjenog sa 120 ili 140 KS te 1.6 Turbo sa 180 KS. Fanovi dizela na izbor će imati 1.3, 1.7 i 2.0 u rasponu od 95 do 160 KS.
Na tržištu će se isprva pojaviti hatchback varijanta s petorim vratima, dok bi je u stopu trebala pratiti GTC trovratna izvedba. U Opelu najavljuju i karavansku izvedbu do kraja 2010, a potom i kabrioletsku inačicu.
Astre će svjetsku premijeru imati na salonu automobila u Frankfurtu ove jeseni, a u prodaji bi se trebala naći do kraja godine.