TEST

Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 – prvo pa muško!

08.07.2011 u 10:05

Bionic
Reading

Svaki put kad se susretnemo s Insignijom pomislimo isto – zašto je Opelu trebalo toliko vremena da napravi ovakav automobil? Zapravo, u susretu s testnim modelom ovaj je dojam bio još naglašeniji

Testna Insignija bila je nakrcana opremom te je raspolagala integralnim pogonom i automatskim mjenjačem. Kombinacija je to koja će malo koga ostaviti ravnodušnim, posebice kada spomenemo da je automobil pogonio dobro nam poznati dvolitreni turbopunjeni common-rail dizelaš.

O dizajnu europskog automobila godine 2009. već su napisani hvalospjevi pa ćemo mi samo zaključiti da je Insignijin dizajn dobitan te da podjednako dobro izgleda u sva tri karoserijska oblika – limuzinskom, karavanskom i hatcback. Upravo ovim potonjim mogao se pohvaliti testni model, a on je ujedno, usudili bismo se reći, i najpraktičniji. Nudi oku ugodan sklad i preglednost limuzine s mogućnošću utovara glomaznijih predmeta karakterističnom za karavane.

Praktična strana priče nastavlja se i u unutrašnjosti. U Insigniji se udobno sjedi, a paket opreme Cosmo dokazuje da i u Russelsheimu znaju napraviti limuzinu u kojoj se putnici neće osjećati zakinuto za luksuzne detalje. Ovdje ponajprije mislimo na kožom presvučena sjedala i elemente armature. Premda su sjedala veoma udobna, čak i na dužim putovanjima, ne bi bilo loše da su kojim slučajem perforirana te da osim grijanja nude i hlađenje.

Da se Insignia dobro vozi, znali smo i otprije, no s integralnim je pogonom Opelova limuzina dobila novu dimenziju. Elektronski kontrolirani sustav u većini situacija standardno isporučuje okretni moment prednjim kotačima, no kada iz bilo kojeg razloga dođe do njihova proklizavanja, mehanizam je sposoban do čak 100 posto okretnog momenta preusmjeriti stražnjoj osovini, a zahvaljujući elektronskoj blokadi diferencijala – čak i pojedinom kotaču. U vožnji se to itekako osjeti te vozaču ulijeva povjerenje za brže prolaske zavojima, ali ipak ne valja zanemariti da je zbog dodatnog diferencijala Insignija i nešto teža.

Dvolitreni dizelaš sa 160 KS logičan je odabir za ovaj pogon kad se u obzir uzme 350 Nm okretnog momenta koje istiskuje iz dvolitrenog obujma. Ipak, ne bi mu škodila koja konjska snaga više, premda valja istaknuti da se i s ovima na raspolaganju šesterostupanjski automatik odlično nosi. Prijenosni omjeri su izvrsno pogođeni, sustav je podešen za štedljiviju vožnju pa ranije mijenja stupnjeve naviše, no trenutno se prilagođava težoj nozi, i ne da se lako zbuniti. Pohvale se mogu izreći i na sustav aktivne šasije koji u režimu 'sport' nudi brži odaziv na komande, rastezanje brzina i krući upravljač, dok je u režimu 'tour' sve prilagođeno za što sigurnije i štedljivije gutanje kilometara.

Što reći na kraju? Ovo je prvi put da je Opel spojio dizelski motor s integralnim pogonom, i to više nego uspješno, usudili bismo se reći. Razlika od oko 2.300 eura itekako se isplati kad se u obzir uzme potencijal koji se dobiva pogonom na sva četiri kotača. Ukoliko ste skloni vuči prikolica, ili živite na višim nadmorskim visinama do kojih se nerijetko dolazi po skliskim, snijegom ili ledom okovanim prometnicama, tada svakako isprobajte ovaj automobil.

Proizvođač: Opel
Model: Insignia 2.0 CDTI 4x4
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.958 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 350 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,9/10,3/7,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,7 s
Maksimalna brzina: 213 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.830/1.856/1.498
Cijena do registracije: 268.000 kuna (199.812 kuna za osnovni model 2.0 CDTI 160 KS)