Opel nudi tvorničku ugradnju plina već od 3.800 kuna
Izvor: Promo fotografije / Autor: opel
Opel nudi tvorničku ugradnju plina već od 3.800 kuna
Izvor: Promo fotografije / Autor: opel
ŠTEDLJIVIJI OD DIZELAŠA
Udio automobila s plinskom instalacijom na domaćem tržištu iznosi svega šest posto, odnosno kakvih 80-ak tisuća automobila. Prava je to šteta s obzirom na činjenicu da LPG proizvodimo iz vlastitih rezervi te da korištenje ovoga goriva u osobnom prijevozu, osim ekonomske, ima i ekološku komponentu
Ukapljeni naftni plin, naime, nudi 10-ak posto nižu emisiju CO2 po kilometru.
Bizarno je stoga to što domaći zakonodavac, na neki način destimulira prodaju plinskih instalacija budući da za njihovo korištenje zahtijeva dodatne nadoplate za cestarinu i registraciju u iznosu od 1.100 kuna.
No čak i u ovakvoj situaciji vožnja na ukapljeni naftni plin se isplati jer je gorivo u prosjeku konstantno 50-ak posto jeftinije od benzinskih i dizelskih derivata, a problem ne predstavlja ni nedostupnost budući da se plin može već sada 'natočiti' na tristotinjak lokacija u Hrvatskoj.
Najveći zalogaj, kao i dosad, jest sama plinska instalacija koja u prosjeku košta oko 10.000 kuna, a dodatni problem je i to što se ugradnja odvija lokalno, a ne tvornički pa su novi automobili na plin prava rijetkost.
Domaći koncesionar Opelovih vozila planira ovome doskočiti paletom od čak sedam vozila s tvornički ugrađenim plinom koja dolaze sa standardnom garancijom te su cjenovno vrlo agresivno pozicionirana. Ugrađeni je sustav Landi Renzo, a u Opelovim automobilima sustav je kompletno integriran tako da se na prvi, drugi ili treći pogled uopće ne vidi razlika između automobila s plinskom instalacijom i onog bez nje.
Gorivo se toči na ventilu smještenom iza standardnog poklopca rezervoara, spremnik se nalazi na mjestu rezervne gume, a sustav se između benzina i plina prebacuje putem tipke instalirane na središnju konzolu. Štoviše, čak i standardni instrument pokazuje stanje goriva u benzinskom i plinskom rezervoaru.
Budući da je Opel samostalno odradio sve sigurnosne testove, atestiranje je nepotrebno te se ne plaća dodatno, zbog čega davanja za registraciju i cestarinu iznose 769 kuna.
Koliko to sve na kraju košta?
Za plinsku instalaciju na Astri s 1.4-litrenim turbopunjenim benzincem od 140 KS trebat će nadoplatiti 4.500 kuna što bi se, u usporedbi s modelom bez plinske instalacije, kupcu koji prevaljuje 15-ak tisuća kilometara godišnje trebalo isplatiti već za godinu dana. Pet godina korištenja uz 30-ak tisuća prevaljenih kilometara godišnje rezultiralo bi uštedom od 40.000 kuna. Rezultat je impresivan i kad se plinska Astra usporedi s dizelskom od 130 Ks. Već nakon godinu dana i 15.000 km ušteda iznosi 8.000 kuna, a nakon pet godina i 150.000 km - 25.000 kuna. Ovi omjeri okvirno su izračunati uzimajući u obzir aktualnu cijenu goriva, nešto višu potrošnju plina, te kompletne troškove posjedovanja vozila, od redovnih servisa do troškova registriranja.
Opel plinsku instalaciju nažalost ne nudi uz sve motore. Ona za Corsu 1.2 LPG sa 83 KS iznosi 4.200 kuna, za Astru 1.4 LPG sa 140 KS spomenutih 4.500 kn, za Merivu 1.4 LPG sa 120 KS 3.800 kn, za Zafiru Tourer 1.4 LPG sa 140 KS 6.000 kn, kao i za Insigniju s istim motorom, a najskuplja za Adama 1.4 LPG sa 87 KS i Mokku 1.4 LPG sa 140 KS - 14.000 kuna.