Nakon deset godina poslovanja, brend Strathberry želi postati prvi istinski luksuzni brend - bez obzira na to tko ga nosi. Naime, za ovaj brend sa sjedištem u Škotskoj, odobrenje i naklonost pripadnica kraljevskog dvora samo je početak
Svake srijede ujutro, mala grupa dizajnera iz škotskog brenda modnih dodataka kojeg predvode suosnivači i supružnici Guy i Leeanne Hundleby, okuplja se na najvišem katu sjedišta marke u Edinburghu, smještenom u idiličnoj bijeloj gradskoj kući koja je zaštićena kao mjesto UNESCO-ve svjetske baštine. Uzorci boja i fotografije inspiracije nižu se uz jedan zid; drugi prekrivaju police s uzorcima nadolazećih sezona. Za stolom u sredini, članovi tima rukuju komadima materijala, isprobavaju veličinu torbi i postavljaju nove koncepte. Sastanak ne traje duže od sat vremena, ali čini srijedu 'najboljim danom u tjednu', kaže Leeanne Hundleby za Harper's Bazaar.
Torba koja je označila početak već desetljeće starog brenda imala je skromnije podrijetlo. Strathberryjev prvi dizajn bila je zakrivljena tote torba s ručkom ukrašenom zlatnim detaljima, inspirirana vintage kožnom glazbenom torbom na koju su suosnivači slučajno naletjeli u dućanu rabljene robe. Taj prvotni dizajn ustupio je mjesto minijaturnoj verziji u različitim nijansama kože i ruksaku: arhitektonskim komadima koji su prenosili 'tihi luksuz' prije nego što se pretvorio praktički u poštapalicu.
Torbe su bile lijepe, ali ne pretenciozne, funkcionalne, ali ne pretjerano utilitarne, i bile su ručno izrađene u španjolskim radionicama u kojima su također bili smješteni neki od najvećih luksuznih konglomerata. To je bilo dovoljno za dobivanje podrške na koju neki dizajneri čekaju desetljećima a ovaj brend dobio ju je nakon svega četiri godine poslovanja.
Strathberry kontinuirano okuplja obožavatelje u modnim i influencerskim krugovima od trenutka kada je Meghan Markle nosila dvobojnu mini torbicu s potpisom ovog brenda na službenoj kraljevskoj šetnji 2017., nedugo nakon što je objavila svoje zaruke s princem Harryjem. A zatim se na još jednom svečanom pojavljivanju pokazala Strathberryjevu East/West torbu preko ramena.
Slavne osobe poput Margot Robbie već su ranije nosile Strathberry, ali Markle je bila drugačija. 'Stvari su upravo prešle na drugu razinu', kaže Guy, a pod 'stvari' misli na prodaju i medijsku pozornost. Markle je nosila torbice brenda više od jednom, a svaki put je to potaknuo njihovu prodaju. Ubrzo su uslijedila i druge kraljevske obožavateljice: Kate Middleton, princeza od Walesa, također je nosila Strathberry (u najmanje tri odvojena navrata), kao i princeza Eugenie i Sophie, vojvotkinja od Edinburgha.
'Morate se uštipnuti, jer imate te nevjerojatne pojedince koji mogu odabrati bilo koju torbu, a od svih odaberu vašu. To je poput malog dara,' kaže Leeanne.
Premda su Strathberry više puta isticali kao 'kraljevski brend', a Strathberry torbe su proglašene 'kraljevskim miljenicama, osnivači škotskog brenda, iako zahvalni na tom laskanju, smatraju da brend ima više od toga za ponuditi.
'Mislim da je postojao trenutak u kojem smo pomalo... riskirali da potencijalno budemo poznati samo po toj stvari. I mislim da smo toga bili prilično svjesni i smatrali smo da to nije ispravno za brend,' kaže Leeanne. 'To što se događalo bilo je fantastično. Ali također smo željeli biti sigurni da će zapravo sve što radimo biti prepoznati i da se ne radi samo o toj jednoj torbi,' dodaje.
Kada bi Strathberry sam sebe opisivao i birao riječi za koje želi da ih javnost percipira, to ne bi jednostavno bio 'kraljevski' brend. Bio bi to, kako kaže Guy, 'istaknuti luksuzni brend iz Škotske.'
Hundlebyjevi kažu da su trenutno poznatiji po svojim torbama s potpisom i ljudima koji ih nose nego po korijenima brenda koji potiče iz Edinburgha ili po širini ponude. Naravno, to nije spriječilo Strathberry. Guy predviđa da će brend ove godine generirati 26 milijuna dolara prodajom svojih kožnih torbi, kašmira i nakita te 36 milijuna dolara u 2024. 'Cilj je sada dosegnuti tih 100 milijuna dolara prihoda u sljedeće tri do četiri godine', kaže. Obožavatelji su također spremni potrošiti na ekskluzivnu robu: obljetnička aukcija u korist dobrotvornih organizacija kao što su Dress for Success i Smart Works prikupila je više od 15 tisuća dolara od prodaje arhivskih torbi ograničenog izdanja.
'Edinburgh nije poznat kao modna prijestolnica, ali je stvarno lijepo jer možemo tiho raditi ono što radimo najbolje i pokušati postići originalnost,' kaže Guy. Deset godina poslovanja omogućilo je Strathberryjevom timu 'platformu' za razmišljanje izvan okvira originalnog dizajna marke. Pitanje za kojim su se poveli glasilo je: Kako prenijeti osjećaj dizajnerskih sastanaka srijedom - topao i intiman, s cijenjenjem finijih stvari - u život izvan sjedišta brenda?
Dio odgovora, kažu osnivači, nalazi se u poboljšanje Strathberryjevog marketinga - stavljanje u prvi plan priče obrtničkih partnera brenda u Ubriqueu u Španjolskoj, gdje se njihove torbe izrađuju zajedno s modelima za Loewe i Carolinu Herrera, te privlačenje pozornosti na sjedište u Edinburghu.
Još jedan način je kanaliziranje zajedničkog nasljeđa i blisko prijateljstva uglavnom škotskog tima u dizajn na jasniji način. 'Pokušavamo se više baviti tom pozadinskom pričom, ali ne na možda pretjerano tipično škotski način, s tartanom i tvidom i takvim stvarima', kaže Leeanne. Kako bi to postigao, Strathberry je angažirao dizajnere čiji životopisi uključuju obuku kod prepoznatljivih luksuznih marki, poput J.W. Andersona, Marnija i Burberryja.
Budući da se smatra luksuznim brendom na razini člana portfelja LVMH-a, potrebno je polagano i postojano širenje. Sjedinjene Države su najveće tržište ovog brenda, ali Strathberry ne planira otvoriti fizičku trgovinu ondje u skorije vrijeme. Kada ovaj brend dodaje nove kategorije, to je zato što jasno nastavljaju priču ispričanu kroz torbe: za remene se koristi ista kožu kao i za najprodavanije torbice. Nakit uključuje hardver za koordinaciju s naljepnicom glazbene trake. Kašmir govori o škotskom nasljeđu svega toga - to je materijalna posebnost regije, a kašmir govori o škotskom nasljeđu.
Iskorak na potpuno novi teritorij - poput kaputa napravljenih da izdrže zimu u Edinburghu ili kožnih tenisica koje se kombiniraju s torbicama - nije prioritet.
'Samo pokušavate stvoriti nešto što, nadamo se, ljudi misle da izgleda lijepo, ali je također praktično za njih da ga koriste iz dana u dan', kaže Guy o cjelokupnoj strategiji Strathberryja. 'Ne pokušavamo učiniti previše stvari, već zapravo samo postići najbolje što možemo.'
'Sljedećih 10 godina znači širom otvoriti vrata naše kuće i nadati se da će novi kupci biti dovoljno očarani da uđu unutra - zbog atmosfere i torbi, a ne samo zbog ljudi koji su ih prvi nosili,' zaključuje.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'