Ako želite dobro proći na razgovoru za posao, morate se pripremiti na trik pitanja koja poslodavci jako vole
Razgovor za posao nije najjednostavnija stvar na svijetu, posebno danas kada poslodavci upravo pitanjima igraju psihološke igrice sa svojim potencijalnim zaposlenicima. Donosimo vam nekoliko začkoljastih pitanja kojim će vas pokušati zaskočiti na razgovoru.
'Recite nam nešto o svojim poslovnim postignućima na koja ste najviše ponosni…'
Naizgled bezazleno pitanje, ali zapravo vrlo moćno pa trebate pripaziti. Ovim pitanjem poslodavci žele probiti sve lijepe stvari koje ste naveli u životopisu i otkriti tko se zaista vi. Pripremite se – naoružajte se podacima o vlastitim rezultatima koje ste postigli, o projektima na kojima ste radili i načinu na koji radite. Pripazite da sve to pažljivo, istinito i mudro prezentirate jer na osnovu tih podataka složit će vašu poslovnu osobnost.
'Možete li opisati idealnog kolegu?'
Ovo je čisto psihološko pitanje jer se zna da ljudi kada opisuju idealnog kolegu, zapravo opisuju sebe i vlastite prednosti. Znaju pitati i što im smeta kod kolega, a to su opet stvari koje i sam kandidat ima u sebi.
'Kako biste riješili ovaj izazov?'
Kandidatu se daje konkretan problem odnosno izazov, a potom se od njega traži da objasni kako bi ga riješio – korak po korak. Takvo pitanje otkriva kako se potencijalni zaposlenik uistinu snalazi u stvarnom svijetu. Važno je da budete mirni i koncentrirani te da upotrijebite sve svoje vještine.
'Što biste radili prvih sto dana na ovom poslu?'
Uz pomoć ovog pitanja poslodavac provjerava zna li potencijalni zaposlenik planirati i odrediti ciljeve. Ako su odgovori općeniti i nejasni, pokazuju da niste spremni. Čak i ako stvarno ne znate što ćete, pokušajte odgovarati i svakako odgovarajte konkretno. Upotrijebite sve svoje talente i sve iskustvo koje imate.
Osim snalaženja u trik pitanjima, na razgovor za posao morali biste doći prikladno odjeveni. Pripazite i na to da su vam profili na društvenim mrežama pristojni jer će poslodavac gledati i vaš virtualni imidž. Dobra priprema uključuje i informiranost o kompaniji u kojoj želite raditi, stoga istražite sve što možete o njima.