Demna Gvasalia, odnosno samo Demna od 2021., kreativni direktor Balenciage, prvi je put u javnosti progovorio o velikom skandalu u modnom svijetu zbog kontroverzne reklamne kampanje koja je izazvala brojne osude
U toj kampanji djeca su prikazana na neprimjeren način, što je izazvalo brojne osude, a nanijelo i veliku štetu samom brendu poznatom po suradnjama sa slavnim imenima, od Kim Kardashian i Belle Hadid pa do Nicole Kidman.
Reklama, odnosno niz fotografija s djecom i plišanim medvjedićima - torbama u BDSM odjeći razbjesnili su javnost, a društvene su mreže gorjele te su mnogi pozivali na bojkot Balenciage.
Prozvani Demna tad se oglasio i na društvenim mrežama ispričavši se, no intervjui su izostali.
'Želim se osobno ispričati zbog pogrešnog umjetničkog odabira koncepta za kampanju i preuzimam svoju odgovornost. Bilo je neprimjereno da djeca promoviraju predmete koji nemaju nikakve veze s njima. Koliko god bih ponekad želio provocirati svojim radom, NIKADA to ne bih napravio s tako groznom temom kao što je zlostavljanje djece koje osuđujem', poručio je tad na društvenim mrežama Demna, inače rođeni Gruzijac.
Za Vogue je sad priznao da je njegova greška bila dovesti u vezu djecu sa spornim medvjedićima - torbicama, za koje ističe da su povezane s punk i DIY kulturom.
'Dječja odjeća bila je dio izbora za gift shop, kao i plišane torbe medvjedići koje se referiraju na punk i DIY kulturu, nikako na BDSM, a nosile su ih i manekeni i manekenke na reviji u listopadu 2022. Na temelju toga tim za imidž predložio je fotografa za ovu kampanju jer su mi početkom godine predstavili njegov rad i svidjela mi se kompozicija njegovih slika te je dodan u mapu potencijalnih talenata s kojima ću jednog dana raditi. Budući da je rad fotografa često uključivao mnoštvo igračaka postavljenih po prostoriji s djecom u sredini, mislili smo da ćemo moći uključiti raznolikost proizvoda i artikala iz asortimana suvenirnice u svaku sliku, jer ne možemo napraviti 100 slika za sve te različite proizvode koje trebamo prikazati', objašnjava Demna.
Priznaje i da je napravio veliku grešku.
'To je bila moja velika greška. Nisam shvaćao koliko bi bilo neprikladno staviti te predmete i još uvijek imati dijete u sredini. To je nažalost bila moja pogrešna ideja i loša odluka. Nismo smjeli prikazivati djecu na slikama koje uključuju objekte koji su neprikladni. Nitko, uključujući mene, nije postavio pitanje je li to neprimjereno. Postojali su kontrolni procesi, uključene su tu brojne osobe, ali jednostavno nismo uočili što je problematično. Ovo je bila pogreška u procjeni. Jako žalim zbog toga. Sada smo naučili iz toga i bit će primijenjene detaljnije i pažljivije provjere i koraci provjere prije nego što nastane bilo koja fotografija. Zbog ovoga želim reći da mi je žao. Iskreno se ispričavam za ono što se dogodilo i svima koji su time povrijeđeni', kaže kreativni direktor Balenciage.
Dodao je i da je to bila pogrešna prosudba.
'Mene su nazivali užasnim imenima, što ja nisam, a nije ni Balenciaga. To su greške koje smo napravili i za njih moramo biti odgovorni. Nikad se ne bih htio petljati s takvom temom. Mislim, tko bi? Također je tu odigrao ulogu način na koji su ljudi vidjeli moj rad, koji je bio često provokativan. Kao da bi to mogao biti samo još jedan štos. Ali to nije bio slučaj. Morao sam razmisliti o tome što nije u redu s mojom prosudbom', objasnio je.
Za Vogue je između ostalog otkrio kakva će biti nova poslovna strategija ove poznate španjolske modne kuće.
'Set revije u ožujku bit će vrlo jednostavan kako bismo se mogli fokusirati na kolekciju i doista skrenuti pozornost samo na nju. Ostavljam ono bitno: zbirka, zvuk, svjetlo. Uzbuđen sam zbog toga. To je više u skladu s onim što jesam, što postajem, u što se razvijam. I također mnogo više odgovara baštini ove kuće. Pokazat ćemo puno odjeće, odjeće koja uključuje puno rada', rekao je Demna.
NA TJEDNU VISOKE MODE
Novo iznenađenje iz Balenciage: Modnom pistom prošetale Kim Kardashian, Dua Lipa i Nicole Kidman
To je, dodaje, posve nova faza modnog razvoja Balenciage.
'To je evolucija. Kad radim na couture kolekciji, postoji vrlo izravna veza s naslijeđem i Cristóbalovim radom, koji još nije dovoljno primijenjen na odjeću. I mislim da će kolekcija za ožujak imati puno tih elemenata. Želim da ostanete iznenađeni onim što ćete vidjeti. Jedan dio se zapravo temelji na krojenju i puno eksperimentiranja, dekonstrukcije i rekonstrukcije, što je moja baza. Bit će još jedan dio gdje se radi na silueti i stvarno je više modno orijentiran. I u trećem dijelu, za koji smatram da je najviše povezan s naslijeđem kuće, ne toliko s coutureom, to je način na koji vidim modernu eleganciju', najavio je Demna.
Kaže i da će naglasak biti isključivo na modi.
'Sada je naglasak na mojoj ljubavi prema zanatu izrade odjeće. To sam već spominjao u našim couture kolekcijama, ali sada će se primijeniti na sve ostale. To je u konačnici razlog zbog kojeg radim to što radim. Zanimaju me rukavi i linije ramena, a ne izrada sezonskih kampanja, iako je i to dio mog posla. Prošlu godinu smo namjerno završili videomontažom snimaka iz kolekcija Cristóbala Balenciage iz 60-ih kako bismo podsjetili našu publiku što ova povijesna kuća predstavlja i odakle dolazi. Bio mi je to vrlo važan video. Naslijeđe Cristóbala Balenciage razlog je broj jedan za to što sam ovdje. Ne zanima me pop kultura, da budem vrlo iskren. Da, postali smo dio toga, nekako nesvjesno s moje strane, i to je u redu, ali ne mogu reći da je to utjecalo na moju kreativnu viziju ili pristup dizajnu', kaže dizajner, dodajući da nikad nije tražio toliku pozornost.
'Nisam nikad želio reflektore, to je bilo nešto na što sam se morao naviknuti, naučiti nositi se s tim. Kad postoji vizija brenda, on ima utjecaja: osoba koja stoji iza vizije stavlja se u središte pozornosti i svojevoljno – ili ne – na neki način postaje dio kulture slavnih. To je dio mog posla, ali se ne osjećam dijelom njega. To je nešto što nisam baš uspio prezentirati na pravi način, jer svi žele biti celebrity, ali ja sam introvert koji zapravo samo želi biti u svom ateljeu', zaključio je.