TEST

Renault Latitude 2.0 dCi - najneobičniji Renault

01.03.2012 u 10:29

Bionic
Reading

Renault Latitude neobičan je automobil u gotovo svakom pogledu. Golema limuzina koja je tek pet milimetara kraća od BMW-ove serije 5 ne izgleda kao Renault, ne vozi se kao Renault i ne ostavlja renaultovski dojam. U čemu je kvaka?

Odgovor je jednostavan, Latitude je zajednički projekt Francuza, Japanaca i Korejanaca. Za Renault ga proizvodi Samsung u Busanu, na Nissanovoj platformi D koju također koriste Nissan Murano i aktualna Renault Laguna.

Ovakav neobičan miks, u teoriji, Latitudeu osigurava veoma dobre gene - provjerenu mehaniku, učinkovito pogonsko sklopovlje i pouzdanu elektroniku. No što je s praksom?

Da su nam oči bile vezane prilikom smještanja za upravljač nikad ne bismo pogodili da je u pitanju Renault. Izdajnik je tek Lagunin upravljač, no sveopći doživljaj prije ostavlja dojam njemačke, nego francuske izrade. Materijali su kvalitetni, prostora ima pregršt, a nemamo pritužbi ni na račun ergonomije. Neki bi mogli Renaultu zamjeriti blijed dizajn eksterijera i unutrašnjosti, no valja istaknuti da će se Latitude prodavati na čak 50 svjetskih tržišta zbog čega je alijansa morala zadovoljiti brojne ukuse.

Latitude je jedan od onih automobila u kojem podjednako uživaju svi putnici. Mjesta na stražnjoj klupi za koljena, ramena i glave ima dovoljno i za dvometraše, a prtljažnik će progutati 510 litara, što je na razini klase.

U vožnji Latitude ostavlja dojam golemog automobila, što i jest, no sjedala i podešenost neovisnog ovjesa ne djeluju karakteristično za francuske automobile. Latitude je nešto krući nego što se može očekivati, no to ne znači da je neudoban. Naprotiv, ni nakon duljih ruta nismo osjećali umor, čemu je vjerojatno dijelom doprinijela i masažna funkcija sjedala. Francuzi, svjesni toga da će teško konkurirati u segmentu kojim tradicionalno vladaju Nijemci, svoj najprestižniji automobil nakrcali su opremom koja uključuje praktički sve što vam pada na pamet. Od Boseovog audio sustava specijalno razvijenog za Latitude, do kamere za vožnju unatrag, senzora za kišu i sustava ulaska i pokretanja automobila bez ključa.

Latitude se može voziti dinamičnije nego što bi se na prvi pogled moglo zaključiti. Fino podešeni ovjes osigurava dovoljno prijemljivosti, no dojam narušava spora automatska mjenjačka kutija. Ovaj problemčić djelomično se može riješiti prebacivanjem u manualni režim odabira stupnja prijenosa. Temperamenta ne nedostaje ni dvolitrenom turbodizelašu sa 175 KS koji se, zahvaljujući mesnatom okretnom momentu već od 2.000 o/min, s lakoćom obračunava s Latitudeovih 1.500 kilograma mase.

Pri bržim prolascima zavojem evidentna je Latitudeova sklonost podupravljanju, a i električni servo ne doprinosi previše vozačkom osjećaju za upravljačem koji je dovoljno direktan no prelagan. Nemamo pritužbe na kočnice koje stoički odrađuju i žešću vožnju.

U relaksiranoj vožnji gradom ili na otvorenoj cesti Latitude se pokazuje u najboljem svjetlu. Izolacija buke je odlična, vožnja rafinirana a i potrošnja više nego zadovoljavajuća.

Što na kraju reći. Latitude nam se sviđa, no konkurencija mu je toliko snažna da će najvjerojatnije kao i dosad, kad su u pitanju francuske krstarice, ovaj automobil biti odabir ljubitelja marke i onih kojima je cijena i opremljenost važnija od statusa. Ne bismo imali baš ništa protiv da se naše nagađanje pokaže - pogrešnim.

Proizvođač: Renault-Samsung
Model: Latitude 2.0 dCi
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.995 cm3
Snaga (kW/KS): 127/173 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 380 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,9/7,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,2 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.897/1.832/1.483
Cijena do registracije: 248.700 kuna (179.900 kn osnovni model)