ISCRPNO TESTIRANE

Saznajte koje su najbolje zimske gume ove sezone

18.10.2011 u 14:44

Bionic
Reading

Iscrpna testiranja europskih autoklubova provode se dvaput godišnje, u proljeće i ljeto, s ciljem informiranja vozača uoči ljetne i zimske sezone i olakšavanja izbora u kupnji

Testirana je kvaliteta na suhoj i mokroj podlozi u dvije dimenzije zimskih guma, 175/65 R14 T i 195/65 R15 T, a u manjoj dimenziji kontrolu su prošle i All Season gume.

U dimenziji 175/65 R14 T, kojom se koriste automobili poput Ford Fieste, Renault Clija, Peugeota 206 i Toyote Yaris, testirano je 14 zimskih proizvoda, pri čemu su se tri izdignula iznad prosjeka s ocjenom 'izrazito se preporučuje' i pokazala ujednačene performanse uz poneki bljesak. Guma iz Continentala, ContiWinterContact TS800, imala je najbolje rezultate na snijegu i pri utjecaju na potrošnju goriva, Michelin Alpin A4 pokazao se najtrajnijim i može se preporučiti vozačima koji prelaze velik broj kilometara, dok je Dunlop SP Winter Response, iako bez pobjede prema nekom od pojedinačnih kriterija, ukupno ostavio dobar dojam.

Od guma iz te dimenzije, koje su dobile ocjenu 'preporučljivo', najboljim se pokazao Goodyearov UltraGrip 8, i to posebno na mokrom, s najboljim rezultatom testiranja. Ipak, u usporedbi s prethodnikom UltraGripom 7+, ta je guma pokazala slabosti na snijegu, ponajviše u lateralnom gripu pri vožnji uzbrdo. Semperit Master-Grip je pak imao određenih nedostataka prilikom vožnje po suhoj cesti, dok je Maloya Davos kiksala na mokroj podlozi. ESA-Tecar Supergrip 7, koja je u testiranju već treći put, minuse je zaslužila podjednako na suhoj i mokroj podlozi, dok su kod Vredesteina Snowtrac 3 i Save Eskimo S3+ manji nedostaci uočeni na mokrom i snijegu. Uniroyal MS plus 6 poskliznuo se na snijegu i suhoj cesti te zabilježio najgori rezultat za utjecaj na potrošnju goriva, dok je Firestone Winterhawk 2 EVO imao problema na ledu i mokrim površinama. Pirellijev Winter 190 Snowcontrol Serie 3 nije pokazao baš veliku trajnost, a imao je i određene slabosti na suhom.

Od 'preporučljivih' proizvoda, Ceatova Formula Winter nije briljirala ni na jednoj podlozi pa je samo zbog utjecaja na potrošnju i trajnosti zaslužila dobru ocjenu.

Najlošije se u testiranju proveo Falkenov proizvod Eurowinter HS439, koji je ispravio poznate slabosti na mokrom, no zato je jako kiksao na snijegu, zbog čega mu je i smanjena ukupna ocjena pa sad glasi 'djelomično se preporučuje'.

U istoj dimenziji, 175/65 R14 T, ovom je prilikom testirano i šest All Season ili cjelogodišnjih guma. Upravo je to testiranje uvelo i jedno važno poboljšanje. Naime, ispitivanje performansi na suhom i mokrom te utjecaj na potrošnju goriva provedeni su na način na koji se testiraju ljetne gume, dok su svi ostali testovi rađeni zajedno sa zimskim gumama. Na taj su način sve cjelogodišnje gume morale pokazati određeni kompromis između ljetnih i zimskih uvjeta, i to prvi put u posljednjih desetak godina. Ključno je pitanje pritom bilo jesu li cjelogodišnje gume sigurne u svim vremenskim uvjetima, odnosno bez obzira na godišnje doba? Naime, gume sa sastavom optimiziranim za zimu pokazale su se 15 posto lošijima pri kočenju na suhoj podlozi ako je testiranje rađeno na ljetnih 30°C ili proljetnih 15°C.

Jedina guma s ocjenom 'preporučljivo' na kraju je bila Goodyearova Vector 4Season koju odlikuje vrlo dobra trajnost. Ipak, i Goodyear je pokazao manje nedostatke na svim površinama u usporedbi s gumama specijaliziranim samo za ljeto ili zimu.

Sava Adapto, Hankook H730 Optimo 4S i Rigdon All Season 120, jedina 'protektirana' guma u našem testu, imali su male probleme na ledu, suhoj i mokroj cesti, no za smanjenje ukupne ocjene na konačnih 'djelomično se preporučuje' kriv je nastup na snijegu. Vredesteinov Quatrac 3 pokazao je najbolje osobine na suhom, ali i najgore na snijegu, dok najtrajnija od cjelogodišnjih guma, Kleberov Quadraxer, nema problema na snijegu, no podbacuje na mokroj podlozi s najgorim rezultatom u toj dimenziji.

U dimenziji 195/65 R15 T, koju koriste primjerice Audi A3, Mecedes C klase, Opel Astra i VW Golf, testirano je 16 zimskih guma. Ovdje je s ocjenom 'izrazito se preporučuje' prošlo čak šest ili dvostruko više kandidata nego u manjoj dimenziji. Continentalov ContiWinterContact TS830 i Dunlopov SP Winter Sport 4D pokazali su se vrlo ujednačenima s dobrim ocjenama u svim sigurnosnim kriterijima, Semperitov Speed-Grip 2 imao je najbolje karakteristike pri utjecaju na potrošnju goriva, Goodyearov UltraGrip 8 najbolji je na mokrom, Michelinov Alpin A4 je najtrajniji, a Pirellijev Winter 190 Snowcontrol Serie 3 ostvario je malu prednost na ledu.

Od guma s ocjenom 'preporučljivo' najbolji je novi Nokian WR D3, koji se u usporedbi s bivšim WR G2 poboljšao u hidroplaningu, ali i ostvario najbolji rezultat na suhoj podlozi. Ipak, određene slabosti i dalje postoje kod mokrog gripa, što je i uzrok smanjenju ukupne ocjene Nokiana. Sličan problem s mokrom podlogom uočen je i kod guma iz Baruma, Polaris 3, te 'pobjednika trajnosti', Kleber Krisalpa HP2, dok je smanjenje ukupne ocjene kod Vredesteina Snowtrac 3, unatoč dobrim ocjenama u većini kriterija sigurnosti, uzrokovao loš nastup na suhome. Fulda Kristall Montero 3, najbolja guma na snijegu, podbacila je na suhom i mokrom, Kumho I’ZEN KW23 pokazao je manje nedostatke na mokrom i u pogledu trajnosti, dok je za slabiju ocjenu Bridgestone Blizzak LM-32 zaslužno ponašanje na mokrom i ledu. GT Radial Champiro WinterPro poskliznuo se na snijegu te suhoj i mokroj cesti, a kod ovog proizvoda posebno je u oči upala činjenica da guma pokazuje dobre rezultate pri kočenju na mokrom, ali i prilično slab lateralan grip na istom.

Kao i u slučaju manje dimenzije, ponovno nije briljirao Falken Eurowinter HS439, guma s ocjenom 'djelomično se preporučuje', i to ponajviše zbog performansi na snijegu, ali i nešto slabijih rezultata na mokrom i u pogledu trajnosti.

Jedina guma iz testiranja koja se ne može preporučiti je Trayal Artica. Taj je proizvod zadovoljio jedino u pogledu trajnosti, dok se s druge strane pokazao najgorim pri utjecaju na potrošnju i u bučnosti uz ozbiljne zamjerke na snijegu, ledu, suhom i mokrom, što je i razlog ukupne negativne ocjene.

U ovogodišnjem testiranju prioriteti na suhom (stabilnost, upravljivost, kočenje) s dosadašnjeg omjera 45 posto, 45 posto, 10 posto preinačeni su u 40 posto, 40 posto, 20 posto da bi se kočenju kod zimskih guma dalo što veće značenje. Osim toga, kod utjecaja na potrošnju goriva, procedura je promijenjena s jedne vožnje u tri različite brzine (80, 100, 130 km/h) u dvije vožnje identičnom brzinom (100 km/h). Naime, detaljna analiza pokazala je da uvjeti na kolniku imaju veći utjecaj na performanse od različite brzine kretanja pa je zbog minimaliziranja tog utjecaja i povećanja kvalitete odlučeno da se napravi ta promjena.