U doba romantike i rock'n'rolla, one su ljubile i pisale o tome. Bestselere. Eto načina da ulovite svojih pet minuta slave (a možda i bogatstvo)
Od demokracije se kod nas razvila posebna skupina dama koje ni po čemu nisu poznate osim po tome što su ulovile kojeg bogatog i/ili slavnog muškarca. Mediji pišu o njima, ali im se i izruguju. Izraz sponzoruša postao je pogrdan. Međutim, nije u svijetu to ništa novo. Kao što smo navikli kasniti u svemu, kasnimo i u tome. Dame, koje jeste ili želite postati profesionalnim sponzorušama, nema ništa loše u tome. Malo koja žena ne voli bogatog, uspješnog i poznatog muškarca. Izoštrite svoje lovačke sposobnosti. Seks malo košta, a može donijeti mnogo.
Nekad davno, u romantičnim vremenima seksa, droge i rock'n'rolla, u SAD-u je postojala posebna vrsta estradnih sponzoruša – tzv. grouppies. Pratile su bendove ili pojedine pripadnike određenih bendova kamo god bi išli. Nikakvo osiguranje, visoki zid ili nedajbože službena pratilja dotičnog ih ne bi mogla zaustaviti u njihovom naumu: pošto-poto se uvući u krevet slavnog basista, pjevača ili čak bubnjara!
Kako ih to čini sponzorušama, pitat ćete se? Rijetko koja od njih je iz valjanja iza stagea izvukla jahtu, kuću, pa čak i gažu. Nekima od njih se posrećilo, pa im je ime ostalo opjevano u pjesmi. Ili im je opjevan način lova. Kao u pjesmi Paula McCartneyja gdje upisuje upad jedne obožavateljice: 'Popela se kroz prozor kupaonice.' Druge su izvukle ono što se naziva genetskim koristima, poput majke Liv Tyler, Bebe Buell, i same poznate u svoje doba kao grouppie nekoliko bendova, uključujući Aerosmith, s čijim je pjevačem Stevenom Tylerom i začela prekrasnu Liv.
Ali mnoge od njih su učinile i više od toga. Poznato je da mnogi ljudi svakodnevno ustaju u zoru, šeću psa ili vode djecu u vrtić, pa zatim od devet do pet sjede iza neke pregrade, da bi navečer smoždeni kuhali neko neegzotično jelo, pogledali Dežurnu Sapunicu, Dnevnik, Velikog Brata ili neku sličnu tugu. Veseli ih zaviriti u živote onih odabranih, drukčijih, sretnijih. Spomenute su estradne sponzoruše ovu želju dobro unovčile serijama knjiga: Tako se ljubio XY, Kako sam ispuzala iz kreveta ZW, Kako sam živjela bardu izliječila blues… Milijunske tiraže ovih naslova omogućile su estradnim sponzorušama vječnu slavu. Zašto ne?
Malo seksa s nekim likom o kojemu se piše, koji možda zna pjevati ili je dobro iskoristio privatizaciju i eto uspjeha. Naših nekoliko primjera popularnih sponzoruša pokazalo je da je mehanizam uspješan i kod nas. Ničime posebno nadarene, pa ni lijepe više od prosjeka, tek toliko zgodne i željne. Malo seksa, malo medija i evo gaža za pjevanje i tiskanje knjige. Zašto ne? Što je alternativa? Mediji će pisati, a glasovi loši i podrugljivi čuju se kao i dobri. Imate li talenta i hrabrosti, konkurirajte.