Škoda Octavia je među vozilima koja ni po čemu ne odskaču od konkurencije, no karakteristikama ulaze u onaj uski krug takozvanih 'best-buy' vozila koja nude ponajbolji omjer uloženog i dobivenog
Za ovu godinu, Česi su nas odlučili iznenaditi redizajnom koji se dotakao vanjštine, interijera, no i mehanike. Prva uočljiva stavka svakako je redizajn prednje maske, koja sada umjesto umjereno-uglatih raspolaže potpuno zaobljenim svjetlosnim sklopovljem, elegantnije postavljenom rešetkom hladnjaka te bočnim retrovizorima s ugrađenim pokazivačima smjera.
Straga je automobil dobio novi branik i novo svjetlosno sklopovlje, dok je iznutra Octavia osvježena novim upravljačem po uzoru na onaj iz većeg brata Superba, nove kontrolne instrumente, moderniji središnji greben s unaprijeđenim audio-sustavom te kontrolni displej osjetljiv na dodir. Kao i dosad, ergonomija je zadržana na visokom nivou, kontrole su intuitivne i ne traže pretjerano navikavanje, a ako nešto već i moramo prigovoriti - testnom modelu dobro bi došle kontrole na upravljaču.
S mehaničke strane, valja spomenuti da je nova Octavia dobila turbopunjeni 1.4-litreni benzinski motor umjesto atmosferskog 1.6 te 1.8 TFSI koji smo imali prilike isprobati na Superbu. Oba uparena sa sedmerobrzinskim automatiziranim DSG mjenjačima. Nažalost, testni model nije raspolagao ovim novotarijama, već ga je pogonio dobro nam poznati dvolitreni turbodizelaš s uhodanom tehnologijom direktnog ubrizgavanja pumpa-sapnica. U odnosu na novije dizelaše iz VAG koncerna iste zapremnine, ovaj je motor nešto bučniji i rastrošniji.
Dvolitreni četverocilindraš razvija 140 KS i zadovoljavajućih 320 Nm okretnog momenta. Dovoljno za sprint do stotke u manje od deset sekundi te više od 200 km/h maksimalne brzine, dok prosječna potrošnja u kombiniranom ciklusu rijetko nadilazi 6,3 litre na stotinu kilometara.
Ovjes nove Octavie nije promijenjen, no ipak valja pohvaliti nisko težište, dobru izbalansiranost mase po osovinama te predvidljivost kojom se Octavia kreće kroz zavoje. Premda je ovjes, McPherson sprijeda, multilink straga, krući nego kod konkurencije, to je kompenzirano udobnim sjedalima koja odlično drže tijelo u zavojima. Upravljač je zadovoljavajuće precizan, dok bi kočnice - sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga diskovi 255 mm - mogle biti i učinkovitije. Zato zamjerke nemamo na račun ručnog šesterostupanjskog mjenjača koji, osim kratkih hodova i preciznosti, raspolaže vrlo dobro podešenim prijenosnim omjerima koji garantiraju nisku potrošnju, nisku razinu buke na otvorenoj cesti te smanjenu potrebu za učestalim šaltanjem brzina u gradskoj vožnji.
Budući da je testni primjerak bio karavan, naglasak je stavljen na varijabilnost. Tako Octavia Tour u osnovi nudi 580 litara prtljažne zapremnine, a s preklopljenim sjedalima zapremnina raste na više od 1.600 litara. Pritom se stražnja klupa može pomicati naprijed-natrag te dijeliti u omjeru 2/3. Premda su se Česi potrudili oko pretinaca i praktičnih odlagališta, njih bi moglo biti i više.
Octavia standardno dolazi s ABS-om i parom zračnih jastuka. ESP, bočni zračni jastuci i zračne zavjese dostupne su uz nadoplatu, a premda automobil nije odradio Euro NCAP-ove crash testove, valja spomenuti da je Octavia, na kojoj je redizajn baziran, prije pet godine postigla četiri zvjezdice za zaštitu odraslih te jednako toliko za zaštitu najmlađih putnika, pa stoga ni njena redizajnirana izvedba ne bi trebala biti ništa lošija. Dapače.
Proizvođač: Škoda
Model: Octavia 2.0 TDI
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.968 cm3
Snaga (kW/KS): 103/140 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 1.750 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,4/7,5/6,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,7
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.570/1.770/1.470
Cijena do registracije: 188.940