Škoda se proteklih nekoliko godina uspješno nametnula kao proizvođač automobila koji nudi idealan omjer između uloženog i dobivenog. Ipak, mnogi su Česima zamjerali neoriginalnost, odnosno pretjeranu ovisnost o Volkswagenovim platformama i tehnologijama
Da u Škodi znaju napraviti i vlastiti automobil, dokazali su MPV-om Roomsterom, a sada s novim Superbom imamo još jedan dokaz ovoj tvrdnji. Dok je prethodna generacija bila građena na platformi Volkswagenova Passata, novi Superb je - kako tvrde u Škodi - potpuno novi automobil s novom platformom, koju ne dijeli ni s jednim drugim automobilom iz koncerna VAG. Zapravo, ovo postaje poprilično očito već kad prvi put ugledate automobil na cesti.
Ono što najviše iznenađuje jesu dimenzije automobila. Naime, novi Superb, premda konkurira među limuzinama srednje klase, duži je čak 6 centimetra od najvećeg automobila u kategoriji, što ga donekle čini najprostranijim automobilom u klasi. No to nije sve, nekim dovitljivim rješenjima Česi su ga ujedno učinili najupotrebljivijim automobilom u klasi. U unutrašnjosti prvo što upada u oči jest prostornost na stražnjoj klupi. Jednostavno rečeno, straga se više nego udobno mogu smjestiti dva dvometraša, zapravo, prostora je toliko da vrlo vjerojatno s vozačke pozicije nećete moći dohvatiti predmete ostavljene na sredini stražnje klupe.
Isto vrijedi i za prtljažnik koji je vrlo inteligentno zamišljen. Naime, na jedan pritisak dugmeta Superb se pretvara iz limuzine u hatchbak. Poklopac prtljažnika može se otvoriti, kao kod svake limuzine, za odlaganje manje glomaznih stvari, ili zajedno sa stražnjim staklom, za lakši utovar glomaznijih predmeta. Prtljažnik nudi 565 litara praznog prostora, stotinu više od prethodnika i najviše u klasi. S preklopljenom stražnjom klupom zapremnina raste na 1.670 litara.
Premda nas Škoda nastoji uvjeriti da je Superb potpuno nov automobil, pojedine komponente, poput unutarnjih panela vrata i pojedinih prekidača, uvjeravaju nas da je automobil još uvijek vrlo blizak bratu Passatu. Ipak, Superbom je Škoda ostvarila značajan napredak prema kvalitetnijoj završnoj obradi materijala, pa je opći dojam mnogo ugodniji i luksuzniji, nego što je to bio slučaj kod prethodne generacije. Mjerni instrumenti imaju ugodno pozadinsko osvjetljenje s bjeličastim iglama pokazivača, a središnja konzola ergonomski je odlično izvedena s velikim središnjim touch-screen displejom i intuitivnim kontrolama dvozonskog klimatizacijskog uređaja. Upotrijebljeni materijali su također mnogo kvalitetniji i ugodniji na dodir.
Testni model pogonio je dobro poznati dvolitreni common-rail četverocilindraš. Motor razvija 140 Ks i 320 Nm okretnog momenta te nudi solidne performanse 1.500 kilograma teškoj limuzini. Premda će automobil do stotke dosprintati za nešto više od deset sekundi te pojuriti do maksimalne brzine veće od 200 km/h Superb ipak nije automobil koji voli dinamičnu vožnju. Ovo se gotovo vidi prema načinu na koji motor isporučuje snagu bez pretjerane drame, škripe i adrenalina. Umjesto toga automobil nudi premium ugođaj vožnje u zvučno odlično izoliranoj kabini, gdje putnici mogu bez podizanja glasa pričati i pri brzinama većim od 170 km/h. Superb je prava krstarica koja se najbolje osjeća na autocesti gutajući kilometre.
Novi Superb odradio je Euro NCAP-ove crash testove s odličnim rezultatom – pet zvjezdica za odrasle, četiri za najmlađe putnike i dvije zvjezdice za prolaznike. Automobil serijski dolazi sa čak sedam zračnih jastuka, uključujući onaj za zaštitu vozačevih koljena, dok je od aktivne opreme, tu standardno ABS s pomoći pri kočenju te ESP i kontrola trakcije. Od dodatne opreme, Superb nudi gotovo sve što se može poželjeti od jednog automobila srednje klase – od adaptinvih svjetala do sustava koji automatski parkira automobil u uskim prostorima.
Proizvođač: Škoda
Model: Superb Comfort 2.0 TDI
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.968 cm3
Snaga (kW/KS): 103/140 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 320 @ 1.750 -2.500
Potrošnja (l/100 km): 6,2/8,5/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,2 s
Maksimalna brzina: 207 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.838/1.817/1.462
Cijena do registracije: 202.543kuna