Jedan od najvećih svjetskih proizvođača automobilskih dijelova i tehnologija, američki Delphi, razvio je benzinski motor s unutarnjim sagorijevanjem štedljiviji i ekološki prihvatljiviji od modernih dizelaša
Dizelski motori oduvijek su bili učinkovitiji od benzinskih, međutim prednosti koje imaju kod niske potrošnje anuliraju troškovima potrebnih tehnologija za smanjenje emisije štetnih plinova.
Pa kako je onda Delphiju pošlo za rukom da ubije dvije muhe jednim udarcem?
Jednostavno, Amerikanci su upotrijebili dizelsku tehnologiju sagorijevanja smjese umjesto benzinske. Slično rješenje Mercedes nam je već najavio tehnologijom DiesOtto.
U osnovi, današnji benzinci smjesu zraka i benzina pale svjećicama, a dizelaši koriste kompresiju. Omjer kompresije kod benzinaca iznosi otprilike 9:1, a ona kod dizelaša od 14:1 do čak 25:1.
Donedavno je bilo teško kontrolirati sagorijevanje benzina dizelskom tehnologijom, no zahvaljujući napretku na području varijabilnog razvoda ventila te tehnologija usisa i ispuha u Delphiju su uspjeli konstruirati jednocilindrični prototip koji bez greške radi pod svim vrstama opterećenja te troši 50 posto manje goriva od današnjih modernih benzinaca.
Navodno bi motor mogao biti još učinkovitiji kad bi ga se učinilo hibridnim, spojem s elektromotorom, no to trenutačno nije financijski opravdano budući da i ovako troši manje goriva od najnaprednijih benzinsko-električnih hibrida.
Delphi sada testira višecilindrične izvedbe novog motora u laboratoriju, nakon čega slijede cestovna testiranja. Zasad nije poznato kad bismo benzince koji rade kao dizelaši mogli dočekati pod poklopcima komercijalnih automobila.