Koronavirus, koji nažalost ne pokazuje znakove slabljenja, nepovratno je utjecao i na svijet mode i ljepote jer su u fokusu trendseterica udoban stil i prirodan, gotovo nevidljiv make up - ako ga uopće imamo jer većina zaposlenika još uvijek radi iz svojih kućnih ureda
Mnoge zaljubljenice u make up zbog novih okolnosti promijenile su rutinu te počele isprobavati nove proizvode i beauty tehnike, a neke svoju kozmetičku torbicu mjesecima nisu ni taknule.
Ovisnice o šminkanju, umjesto dramatičnih ruževa, zbog zaštitnih maski koje su postale naša nova stvarnost radije biraju nenametljiva rješenja poput prirodnih, jedva vidljivih sjajila ili pak ističu samo oči.
'Imala sam akne u tinejdžerskoj dobi, pa je temeljito prekrivanje lica make upom bilo nešto što sam oduvijek radila. Ali sad sam se, nakon godinu dana pandemije, naviknula ne nanositi svakodnevno tešku šminku', rekla je 20-godišnja studentica iz Miamija.
Raste popularnost proizvoda za njegu kože
Poput nje, mnogi potrošači preispituju svoje navike, a trgovci se nadaju da će jednog dana, kad sve ovo završi, većina željeti dobro se nagraditi i pošteno 'ispeglati' karticu, baš kao što se pisalo da je nakon lockdowna prestižni Hermès u Kini zabilježio rekordnu prodaju od čak 2,7 milijuna dolara samo u jednom danu, piše Women's Wear Daily.
No svijet beauty industrije vjerojatno neće imati takav put. Naime i prije nego je globalna pandemija poharala svijet potrošači su počeli prednost davati njezi kože nauštrb dekorativne kozmetike.
To je dovelo do pada prodaje šminke u 2019. jer su potrošači navalili na proizvode za njegu kože, što je pandemija samo ubrzala. Smanjena druženja i rad iz kućnih ureda uz virtualne sastanke i pozive preko Zooma pogodovali su trendu no make up lica.
Potvrđuje to i Jenny Bailey iz Allurea te ističe kako djevojke i žene sve više izbjegavaju jak make up jer više nemaju ni prigoda za koje se trebaju 'skockati'.
'S pravom rasvjetom, za Zoom vam ne treba puno šminke', objašnjava ona.
U prošloj godini ruževi su doživjeli fijasko
Prošla godina bila je vrlo nepovoljna za beauty industriju zabilježivši pad od 19 posto u odnosu na 2019. godinu, izvijestila je tvrtka za istraživanje tržišta NPD Group, a u tome je najlošije prošla prodaja make upa - smanjila se za čak 34 posto u 2020.
'Ljudi jednostavno nisu imali kamo ići - niti u izlaske, na večere, spojeve ili vjenčanja', kaže Larissa Jensen, potpredsjednica i savjetnica u NPD-u.
Prodaja ruževa pala je 49 posto u 2020. godini zahvaljujući uvođenju obveznih maski za lice. Natalie Mackey, osnivačica beauty brenda Winky Lux, rekla je da je prodaja najprodavanijeg ruža pala za 23 posto, a nova sjajila za usne nisu uspjela dobiti zamah.
Ono što se najbolje prodavalo bili su proizvodi u kategoriji no make up, dakle s vrlo prirodnim i suptilnim efektom poput laganih pudera ili toniranih hidratantnih krema te kozmetički proizvodi s clean ili eko predznakom, a stručnjaci za kretanja na tržištu uvjereni su da će se ovaj trend nastaviti i u budućnosti, bez obzira na pandemiju.
Mnogi brendovi stoga u svoju ponudu uvode proizvode za njegu kože.
Što donosi budućnost beauty industriji?
Novi brend LYS Beauty, koji je osnovala Tisha Thompson, a uključuje proizvode poput seruma, mat bronzera i prozračnih podloga, vrlo brzo postao je hit baš zbog svog nenametljivog završnog izgleda.
'Uvjereni smo da će i dalje vladati trend svježeg i prirodnog make upa', rekla je Thompson, dodajući kako će sigurno proći neko vrijeme prije nego se njezina linija proširi npr. na ruževe ili drugu kozmetiku 'u boji'.
Drugi su pak uvjereni da će ovaj trend nestati krajem pandemije te da će se djevojke i žene zaželjeti 'pravog' make upa.
'Mislim da će svi krenuti u šoping po nove proizvode i htjet će to obilježiti vedrim bojama šminke', uvjerena je Jenny Bailey. Kako bi se pripremili za budućnost, proizvođači se moraju spremiti za oba scenarija, smatra Larissa Jensen.
'Iz svega ovoga izaći će dva potrošača: jedan koji je godinu dana bio bez šminke i neće htjeti kupovati. A tu je i onaj koji je spreman za zabavu i jedva čeka dati si oduška', objašnjava ona.
Osim toga, trebat će poraditi na online prodaji i približiti je svima, a privući u fizičke trgovine one koji su se odvikli od klasičnog šopingiranja.