Približavanjem ljetne sezone sve više jeftinih avioprijevoznika slijeće na hrvatske aerodrome pa se do mnogih europskih, ali i svjetskih gradova, osim iz Zagreba, može povoljnije letjeti iz Dubrovnika, Splita, Pule, Rijeke, Zadra, a odnedavno i Osijeka
Iako su sezonske low-cost linije uvedene da bi 'rijeke stranaca' došle na 'najljepše more', odlična su prilika da se i Hrvati malo prošeću po Europi.
Uostalom, zašto, umjesto na Jadranu, ne biste proveli godišnji odmor u nekoj od starih metropola, kada možete nabaviti povratnu zrakoplovnu kartu za malo novca? Ili možda na španjolskoj rivijeri s drastično spuštenim cijenama, a s kompanijom Spainair, koja zapravo i ne spada u niskotarifne, može se otići do Barcelone za oko 350 kuna.
Zahvaljujući Spainairu, Zagreb je od kraja travnja ponedjeljkom, srijedom i petkom izravno povezan s Barcelonom, a najjeftiniji letovi mogu se pronaći već za 50 eura. Osim za Zagreb, ta će tvrtka u ljetnim mjesecima povezivati i Dubrovnik i Madrid
Nažalost, većina jeftinih letova za primorske gradove aktualna je samo u ljetnim mjesecima, dok se cijele godine za manje novca može ići jedino u London i veće njemačke gradove.
Zagreb je cijele godine Germanwingsom povezan s Berlinom, Kölnom, Hannoverom i Stuttgartom, dok Wizz Air leti do Londona i Dortmunda. Odnedavno je tu i niskotarifna kompanija Norwegian koja povezuje Zagreb s Kopenhagenom
Glasnogovornica zagrebačkog aerodroma potvrdila je da su još uvijek u pregovorima s Easy Jetom za ovu sezonu te da se nada da će se dogovoriti o nekoliko destinacija.
Ljeti je najbolje povezan Dubrovnik
Ljeti je, međutim, Dubrovnik glavno mjesto slijetanja jeftinijih zrakoplovnih kompanija, pa se i iz njega može povoljnije odletjeti u gotovo sve dijelove Europe.
Germanwings iz Dubrovnika tako leti do Beča, Londona, Berlina i drugih njemačkih gradova, poput Dresdena, Hamburga, Kölna ili Münchena. Po broju letova slijedi Easy Jet koji ide za Pariz, Milano, Rim, Berlin, Ženevu, Liverpool i London te skandinavski Norwegian s linijama do Bergena, Osla, Stockholma i Varšave
Tu su još Thomas Cook s letom za Bruxelles,Estonian Air za Tallinn, Aerlingus za Dublin, Air Berlin za njemački glavni grad te Vueling.com za Barcelonu
Britanske kompanije Yet2.com, Flybe.com i Bmibaby.com u sezoni povremeno lete do Belfasta, Edinburgha, Leedsa, Manchestera, Birminghama, Southamptona i Nottinghama
Povoljniju kartu najlakše je pronaći u nekom od neatraktivnijih termina, dakle nikako vikendom. I zapamtite da, u odnosu na klasične kompanije, low-cost prijevoznici ne ostavljaju mogućnost zamjene karata ukoliko vam nakon rezervacije iskrsne neka komplikacija, tijekom leta ne nude besplatnu hranu i piće i uglavnom slijeću na manje aerodrome udaljenije od gradskih središta.
Osim Dubrovnika, Germanwingsom su s velikim brojem gradova u tri ljetna mjeseca povezani Split, Pula i Zadar
Dodatna je pogodnost što se preko te kompanije, prve koja je u Hrvatsku uvela jeftiniji tip avioprijevoza, može doći i do Varšave, Lisabona, Madrida, Dublina te mnogih drugih gradova, ali s presjedanjem na nekom od njemačkih aerodroma.
Do Pariza za 25 eura
Splitski aerodrom u sezoni često koristi i Easy Jet, u Hrvatskoj prisutan od 2006, kada je počeo voziti samo do Londona. Sada se iz Splita, primjerice 10. srpnja, kada počinje sezona letova, može doći do Pariza za samo 25 eura. Letjeti se može i do Milana, Rima, Amsterdama, Berlina i Ženeve. Britanske kompanije Flybe.com i Jet2.com povremeno lete do Birminghama, Southamptona, Manchestera i Newcastlea
Skandinavske aerodrome, poput Osla, Stockholma i Kopenhagena, povezuje sa Splitom niskotarifni Norwegian koji slijeće i u Rijeku te Pulu
Do Splita, Zadra i Rijeke lete i mali austrijski prijevoznik InterSky te slovački Danube wings, koji osim u Bratislavu slijeće i u Košice
Najveće ovosezonsko iznenađenje prva je linija do Osijeka najpoznatije svjetske niskotarifne tvrtke Ryanair. Od 6. svibnja Ryanair leti od Osijeka za Frankfurt dva puta tjedno po cijeni od 19 eura, a očekuje se da će tom linijom godišnje prevesti više od 30 tisuća ljudi.
Osim u Osijek,Ryanair, koji je većini sinonim za jeftiniji avioprijevoz, leti do Pule i Zadra, gdje je prvi put sletio prije više od četiri godine. No samo godinu dana kasnije kompanija je prekršila ugovor i organizirala letove prema Londonu i Dublinu samo u turističkoj sezoni.
Ipak, bolje je i to nego bankrotirati u jeku sezone, kako se prošlo ljeto dogodilo jednoj od najvećih niskotarifnih kompanija u Europi, slovačkom SkyEuropeu. Ta je tvrtka, naime, putnicima preko interneta krajem kolovoza 2009. objavila da je prestala raditi i da im novac neće biti vraćen, odnosno da se za put kući pobrinu sami.
Konkurencija je učinila svoje, pa se i 'obični' avioprijevoznici trude sniziti cijene letova. Tako i nacionalna avio komapnija Croatia Airlines nudi povoljne letove do atraktivnih europskih destiancija Barcelone, Atene, Rima, Londona i drugih gradova. Cijena povrtanih karata kreće se već od nekih 900 kuna i u nju su uključene sve naknade, a jedini je minus što kod takvih karata nema mogućnosti promjene termina ukoliko vam nešto iskrsne.