Prvi petak u veljači i ove je godine bio obojen u crveno u znak podrške akciji Dan crvenih haljina. Kampanja s ciljem podizanja svijesti o specifičnostima moždanog udara u žena trajala je gotovo mjesec dana, a svečana završnica održana je u dvorani Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu
Publiku koja je došla odjevena u crveno ili s barem jednim crvenim detaljem kroz program je sjajno vodio Joško Lokas, a svojim nadahnutim nastupima večer su oplemenili glazbeni gosti - duo Hojsak&Novosel, grupa Gelato Sisters i Sandi Cenov.
Pozdravne riječi uputili su idejna začetnica i predsjednica organizacijskog odbora akcije prof. dr. sc. Arijana Lovrenčić-Huzjan, posebna savjetnica i izaslanica ministra zdravstva, prim. Vera Katalinić-Janković i gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević.
Prevencija mijenja zastrašujuće brojke
Prof. dr. sc. Arijana Lovrenčić-Huzjan naglasila je zahvalnost ženama koje su sudjelovale u akciji i govorile o bolesti koju su preživjele i tako ukazale na važnost brige o vlastitom zdravlju. Prim. Vera Katalinić-Janković skrenula je pažnju da je moždani udar u žena bolest koja je nedovoljno prepoznata, nedovoljno istražena i nedostatno liječena te da se o tome mora više govoriti. Dodala je kako je naše zdravlje u našim rukama i na nama je da svaki simptom prepoznamo što prije, a onda će i ishodi biti bolji.
„Ponosan sam i veliko mi je zadovoljstvo što vas mogu ovdje pozdraviti i što Grad Zagreb podupire ovako bitnu javnozdravstvenu kampanju. Svakoj petoj ženi prijeti da doživi moždani udar, to je doista zastrašujuća brojka i ja se nadam da se upravo te brojke mogu mijenjati kroz ovakve kampanje, kroz prevenciju i kroz bolje liječenje.“ – istaknuo je gradonačelnik Tomašević.
Zvijezde večeri
U sklopu programa prikazan je kratki dokumentarni film redatelja Marka Stanića i Denisa Lepura o iskustvima žena koje su se suočile i svaka na svoj način borile s tom teškom bolešću. Upravo te žene bile su zvijezde večeri, a šest hrvatskih dizajnera za njih su napravili prekrasne crvene kreacije. Mirjana Mandić nosila je haljinu brenda Duchess dizajnera Tina Brišara i Snježane Schillinger, Ivana Lončarević haljinu Etno Mara dizajnerica Marije i Vesne Milković, Katarina Čadež nosila je komplet koji je dizajnirala Iva Karačić, Ana Jurčević haljinu brenda Krie dizajnerice Kristine Burje te Katarina Čadež haljinu brenda AMR dizajnerice Ane Marije Ricov. Poput pravih manekenki, ove divne žene izašle su na pozornicu, a njihova hrabrost nagrađena je velikim pljeskom.
Brojne aktivnosti i dragocjena podrška partnera i javnosti
U sklopu akcije Dan crvenih haljina održane su mnoge aktivnosti – webinari, edukativna predavanja u domovima za starije osobe i na fakultetima, stručni skupovi i brojni medijski istupi liječnica i hrabrih žena koje su preboljele moždani udar.
Dan crvenih haljina održao se u organizaciji Hrvatskog liječničkog zbora – Hrvatskog neurološkog društva, pod pokroviteljstvom Predsjednika RH, Gradonačelnika grada Zagreba i Ministarstva zdravstva te uz podršku Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom Grada Zagreba, Škole narodnog zdravlja „Andrija Štampar“ i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Dragocjen doprinos organizaciji dali su partneri Berlin Chemie, Bina-Istra, Boehringer, Eli-Lilly, Fresenius, Ghetaldus, Medtronic, Nicro, Novartis, Pfizer, Pharmas, Pliva, Podzemno skladište plina, Sandoz i Zubak grupa. Organizacijski odbor nastavlja s aktivnostima širenja svijesti javnosti o specifičnostima moždanog udara u žena, skretanje pažnje na pogubne posljedice zanemarivanja simptoma i na potrebu promjene načina života. Pravilnom prevencijom i promjenom načina života može se spriječiti čak 80% moždanih udara, a glavni čimbenici rizika na koje možemo utjecati su krvni tlak, šećerna bolest, povišene masnoće, pretilost, fizička neaktivnost, pušenje i alkohol.
Na društvenim mrežama akciju je pratio hashtag #nosicrveno kojeg su prihvatile tisuće poznatih i nepoznatih osoba i na taj način širile priču o Danu crvenih haljina ne samo u Hrvatskoj već i u cijeloj regiji.