moda prema telfaru

Najjeftiniji luksuz modnog svijeta: Konkurenciju je pomeo torbama od nekoliko stotina dolara

09.09.2023 u 21:56

Bionic
Reading

Teško je pronaći vrhunskog dizajnera pristupačnijeg od njega. Brend Telfar osvojio je modni svijet poput oluje, no za to mu je trebalo vremena. Pokrenuo ga je Telfar Clemens 2005., a vjerojatno je najpoznatiji po torbi za šoping, toliko poznatoj da je dobila nadimak Bushwick Birkin. No ono što Telfar zapravo predstavlja prava je modna revolucija s promjenama koje potresaju modni svijet do temelja

Luksuznom modom već desetljećima dominiraju ista imena. Chanel, Hermes, Prada, Saint Laurent… Brendovi u ovom prostoru ekskluzivnosti i iznimne poželjnosti definitivno su zaslužili svoje mjesto na vrhu, ali takvoj konkurenciji pridružio se igrač koji je srušio sva do tada općepriznata modna pravila. Obično se klasične luksuzne torbe prodaju po cijeni između tisuću i 400 tisuća funti. Kupci Hermesa moraju čak zaobići nekoliko prepreka prije nego što steknu pravo na kupnju. Želja za deklariranjem bogatstva i financijskog statusa na ovaj način tjera ljude da rade i neke čudne stvari samo da bi se dočepali bilo koje torbe prestižnog brenda, po mogućnosti one najnovije i najekskluzivnije.

No Telfar Clemens, koji je 2005. osnovao brend Telfar, uspio je osigurati luksuz, ekskluzivnost i pristupačnost za prosječno 250 dolara ili čak manje. Modni predmet ne mora koštati kao omanja kuća da bi se smatrao luksuznim. Ako se uzme u obzir činjenica da svi proizvodi Telfara nastaju unutar te kuće, to ih čini vrijednima puno veće cijene, no dizajner nije posegnuo za tom taktikom. Telfarova torba, koja košte od 150 do 257 dolara, redovito se rasproda gotovo odmah nakon obnavljanja zaliha, a omiljena je mnogim slavnim osobama, od Beyonce do Oprah Winfrey.

Njegov slogan 'Nije za tebe - za svakoga je' sugerira da je svrha njegova poslovnog modela pobuna protiv uobičajenih praksi u luksuznom modnom prostoru. Telfarov uspjeh pokazuje da se možda prodaja luksuza i ekskluzivnosti uopće ne odnosi na cijenu ili materijale nekog proizvoda.

Telfar Clemens želi da odlučite koliko košta njegova odjeća

No popularnost Telfarove šoping torbe bila je tek početak. Ubrzo je slijedio Bag Security Program, kao odgovor na veliku potražnju, kojim je brend svojoj zajednici omogućio da naruči bilo koju torbu u bilo kojoj veličini ili boji. A sada Telfar ima novu taktiku i ona će nesumnjivo podići prašinu u modnoj industriji. Naime predstavio je ovog proljeća revolucionarni model određivanja cijena koji kupcima daje moć da sami diktiraju koliko će platiti odjeću.

Luksuzni brend, namijenjen, kako ističu njegovi osnivači, ljudima, najavio je da će ponovno procijeniti svoj model određivanja cijena. Stavljanjem moći u ruke kupaca, troškovi će biti određeni njihovim interesom za neke odjevne predmete, a ne unaprijed određenim cijenama za njihovu sljedeću isporuku. Vrlo jednostavno, cijena po kojoj se artikl rasproda odlučit će o njegovoj cijeni u budućim kolekcijama, što pomaže većoj dostupnosti.

Novi alat za određivanje cijena osigurat će da najpopularniji proizvodi i oni koji se najbrže rasprodaju budu cjenovno najpovoljniji. Znači, što je veća potražnja, to je odjevni predmet jeftiniji. To znači da će kupci odlučiti koliko košta neka kolekcija, što se savršeno nadovezuje na poruku brenda 'To nije samo za tebe, to je za sve'.

  • +21
Telfar jesen/zima 2022./2023. Izvor: Profimedia / Autor: x / Avalon / Profimedia

'Mnogi brendovi koriste cijenu kao ulaznu prepreku', rekao je sam dizajner za Fast Company. 'Nikad to nisam želio za svoj brend', dodao je. Ideja je nastala tijekom rasprave između Clemensa i kreativnog direktora Babaka Radboya prošle godine, kada su određivali cijenu za majicu s kapuljačom i shvatili da je mogu naplatiti 100, ali i 600 dolara. 'Što smo više razmišljali o tome, postajalo je jasnije da model određivanja cijena u modi nema smisla', rekao je Radboy. Kad bi mogla unaprijed izmjeriti potražnju za određenim proizvodima, robna marka mogla bi slati veće narudžbe svojim tvornicama i pregovarati o nižim cijenama. 'Ako naplatimo 600 dolara za majicu s kapuljačom, tada bi je kupila samo jedna klasa ljudi - osobe koje si to mogu priuštiti', dodao je Radboy.

Kada se lansira nova kolekcija njihovog brenda, svi artikli imat će zadanu veleprodajnu cijenu, a zatim će se ona s vremenom povećavati. Konačna cijena po kojoj će se predmet prodavati odlučit će i o postavljenom iznosu za sve buduće Telfarove kolekcije. Ova nova strategija u potpunosti mijenja standardni modni plan, prema kojem brendovi naplaćuju najvišu moguću cijenu za svoje najpopularnije artikle. Ali Telfar je odlučio prodrmati industriju i stvoriti njezine nove oblike, pri čemu luksuz više nije sinonim za ekskluzivnost.

'Želim da je ljudi koji žele moju odjeću – i pri tome izgledaju cool u njoj – imaju mogućnost i kupiti je', rekao je dizajner. Učinio je to prije svojim programom za torbe (24-satna rasprodaja u kojoj kupci mogu unaprijed naručiti torbe koje će izraditi i poslati mjesecima kasnije), a učinio je to ponovno ovim novim modelom.

Clemensu nisu strane gerilske marketinške strategije i čini se da želi nastaviti socijalističku potragu za normama industrije, pisao je Notion ovog proljeća. Međutim oni koji su željno iščekivali trenutak u kojem će se domoći torbi Pill ili Shopper po željenoj sniženoj cijeni bili su poprilično razočarani saznavši da je tom kolekcijom obuhvaćena isključivo odjeća. Kada su Teflarove torbe postale modni favorit 2020., brend je uveo shemu izrade po narudžbi, što je značilo da su kupci mogli naručiti ih prije njihova službenog datuma puštanja u prodaju. Mnogi si odavno nisu mogli priuštiti takav luksuz. Sada je Telfar i tome doskočio te pokazao da je, u njegovu svijetu, luksuz baš za svakoga.

Tko je Telfar Clemens, dizajner koji stoji iza torbe Bushwick Birkin?

Rođen u Queensu, u New Yorku, 1985., Telfar Clemens je DJ, modni dizajner i osnivač brenda Telfar. Rođen u LeFrak Cityju, stambenom kompleksu u Queensu, trebao je uzeti očevo ime Steven sve dok djed nije nazvao i predložio Telfar, plemensko ime iz Liberije. Roditelji su ga odveli u tu zemlju i živio je u njoj pet godina, dok nije počeo građanski rat, pa su se vratili u Queens. Živio je u trosobnom stanu u LeFrak Cityju s još 15 rođaka - i dalje živi u tom stanu - ali njegova se obitelj preselila u Gaithersburg, predgrađe izvan Washingtona.

Telfarovo sjedište je u Bushwicku, u Brooklynu, zbog čega su njegove torbe nazvane Bushwick Birkin, zahvaljujući statusu i dostupnosti. Logo brenda zapravo dolazi od monograma koji je Clemensov učitelj napisao na ploči u školi, a Telfar je osnovao dok je studirao na Sveučilištu Pace 2005. Posljednjih nekoliko godina torbe s njegovim potpisom najvažnija imena u modi označila su kao 'najvažniji dodatak desetljeća'.

Njegovo zanimanje za modu počelo je u ranoj mladosti i osjećao se ograničenim mogućnostima koje su mu bile dostupne. 'Nitko nije napravio odjeću koju sam želio nositi - jednostavno nije postojala. Htio sam kratki top s natpisom 'B* **h' preko prednje strane, ali nisam mogao kupovati na odjelu za djevojke. To ograničenje, to što nisam mogao izgledati onako kako sam želio, natjeralo me da poželim izrađivati svoje stvari', rekao je o svojim počecima.

Clemens je planirao što prije napustiti Maryland i trajno se preseliti u New York. 'Kada sam završio srednju školu, odmah sam se preselio. Uhvatio sam prvu priliku koja mi se pružila', kaže. Također je otkrio da je svoju modnu karijeru započeo tako što je rezao majice, rekonstruirao ih u nove odjevne predmete i prodavao na ulici nakon što su mu članovi obitelji pomogli naučiti šivati.

Telfar i uniforme za White Castle

Telfar Clemens veliki je obožavatelj White Castlea te je on postao čest suradnik brenda. Bio je domaćin nekoliko zabava u restoranima White Castle, a lanac hamburgera sponzorirao je reviju odjeće brenda 2017. na Tjednu mode u New Yorku. Iste godine Clemens i White Castle udružili su se da bi dizajnirali nove uniforme povodom 100. obljetnice tog lanca. 'Odrastao sam iza ugla svog lokalnog White Castlea u Queensu, tako da sam istinski obožavatelj. Bio mi je san raditi tako blisko s timom White Castlea', rekao je Clemens. Obožavatelji brenda čak su mogli kupiti neke komade iz te kolekcije, a prihod je bio izravno doniran Fondu Robert F. Kennedy Human Rights Liberty i Justice Fundu, koji pomaže zatvorenim maloljetnicima pri puštanju uz jamčevinu.

Clemens je u New Yorku studirao poslovanje umjesto mode, a u slobodno vrijeme radio je na odjeći. 'Išao bih u školu od 6 ujutro do podneva, otišao kući i spavao do 15 sati, a zatim radio na odjeći', rekao je za britanski Vogue. 'Onda bih navečer radio DJ kako bih zaradio novac - obično od ponoći do, otprilike, četiri sata ujutro. Sljedeći dan radio bih sve iznova.'

Službeno je osnovao svoj brend 2005. godine, kada je održana prva Telfarova modna revija. U to je vrijeme radio sam. Godine 2006. GenArt je proglasio Clemensa svojim 'Fresh Face dizajnerom'. Upoznao je potom Babaka Radboya, Iranca koji je odrastao u Seattleu, preko prijatelja, ali on nije počeo formalno raditi s Clemensom sve do 2013., kada je postao frustriran nedostatkom pozornosti koju je dobivao njegov prijatelj.

Za njega je Radboy predstavljao savršeno raskrižje između umjetnosti i trgovine. On je umjetnički direktor koji je radio u oglašavanju i suosnivač Shanzhai Biennala, umjetničkog kolektiva koji je svojedobno koristio svoj štand na umjetničkom sajmu Frieze za prodaju imanja u Londonu vrijednog 150 milijuna dolara. Clemens je također uključen u svijet umjetnosti. Rano je svoje radove izlagao u galerijama, a kolekciju je prodavao kao jedinstven primjerak. Također je održao retrospektivu na Berlinskom bijenalu 2016.

  • +4
Telfar Clemens Izvor: Profimedia / Autor: John Lamparski / Getty images / Profimedia

Radboy je izvukao Clemensa iz ljušture i potaknuo ga da igra modnu igru. Pomogao je da brend Telfar postane konkretniji, probavljiviji i komercijalniji, što je bilo najočiglednije na izložbi New Museum, koju je sponzorirao Kmart, a na kojoj je prikazan 3-D tiskani dizajner koji je pozdravljao goste čim su stigli. 'Stvarno nisam htio koristiti svoje lice na taj način. To je suprotno od moje osobnosti', rekao je Clemens. 'Ali Babak je došao na ideju da je najavangardnija stvar koju možemo učiniti biti komercijalan.'

Clemens je uvijek čvrsto vjerovao u modnu reviju koja je više od modne revije: osmislio ih je više od 20 i surađivao s umjetnicima i korporacijama kako bi pomogao u financiranju svoje vizije. 'Ako pogledate bilancu, mi smo marketinška kuća', rekao je Radboy. 'Zarađujemo od svojih revija i želimo to nastaviti.'

Nakon što je Radboy postao Telfarov kreativni direktor, Avena Gallagher postala je biti stilistica brenda. Ali čak i kad je dodao ljude u svoj tim, cijela je stvar u tim početnim danima bila 'uradi sam'. Zapravo, kako je jednom prilikom izvijestio The New York Times - Gallagher nije ni dobila plaću sve do 2017. 'Stvarno su razumjeli što pokušavam učiniti', rekao je Clemens za britanski Vogue o Radboyu i Gallagher. 'Osim toga, doslovce sam radio iz Babakovog stana kad nisam imao ured, tamo sam pripremao svoje modele i castinge. Babak je bio gotovo prisiljen raditi sa mnom.'

Linija odjeće za liberijski olimpijski tim

Telfar Clemens je Amerikanac iz Liberije, pa kada su ga zamolili da dizajnira odjeću za liberijski olimpijski tim za Ljetne olimpijske igre 2020., njegov odgovor bio je odlučno 'da'. 'Toliko dugo sam govorio o odlasku u Liberiju i konačno sam bio tamo, što je bilo nevjerojatno', rekao je za The New York Times. 'A onda se dogodilo ovo', dodao je.

Bila je to savršena prilika u savršenom trenutku jer su Clemens i Telfarov kreativni direktor Babak Radboy već razgovarali o mogućnosti proširenja brenda na ponudu sportske odjeće. Osim što je to bio pametan poslovni potez, Clemensu je partnerstvo bilo značajno i na osobnoj razini jer je ljude u timu poznavao preko svoje obitelji. 'To mi znači na tako mnogo razina', dodao je.

Na kraju je proizveo oko 70 komada za tim, uključujući 'top s tri rupe' za ceremoniju otvaranja, koji je u biti bio svileno-mrežasti košarkaški dres sa spuštenim ramenima.

Misija da bude inkluzivan modni brend potpuno je očita zbog njegove ponude odjeće, ponosa na svoje skromno podrijetlo i, naravno, slogana: 'Nije samo za vas - za svakoga je.'

Radboy je pak rekao za Women's Wear Daily: 'Mislim da je ključna stvar s čitavim linijom to što nije temeljena na identitetu. Ne samo u rasnom smislu, već čak i po pitanju roda i klase. Cijela poanta linije jest da je univerzalna. I upravo je to ono što je čini politički nabijenom ili izazovnom.' Ali Clemens na to ipak kaže: 'Ne, to je normalno.'

Njegov identitet kao queer obojene osobe doprinosi sveobuhvatnoj poruci inkluzivnosti brenda. Kao što je obožavateljica Telfara, Kiara Ventura, izjavila za The Cut, 'luksuzni brendovi uvijek iznova bilježe neuspjeh u oglašavanju i marketingu jer očito imaju malo ili nimalo crnih ili smeđih ljudi u svom timu. Kada gledam oglase za Telfar, vidim crne i smeđe ljude, vidim queer ljude, vidim kako je to brend bez spola. Mislim da je krajnje vrijeme da svijet podrži istinski inkluzivan brend', rekla je.

Koncept 'pristupačnog luksuznog brenda mogao bi se činiti kao oksimoron, ali prema Vogue Businessu, Telfar je uspio u tome.

CFDA/Vogue Fashion Fund je prestižna nagrada koja se dodjeljuje mladom dizajneru, a odabiru ga Vijeće modnih dizajnera Amerike i Vogue te je upravo Clemens 2017. odnio kući glavnu nagradu od 400 tisuća dolara. Dobitnici CFDA/Vogue Fashion Funda također dobivaju mentorstvo kako bi razvili svoje robne marke. Prema Vogueu UK, pobjeda je omogućila Clemensu i Radboyu da se usredotoče na usavršavanje onoga što je kasnije postalo najpopularniji artikl brenda: šoping torbe izrađene od veganske kože.

Britanski Vogue tu je pobjedu nazvao 'prijelomnim trenutkom' za brend, a Clemens i Radboy smatraju da je osvajanje nagrade izravno utjecalo na prodaju jer se povećala za nevjerojatnih 1500 posto. Potom je 2020. godine Clemens osvojio nagradu za dizajnera godine za modne dodatke.

Telfarova godina

U siječnju 2020., otprilike u vrijeme u kojem su u Kini počele curiti vijesti o covidu, Clemens, queer liberijsko-američki dizajner koji već 15 godina propovijeda evanđelje inkluzivnosti, održao je banket natopljen vinom i 'prespavanac' za više od 40 najbližih kreativnih suradnika i prijatelja u palači Pitti, nekadašnjem domu Medicijevih u Firenci.

Večerali su, plesali i uživali u njegovoj novoj kolekciji zahvaljujući Pitti Uomo, organizaciji za mušku odjeću koja ga je pozvala da bude gostujuća zvijezda sezone unatoč tome što su njegove kreacije uniseks.

Od samog početka Clemens je igrao po svojim pravilima. To je uključivalo ignoriranje kalendara revija, odbijanje poziva na događaje kao što je Met Gala i ukidanje veleprodajnog poslovanja da bi kontrolirao svu svoju prodaju. U to se vrijeme odbacivanje temelja na kojima je industrija izgrađena činilo pomalo ludim, kako je sam rekao, ali pokazalo se da je to najpametnija stvar koju su mogli učiniti.

'Bila je to struja koja nas je gurnula u pravom smjeru', rekao je. 'Dakle, kada je došao covid - kada su trgovine otkazale narudžbe i revije nestale, a događaji se nisu dogodili - umjesto da nas to obori kao ostale, zajahali smo taj val.' U 2020., za koju je McKinsey predviđao da će modna industrija izgubiti 90 posto svoje ekonomske dobiti, Clemensov posao doživio je svoju najbolju godinu.

Oprah je tako odabrala vegansku kožnu torbu Telfar kao jednu od svojih 'omiljenih stvari'. Issa Rae nosila je mini verziju na premijeri filma 'Insecure', a Alexandria Ocasio-Cortez pohvalila ju je na Instagram Storyju. Prema Lystu, globalnoj platformi za pretraživanje, ta je torba bila treći najtraženiji artikl godine, a pretraživanja brenda rasla su 270 posto iz tjedna u tjedan od kolovoza. Clemens je osvojio nagradu Vijeća modnih dizajnera Amerike za najboljeg dizajnera modnih dodataka, Nacionalnu nagradu Cooper Hewitt za modni dizajn, proglašen je GQ dizajnerom godine i dobio je PETA-inu nagradu za torbe (iako je mesojed i kaže da jednostavno 'voli plastične torbe').

Sve za što se oduvijek zalagao - financijska, rasna i rodna uključenost te zajednica - ono je što modni establišment, usred ekonomskih preokreta i davno završenog rasnog obračuna, sada očajnički želi prihvatiti. Nakon godina lišavanja prava glasa zbog podrijetla, boje kože i sustava vjerovanja, vratari modne industrije praktički bacaju ključeve svog kraljevstva pred Clemensa. Ali on ih ne želi. On gradi svoje kraljevstvo.

'Proveli smo godinu dana govoreći 'ne'. Neću se dati prevariti misleći da mi je mjesto u nečemu za što su mi rekli da nema mjesta za mene', rekao je Clemens. 'Odjednom vas zove ta osoba s kojom nijednom niste razgovarali u cijeloj povijesti svoje karijere', kaže.

  • +4
Poznati i Telfarove torbe Izvor: Profimedia / Autor: Arturo Holmes / Getty images / Profimedia

Legendarna Telfarova šoping torba

Iako je Telfar zaokruženi modni brend koja nudi odjeću, obuću i dodatke, najpoznatiji je po svojoj šoping torbi – znanoj i kao Bushwick Birkin. U skladu s ciljem brenda o dostupnom luksuzu, njegove su torbe relativno pristupačne u usporedbi s mnogim drugim vrhunskim dizajnerskim primjercima: 150 američkih dolara za najmanju veličinu, 202 za srednju i 257 dolara za veliku. A šoping torba postala je nekom vrstom simbola - ne bogatstva, već 'grupnog identiteta za mlade i kreativne Njujorčane, posebno queer i ljude obojene kože', kako navodi The Cut. Naravno, njezina popularnost proširila se izvan New Yorka na ostatak zemlje – i svijeta – ali brend i njegova kultna torba i dalje služe kao simboli izražavanja zajednice sa sličnim vrijednostima.

Kako je jednom prilikom objasnio Business Insider, dizajn torbe baziran je na šoping vrećicama luksuznog lanca robnih kuća Bloomingdale's (otuda i naziv), a sadrži logo brenda koji se sastoji od inicijala dizajnera, i to na način na koji ih je napisao njegov učitelj u osnovnoj školi. Šoping torba lansirana je 2014., ali je stvarno uzletjela 2018., nakon što je Telfar uspio povećati proizvodnju zahvaljujući novčanim nagradama CFDA-e. Ubrzo je taj modni dodatak s njegovim potpisom prozvan 'najvažnijom torbom 2020. godine'.

Popularnost i nedostupnost nisu jednini faktori koji su jačali poželjnost te torbe, već ideja da je ona simbol univerzalnog luksuza po demokratiziranoj cijeni, što je još više učinilo da bude cool.

Gorući problemi s preprodavačima i botovima

Uz svu buku i prašinu koju je podigao, nije iznenađujuće to da su i mnogi vanjski faktori pokušali unovčiti njegov uspjeh. Preprodavači su ciljali Telfarovo obnavljanje zaliha koristeći botove kako bi prikupili mnogo proizvoda, a koje su zatim preprodavali uz visoku maržu.

U ljeto 2020. iznenadno obnavljanje zaliha na stranici brenda izazvalo je pomamu na Twitteru jer su se Telfarove torbe rasprodale munjevitom brzinom – ponekad trenutak nakon što su bile u košarici kupca već su putovale i osvanule na stranicama za preprodaju s pretjeranim maržama. Nakon incidenta o kojem se mnogo pričalo, dizajner je jednostavno za Vogue rekao da misli da je pomama oko njegovih komada bila 'prekrasna' - dok su drugi govorili o tome da su roboti kupili sve zalihe.

U jednom trenutku Telfar se privremeno 'ugasio' , nakon što su se torbe rasprodale u nekoliko sekundi. 'Telfar je za ljude. Ne za botove', glasila je objava na Instagramu prenesena tog dana. Međutim Clemens je kasnije objasnio da je većina internetskog prometa dolazila od stvarnih ljudi. 'Srž nije u tome da smo stranicu zatvorili zbog botova, već jednostavno zato što je odjednom došlo do prekomjerne potražnje, a broj ljudi bio je daleko veći od samih botova', rekao je za Complex. 'U biti, srušili smo internet', dodao je. Ipak, imati posla s botovima i preprodavačima nije baš idealno.

Telfar Clemens želi da svi imaju njegovu torbu

Dok neki dizajneri koji doživljavaju uspjeh kakav je Telfar Clemens postigao u posljednjih nekoliko godina možda instinktivno žele svoje dizajne učiniti ekskluzivnijima i teže dostupnima, njemu to ne pada na pamet. Zapravo, rekao je: 'Samo želim biti posvuda, uistinu globalno. Želim odijevati sve.'

Kad kaže 'svi', ne govori samo o svima u Hollywoodu - on zapravo misli na sve. 'Želim se masovno prodavati na način koji je zastrašujući. To je poput torbe Michaela Korsa. Svatko ima jednu takvu. Ali još je gluplje od toga. Želim biti Michael Kors, ali namjerno', rekao je jednom prilikom.

Doista, čini se da je Clemens sklon odbacivanju mnogih stvari koje smo do sada povezivali sa svijetom luksuzne mode: ekskluzivnosti i visokih cijena, naravno, ali također se čini da ima problema s industrijom općenito. 'Moda je uvijek bila ista', rekao je za Dazed na pitanje kako se modni svijet promijenio. 'Mrzim ljude iz mode. Nitko tko se bavi modom nema dobar stil.'

No ta rastuća popularnost torbe nije činila stvari lakšima za ovaj relativno mali brend. 'Telfar je modni projekt u vlasništvu crnaca, bez rodne pripadnosti… ali mi ne govorimo o hypeu i nestašici. Cijela poanta naše torbe je pristupačnost i zajednica. Ali kada se tisuće torbi prodaju u sekundi, ne možemo ni znati koliko ih napraviti. Planiramo proizvodnju šest mjeseci unaprijed. Za izradu torbi potrebni su vrijeme i novac, a mi se 100 posto sami financiramo.'

Zbog nastale situacije brend je predstavio ono što je nazvao Bag Security Program, 24-satno razdoblje koje omogućuje bilo kome i bilo gdje da naruči torbu u željenoj veličini i boji. Plaćanje unaprijed jamči da će torba biti isporučena u zakazanom roku.

Iako Clemens i Radboy neće potvrditi koliko su točno prodali kroz Bag Security Program, reći će da je generirao 10 puta veći broj prodaja u cijeloj 2019. Taj eksplozivni rast pripisuju organskom angažmanu: njihov račun @telfarglobal na Instagramu doslovce je eksplodirao za vrijeme pandemije, kadu su profili drugih brendova stagnirali.

Zadnji, peti Bag Security Program brend je održao ovog lipnja, omogućujući kupcima zadnju priliku da kupe cijelu liniju robne marke bez konkurencije. Odluka o prekidu te prodajne strategije došla je u trenutku u kojem Telfar želi dati prednost drugim izvorima prihoda, točnije svojoj platformi za streaming Telfar TV i planovima za otvaranje fizičke trgovine, a koji bi se trebali ostvariti 2024. godine.

'Stvarno se trudimo biti vjerni činjenici da je Telfar nešto što radimo s našim kupcima. Oni to izmišljaju jednako kao i mi - kako rastemo, projekti drugih brendova nam ne odgovaraju. Moramo sve učiniti drugačije', objašnjava Clemensov partner i kreativni direktor Radboy.

'Bag Security promijenio je naše živote i modu', dodao je Clemens. 'New York doslovno izgleda drugačije - i uspjeli smo napustiti modni sustav. Doslovno radimo točno ono što želimo kao tvrtka. A upravo je to ono što radimo napuštajući program. Želimo da ljudi mogu dobiti naše torbe - ali i da ljudi koji dobiju naše torbe dobiju nas. Inače, koje je značenje svega? Stoga želimo učiniti to i lakšim i težim. Jer nikad se nije radilo o novcu. Zato je bolje da bude o nečemu.'

Unatoč pristupačnosti i inkluzivnosti, slavne osobe vole Telfar

Kada pomislite o 'inkluzivnom' i 'dostupnom', vrlo vjerojatno vam bogati i slavni ne padaju odmah na pamet. No čini se da je upravo gomila slavnih stala iza Telfarove poruke inkluzivnosti, autentičnosti i izražavanja. Oprah Winfrey, naprimjer, proglasila je Telfarovu torbu za šoping jednom od svojih najdražih stvari u 2020. To je neminovno privuklo dodatnu pažnju na već razvikani brend, ali ona nije jedina zvijezda koja mu je dala svoj pečat odobrenja. Mnogim slavnim osobama - različitog rasnog i etničkog podrijetla, kao i rodnog identiteta i izražavanja - zajednička je Telfarova torba. Samo nekoliko zagovornika modela Bushwick Birkin? Dua Lipa, Jeremy O. Harris, A$AP Ferg, Chloë Sevigny i Selena Gomez - svi su redom njezini obožavatelji. Solange je vrlo brzo uočila i zavoljela brend, a ubrzo su je slijedili Ashton Sanders, Tinashe, Lil Nas X, Vanessa Hudgens, ali i Alexandria Ocasio-Cortez. Da, ta je torba popularna čak i na Capitol Hillu.

Torba Circle i pobuna kupaca

U veljači 2022. Telfar je predstavio novi dodatak: Circle Bag. Iako to bilo popraćeno očekivanom pompom i pažnjom, objava cijene torbe dovela je do reakcija. Naime određena joj je cijena od 567 dolara - što je velik cjenovni skok. Kako je Clemens kasnije objasnio za The Cut, oblik torbe Circle otežava proces proizvodnje jer je znatno kompliciraniji. No to nije baš zadovoljilo njegove kupce te su glasno negodovali.

Ta se situacija pokazala kao dobra prilika za raspravu o tvrtkama u vlasništvu crnaca i percepciji vezanoj uz njihove cijene. 'Vidjeli smo to uvijek iznova... da se očekuje da robne marke u vlasništvu crnaca ostanu na određenoj razini', rekao je modni urednik Shelton Boyd-Griffith za The Cut. No na kraju je model Circle Bag, čak i uz višu cijenu, rasprodan čim je ugledao svjetlo dana.

Clemens je svojim pristupom demokratizirao modu i usput osvojio holivudske it djevojke. Uspostavljajući nova pravila luksuzne maloprodaje, redefinirao je pojam modnog luksuza. Možda nije imao mnogo kad je počinjao, ali je znao što je njegova odjeća: 'Ne za vas, za svakoga'. Imao je i taj svoj logo, nastao još za vrijeme školovanja, i nespremnost na kompromis. Kad mu se Radboy pridružio s punim radnim vremenom, pronašao je partnera (intelektualnog, ne financijskog; jer Clemens posjeduje 100 posto poslovanja) koji je mogao stvoriti strukturu što je njegove ideje učinila konkretnima.

Iako se Radboya uspoređivalo s bivšim poslovnim partnerom Marca Jacobsa, Robertom Duffyjem, ili s Pierreom Bergéom iz Yves Saint Laurenta, njih dvojica ne uklapaju se baš u taj kalup. Umjesto da poslovni mozak kreativnog genija mazi u njegovoj kuli od bjelokosti, Radboy je više poput sparing partnera na duge staze te kaže da se odjeća mora ponašati kao torba.

'Mora biti stvarna. Često modna kolekcija nije to. To je svijet mašte. Trenirka od 800 dolara nije trenirka. Traper jakna od tisuću dolara nije traper jakna. To su smokinzi u različitim oblicima. Oni nemaju nikakve veze ni s jednom normalnom osobom s kojom bismo se družili', ističe.

Uz Radboyevu pomoć, Clemens je napravio proboj, no budući da njihove metode postaju nova normala modne industrije, tim Telfara sada ima, kako kažu, 'izazov nastaviti biti još manje normalni'.