Glavna urednica Voguea okupirala je najmoćnije mjesto u svijetu američke mode. No Anna Wintour sagradila je mrežu utjecajnih prijatelja i saveznika koji su joj pomogli da se pretvori u svjetski brend koji nadilazi modu
Svojim prijateljima rado čini usluge, a kad zatraži protuuslugu, nije joj dobro reći ne. Anna Wintour urednica je američkog izdanja Voguea već 23 godine, no opće je mjesto nazvati je najmoćnijom ženom u svijetu mode. Njezin je utjecaj mnogo širi od gotovo karikaturalne slike koja je prikazuje kao mršavog, strogog despota kako skrivena iza ogromnih Chanelovih sunčanih naočala terorizira svijet svojim besprijekornim ukusom i sarkazmom. Njezin je pravi lik i djelo skriveno unutar komplicirane mreže moćnih prijatelja i saveznika s kojima je odnose gradila desetljećima. Mreža se širi cijelom Amerikom, od Istočne obale do Hollywooda, preko Washingtona i preko oba oceana. U modi nikako ne možete uspjeti bez Anninog odobrenja.
Njezin unutarnji krug prijatelja usko je povezan, a njihova odanost cementirana osjećajem lojalnosti prema Wintour. Ona zna raditi usluge, a njezini prijatelji usluge rado vraćaju. 'Kad meni nije išlo u poslu, Anna je organizirala zabavu i posjela me pored Bernarda Arnaulta', prepričao je za Wall Street Journal Harvey Weinstein, predsjednik uprave Weinsteina. Razgovor s moćnim Arnauldom rezultirao mu je novim poslovima, a Weinstein je vratio uslugu pomogavši Wintour da producira dobrotvorni koncert u predsjedničkoj kampanji Baracka Obame na kojem su svirali Bruce Springsteen i Billy Joel. 'Ona ljude bira, bilo u politici, filmskoj industriji, sportu ili modi, vrlo lukavo', kazao je dizajner Marc Jacobs.
Australski redatelj Baz Luhrmann upoznao je Wintour kad joj je, u vrijeme kad su uoči premijere krenule zlobne kritike i loš publicitet, poslao nedovršenu rolu svog filma 'Moulin Rouge'. Wintour ga je snažno podržala stavivši Nicole Kidman u haljini iz filma na naslovnicu časopisa. 'S Annom uvijek raspravljam projekte koje kanim raditi i slušam što ima za reći, kaže Luhrmann, misleći konkretno i na planove da adaptaciju 'Velikog Gatsyja'.
Annina vojska daje joj podršku koja nadmašuje njezinu uredničku funkciju, da ne spominjemo moćno ekonomsko zaleđe. Godine 2009. Wintour je sjela s Michaelom Bloombergom, gradonačelnikom New Yorka u kojem se vrti 10 milijardi dolara u modnoj industriji. Predložila mu je jedan termin kasnonoćnog šopinga, inspiriran pariškim nuits blanches. Bloomberg se složio. 'Čak i muškarac poput mene, koji ne zna uskladiti kravatu s košuljom, zna koliko dolara moda donosi New Yorku. Osim toga, Anna nije osoba kojoj želite reći ne.'
Ideja nije odmah postala popularna. Bili su to mjeseci ekonomske krize kada su Amerikanci postali štedljiviji. Wintour je tih dana, prisjeća se jedan bivši kolega, sjedila kao na zapovjednom mostu i razmještala pješake govoreći vlasnicima prestižnih trgovina: 'Sad ću ti poslati Siennu Miller u trgovinu. Sad šaljem Justina Timberlakea!'
I onda je Fashion's Night Out krenuo: trgovine odjećom zabilježile su porast prometa od gotovo 50 posto, povećala se online potrošnja, a predsjednik uprave Macy's se sjeća da je prodaja odjeće koja je bila u minusu, vikend nakon Fashion's Night Out narasla u dvoznamenkastom postotku.
Sljedeće je godine Wintour povisila ulog. Sazvala je izvanredni sastanak 30 međunarodnih urednika izdavača Voguea u Parizu, kako bi potaknula globalnu inicijativu. Za početak svečanosti Fashion's Night Out, Wintour je organizirala u New Yorku najveću javnu modnu reviju, prodalo se 1.500 ulaznica, prodefiliralo 125 svjetskih top modela, a revija se uživo emitirala na webu i kasnije na televiziji. Ideja se već 2010. proširila na tisuću trgovina u New Yorku, više od stotinu američkih gradova i 16 zemalja širom svijeta. U Istanbulu su, primjerice, prodali u jednoj takvoj noći u samo tri sata odjeće u vrijednosti od dva milijuna dolara.
Snaga Anne Wintour pokazala se i na nedavnoj gala večeri za Metropolitan Museum's Costume Institute. Naime, prije no što je Wintour sjela na mjesto predsjednice fondacije, Metove gala večeri bile su humanitarni banketi u kojoj je klaster bogataša s Park avenije prikupio jedva 900.000 dolara godišnje. Wintour je odlučila dovesti najveća imena Hollywooda, televizije, showbiza i pretvorila je gala večer u New Yorku u summit zvijezda. Tako je prošle godine na gala večeri za Met donirano gotovo devet milijuna dolara.
Anna Wintour često opisuju hladnom osobom, a ona se ne trudi takvu sliku promijeniti. Ona ne igra tako da ispuni očekivanja drugih. Tijekom posjeta Kini prošle jeseni, novinari su je na konferenciji pitali je li stvarno vrag koji nosi Pradu kako ju je njezina bivša asistentica opisala u bestseleru 'Vrag nosi Pragu'. 'Istina, naravno: sve svoje asistente zaključavam u ormar i ne plaćam ih', rekla je. Wintour, koja se svako jutro ustaje u pet, svoju radnu disciplinu opisuje jednostavno: 'Stalo mi je do prijatelja i obitelji, ali oni znaju da je posao - posao.'
Wintour je imala fiksaciju prema modi od rane mladosti, 1967. je napustila školu da bi započela divlji modni ples, zatim je godinama šetala od impresuma od impresuma engleskih modnih časopisa, a u legendu je ušao Annin prvi intervju za posao u Vogueu. Grace Mirabella, tadašnja urednica pitala je Wintour koji bi posao voljela imati u Vogueu. 'Vaš posao', odgovorila je Wintour ne trepnuvši. Posao u Vogueu dobila je nakon šest godina.
Wintour je rano shvatila kako moda nisu krojevi i šavovi nego pitanje kulture. Kada je stavila Kim Basinger na naslovnicu Voguea 1991. godine, bio je to revolucionaran korak. Natjerala je Hollywood da razmišlja što da odijeva objavljujući na slovnicama Winonu Ryder i Sharon Stone, Juliju Roberts, Demi Moore, Sandru Bullock, Claire Danes, Renée Zellweger, Elizabeth Hurley i Spice Girls za koje će Wintour priznati da nije ponosna što im je dala naslovnicu. Dovela je Oprah Winfrey i Hillary Clinton.
Prošle je godine uzrujala sve talijanske dizajnere kada je objavljeno da će na Milano Fashion Weeku provesti samo četiri dana u Milanu. Hitni sastanci bili su organizirani, dizajneri su tražili nove rasporede, kako da se 88 revija ugura u njezinih skraćenih 70 sati.
Ona je provodadžija uspješnih korporativnih brakova nekih najvećih modnih brendova. Iako to radi diskretno, ona je, kažu poznavatelji, consigliere cijele modne industrije. Ona je McKinsey mode, kaže jedan bivši suradnik. Wintour redovito savjetuje Bernarda Arnaulta, vlasnika LVMH-a, konglomerata luksuznih brendova, koji posjeduje Louis Vuitton, Givenchy, Marc Jacobs i Fendi.
Prijateljica je i s Rogerom Federerom kojeg je upoznala 2002. na US Openu, prije nego što je on osvojio svoj prvi grand slam. Federer kaže da tada nije znao tko je ona, ali postala mu je bliska prijateljica i saveznica savjetujući mu što da nosi izvan terena, na snimanjima, na sponzorskim događanjima. Nikada ga nije tražila da uslugu vrati. 'Ali kad taj dan dođe, bit ću jako sretan što radim s njom', kazao je Federer.
Ona nikada ne traži izravno uslugu za uslugu, no ako vas nekada zamoli, ne postoje dva moguća odgovora.
'Ponekad dobijem zahtjev da radim nešto što mi se ne sviđa', kaže Marc Jacobs: 'Prvo dobijem mail, a zatim telefonski poziv od nekoga iz Voguea, a zatim se i ne trudim reći ne, jer znam da će sljedeći poziv biti njezin.'