Do prije samo nekoliko godina upravljanje hibridnog automobila, koji je u 90 posto slučajeva bio upravo Toyotin Prius, bila je stvar prestiža i iskazivanja ekološke osviještenosti. S one strane Atlantika 'zelena' Toyota stekla je kultni status i pokret sljedbenika koji se brojao u milijunima. Neosvojena tvrđava ostala je Europa kojoj niska potrošnja i emisija CO2 nije značila previše kad se u obzir uzme štedljivost ovdašnjih naprednih dizelskih mališana
Ipak, stvari se – mijenjaju, a novi trend i propisi zakonodavaca kao i olakšice za hibridna i električna vozila uvjetovala su proizvođačima koji drže do sebe da u ponudi pronađu mjesta za bar jedan hibridni automobil.
Kako se Toyota snašla u ovakvom okruženju sve agresivnije konkurencije? Izbacivanjem nasljednika automobila koji je pokrenuo trend – novim Priusom!
Japanci su poznati po tome da ne mijenjaju ono što je uspješno, pa je tako Priusov oblik ostao vjeran izvornom modelu. Prius i dalje izgleda prepoznatljivo no već na prvi pogled djeluje primjetno sofisticiranije i naprednije. Aerodinamički otpor ostao je standardno nizak na 0.25 Cd, a unutrašnjost još uvijek nudi mnogo više mjesta za glave putnika no što bi se to moglo zaključiti promatrajući automobil izvana.
Prius se gradi na platformi monovolumena Verso, što će zapravo reći da se gradi na Avensisovoj platformi uz jednu manju izmjenu. Umjesto neovisne arhitekture multilink straga, u Toyoti su se odlučili za rudimentarniju i jeftiniju torzijsku osovinu, što se jasno osjeti u vožnji.
To ne znači da je Prius neudoban automobil. Naprotiv, četvero odraslih putnika udobno će se smjestiti, a one straga ugodno će iznenaditi ponuda prostora za koljena. Sa 440 litara obujma ne manjka ni prostora za prtljagu, a kako i dolikuje jednom 'automobilu budućnosti' Prius je nakrcan džidžama zbog kojih djeluje futuristički. Displej osjetljiv na dodir centralno je mjesto za podešavanje glazbe, navigacije, temperature u automobilu no i uvid u rad hibridnog sklopa.
I ovdje, zapravo, dolazimo do najuočljivijeg napretka. Novi Prius ima veći i snažniji motor od prethodnika. Sigurno mislite da ovaj potez baš i nije ukorak s ekološkom filozofijom koju Toyota prodaje, no tome baš i nije tako.
Naime, prethodna generacija Priusa sa 1.5-litrenim benzinskim motorom doista je održavala obećanje o niskoj potrošnji i emisiji CO2, ali samo u gradskoj vožnji. Izlaskom na autoput, mali motor morao je raditi višestruko napornije da bi održao razumne brzinske prosjeke, zbog čega je priča o ekologiji padala u vodu.
Ovoga puta Prius koristi poznati 1.8-litreni VVT-i benzinski četverocilindrični motor sa 100 KS uparen s manjim, no snažnijim elektromotorom koji razvija 82 KS pri 13.000 o/min. Zvuči komplicirano? Prius koristi kontinuirano varijabilni prijenos koji bez ikakvih neželjenih trzaja preusmjerava snagu čas s jednog, čas s drugog ili oba izvora na prednje kotače. Sve to, uključujući punjenje baterije pri kočenju, možete pratiti na središnjem displeju u obliku dinamičnih grafikona.
Elektromotor je sposoban potpuno autonomno pokretati automobil do brzine od 50 km/h, naravno ako ne ubrzavate pretjerano agresivno. Simultanim radom pogonski dvojac bez problema ubrzava 1420 kg težak automobil do 100 km/h za 10-ak sekundi te sve do pristojnih 180 km/h maksimalne brzine.
Ipak, Prius ne voli pretjerano dinamičnu vožnju zbog nešto višeg težišta i ne baš idealnog rasporeda mase po osovinama. Kočnicama, pak, zbog sustava regenerativnog kočenja fali progresivnosti, dok bi upravljač mogao biti i precizniji, no ono što će biti najbitnije prosječnom Priusovom vozaču je tu. U gradskoj vožnji moguće je postići potrošnju od svega šest, a na otvorenoj cesti nižu od pet litara goriva na stotinu kilometara.
Proizvođač: Toyota
Model: Toyota Prius 1.8 VVT-i Executive
Vrsta motora: 1,8, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 73/99 @ 5.200 o/min
Okretni moment (Nm): 142 @ 4.050 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,9/6,4/5,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.460/1.745/1.490
Cijena do registracije: 278.400 kuna