TEST

Toyota Yaris Hybrid - kome još treba dizelaš?

21.11.2013 u 16:50

  • +8

Toyota Yaris Hybrid

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Toyota ima dizelaše u ponudi, no najveći proizvođač automobila na svijetu nikad nije bio pretjerano lud za ovom tehnologijom. Kada je štedljivost u pitanju, Japanci preferiraju hibride. Evo i zašto

Toyota je pionir u komercijalizaciji hibridne tehnologije, a budući da su i drugi proizvođači nakon mnogo opiranja i zbog sve strožih ekoloških mjera ipak prihvatili spomenuti trend, Japanci su zaključili kako je vrijeme da na neki način zaštite svoj dosadašnji rad. Kako? Tako što će vjerojatno čitavu paletu svojih vozila u dogledno vrijeme ponuditi s hibridnim pogonom.

Iz luksuznog podbrenda Lexus već su izbacili dizelaše.

Kod Toyote Auris je bio prvi, a sada je na red došao i Yaris. Doduše, subjektivan je dojam ovog autora da je Toyota trebala s oplemenjivanjem hibridnom tehnologijom krenuti prema većim, a ne manjim modelima. Zašto? Zato jer je primarni cilj hibridnih automobila niža potrošnja, a učinak uštede raste s brojem prijeđenih kilometara. Ne znamo mnogo ljudi koji s gradskim mališanima poput Yarisa prevaljuje više od 20.000 kilometara godišnje.

Nadalje, maleni auti zbog male su mase i malih motora koji ih pokreću sami po sebi već štedljivi. Novi benzinski motori s turbopunjenjem i direktnim ubrizgavanjem te nižom zapremninom čak su postali toliko učinkoviti da su gotovo izgurali dizelaše iz ove klase. Jednostavno zato što se ne isplati platiti premiju na cijenu za skuplji dizelski motor koji će se isplatiti tek nakon par godina korištenja.

Taj je problem ujedno i najveća mana koju možemo pronaći Yarisu. Sve je ostalo vrlo impresivno.

Za početak, to je skladnost kojom benzinsko-električni mehanizam radi. Nema trzaja, čudnih zvukova, praznog hoda ili bilo kakvih drugih neugodnih nuspojava, i da nema oznake Hybrid, i neobične tišine kad vozite pri manjim brzinama isključivo na električnu energiju, teško da biste pomislili da nije u pitanju tek još jedan običan Yaris.

I sam automobil se vizualno i izvana i iznutra ne razlikuje previše od verzija s benzinskim i dizelskim motorom što je u neku ruku šteta. Priusov displej koji prikazuje kamo energija ide u datom trenutku, kao i trenutačno stanje baterije jedna je od onih stavki koje nas oduševljavaju kod tog hibridnog automobila. Prius, k tome, i izgleda potpuno drugačije od bilo čega na cesti, i izvana i iznutra. Hibridni Yaris čak nema ni pokazatelj stanja baterije pa se vožnja svodi na automatizam.

Budući da je težište nisko, hibridni Yaris iznenađujuće dobro leži te ga je zabavno voziti i na otvorenoj cesti. Čak je i kontinuirano varijabilni prijenos zadovoljavajuće brz i intuitivan u predviđanju vozačkih želja, sve dok ga ne prebacite u manualni režim. Snage manjka, no ovo je ipak ekonomični, a ne sportski automobil, što doduše nije isprika za manjak osjećaja na upravljaču i anemične kočnice.

Yaris je udoban automobil koji nudi dovoljno prostora za četvero odraslih putnika i hrpu njihovih sitnica. Impresivno je i to što hibridni sklop nije pojeo prtljažni prostor pa hibrid nudi jednak obujam kao i konvencionalni model - 290 litara.

Isplati li se dati gotovo 20.000 kuna više za hibridnu verziju Yarisa kako biste u prosjeku na stotinu kilometara, u najboljem slučaju, potrošili litru goriva manje? Samo ako vam novac nije problem, u protivnom odaberite 'običan' Yaris.

Proizvođač: Toyota
Model: Yaris Hybrid Luna
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, benzin + elektromotor
Obujam: 1.497 cm3
Snaga (kW/KS): 55/74 @ 4.800 o/min + 45 kW elektromotr
Okretni moment (Nm): 111 @ 3.600 - 4.400 o/min + 169 Nm od 0 o/min elektromotor
Potrošnja (l/100 km): 3,9/4,5/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,8 s
Maksimalna brzina: 165 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.885/1.695/1.510
Cijena do registracije: 109.900 kuna (76.000 kn osnovni model)