Već se desetljećima BMW kiti krilaticom o 'ultimativnom vozačkom stroju', a ekipa iz Münchena uskoro bi riječ 'vozački' mogla zamijeniti s 'prijevoznički'
Naime, pođe li BMW-u za rukom, a mi ne vidimo zašto se to, s obzirom na napredak tehnologije, ne bi dogodilo, u bližoj budućnosti vozači će postati praktički suvišni. Bavarci neko vrijeme testiraju prototipni model, a njihova autonomna serija 5 već je odradila 5.000 kilometara u javnom prometu.
Na čelu projekta je dr. Nico Kampchen koji ističe kako BMW autonomna vozila razvija posljednjih nekoliko godina.
Sustav se trenutačno koristi svom silom tehnologija od adaptivnog tempomata i sustava za hitno kočenje, do inteligentnog softvera koji pomoću informacija iz radarskog i laserskog sustava nadzire stanje u prometu te je čak sposoban pretjecati sporija vozila, ili se pak pomaknuti u traku za ubrzanje kad 'osjeti' da se u traci za ubrzavanje nalazi vozilo koje se želi pripojiti prometu.
Sve ovo zvuči više no fascinantno, no još uvijek je za upravljačem nužan pozoran par ljudskih očiju i spretnih ruku. Prototip, naime, još uvijek nije sposoban registrirati aktivnosti poput radova na cesti i križanja, koji odstupaju u izgledu i signalizaciji, pa je ponekad ljudska intervencija ipak nužna.
No u BMW-u vjeruju kako će uskoro premostiti ovaj problem, kao i omogućiti sustavu da funkcionira i pri brzinama većim od 130 km/h, koliko mu je trenutačno ograničenje.
Kad će se ovaj sustav pojaviti u komercijalnom obliku? Sudeći prema količini prtljažnog prostora kojeg potrebna elektronika 'pojede', ne vjerujemo da će to biti tako skoro.