BROJ JEDAN I NAKON 20 GODINA

U modu se vraćaju Claudia, Linda i Naomi

20.07.2009 u 11:43

Bionic
Reading

Devedesetih su modnim svijetom vladale četiri manekenke čija lica su bila veća i slavnija od brandova koje su predstavljale. Bilo je dovoljno reći Claudia, Naomi, Linda, Christy. Dvadeset godina kasnije, još su prvi izbor luksuznih brandova. U čemu je tajna?

Christy Turlington za YSL

Nakon dvije dekade, modnim svijetom opet haraju 'izvorni' supermodeli: Linda Evangelista, Claudia Schiffer, Naomi Campbell i Christy Turlington. Baš kao da nikad i nisu izašle iz središta mode, sve četiri predvode nove kampanje za luksuzne brandove. Time ujedno pobijaju tezu da prosječna karijera modela traje manje od jedne dekade.

Razmišljanja o toj činjenici polaze od teze da su za renomirane modne kuće sigurniji ulog prepoznatljivi i dokazani profesionalni modeli od trendovskih manekenki. To je osobito bitno u vrijeme recesije, kada su brojne velike modne kuće u financijskoj krizi, a mnoge, poput Escade i Christiana Lacroixa, čak na rubu opstanka.

Pojasnio je to i Kay Barron, urednik mode u magazinu Grazia, koji smatra da nove generacije jednostavno nemaju tu snagu da s godinama zadrže jednako lijepo, prije svega karizmatično i prepoznatljivo lice.

'U ovom trenutku gotovo je nemoguće razlikovati mlade modele na modnim pistama, uočiti neku djevojku koja bi se isticala. Izvorni supermodeli imali su tako snažan individualan izled da ih je bilo nemoguće ne primijetiti, a to su zadržale do danas', istaknuo je Barron.

Kako kaže, Christy Turlington jednako je lijepa sada, kao i kad je bila u dvadesetima. Ima taj izgled koji nadilazi generacije i koji je dojmljiv svakome, što je idealno da bude ambasadorica branda. Christy se vratila prošle godine kao lice modnog branda Escada.

Iz reklamnih krugova kao da ne izlazi ni 39-godišnja Naomi Campbell, koja snima kampanju za dizajnera krzna Dennisa Bassoa za kolekciju jesen/zima 2009/10. nakon što ju je nogirala PETA, interesna grupa koja se bori protiv uporabe krzna u modi.

Claudia Schiffer
je u svojoj 38. godini lice modne kuće Salvatore Ferragamo te lice za parfeme s potpisom Alberta Ferretti. Također, Claudia Schiffer, Naomi Campbell i Christy Turlington su posljednjih godina predvodile kampanje za Yves Saint Laurent

Linda Evangelista sa svoje 44 godine predstavlja jednu od svjetski najpopularnijih kozmetičkih kuća, L'Oreal, te je zaštitno lice Prade


Claudia Schiffer za Salvatore Ferragamo
SVESTRANOST NA CIJENI

Još jedna modna ikona kasnih osamdesetih, Stephanie Seymour, još je aktivna. U svojoj 40. godini promovira liniju donjeg rublja Beyond Beauty za Chantelle. Glasnogovornik Chantella rekao je da su izabrali Stephanie Seymour ne samo zato što je bila jedan od najslavnijih modela, već i zato što ima četvero djece i dokazala se kao snažna, svestrana žena.

Čak je i poduzetna Milla Jovovich, koja je u 33. već u godinama kada bi kao model trebala biti umirovljena, nastavlja karijeru kao lice za Donnu Karan i njezin 15 godina star miris Cashmere Mist. Donnu Karan Milla je prvi put predstavljala prije osam godina. Kao i u slučaju Stephanie, majčinstvo je samo pomoglo Millinoj karijeri jer je Donna Karan izjavila da su Millu, koja je i model, i glumica, i dizajnerica, i majka, izabrali za lice branda upravo zbog te multi-dimenzije u njezinu životu.

Spomenimo na kraju da velika imena brandu mogu donijeti i po pola milijuna dolara zarade po kampanji. I upravo u doba svjetske krize, sva je nada modnih kuća položena u ruke neprolaznih modela koji ih predstavljaju.