Premda su električni i hibridni automobili preuzeli medijsku pozornost od benzinaca i dizelaša, to ne znači da su proizvođači prestali razvijati nove i unapređivati postojeće motore s unutarnjim sagorijevanjem
Mazda je unaprijedila svoj 1.6-litreni dizelski motor koji je sada snažniji i učinkovitiji. Snaga je porasla sa 109 na 115 KS, a okretni moment za 30 Nm na 270 Nm dostupnih u širem radnom području od 1.700 do 2.700 o/min. Japanci su postigli to unapređivanjem sustava direktnog ubrizgavanja common-rail, novim ubrizgivačima Piezo te turbopunjačem varijabilne geometrije.
Premda su performanse, na papiru, ostale nepromijenjene (11 sekundi do 100 km/h i 186 km/h maksimalne brzine), s novim motorom Mazda 3 troši 4,4 litre goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu, što, između ostalog, može zahvaliti uparivanju sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem.
Kupci će znati cijeniti i ugradnju filtra čestica koji ne zahtijeva održavanje i dodavanje aditiva, a svejedno Mazdinom motoru osigurava zadovoljavanje normi Euro 5. Japanci zasad nisu objavili kad možemo očekivati dolazak novog motora na tržište.