TEST

Verso 2.2 D-CAT Sol - quo vadis Toyota?

11.10.2013 u 11:44

  • +5

Toyota Verso 2.2 D-CAT Sol

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Moderna ekonomija ne poznaje stagnaciju. Tko stagnira, tog konkurencija prestigne i uništi ili preuzme. Toyota je nakon višegodišnjeg zadovoljavanja masovnog tržišta konzervativnim automobilima koji ne oduševljavaju, ali ni ne razočaravaju, odlučila okrenuti novu stranicu

Nove Toyote imaju više karaktera, prepoznatljivije su i imaju ono nešto što ih izdvaja iz mase. Sve je započelo prije četiri godine, kada je direktor postao Akio Toyoda te nije samo uspješno prebrodio najveću krizu u Toyotinoj povijesti, već je i zacrtao nove smjernice najvećeg proizvođača automobila na svijetu: kvaliteta prije kvantitete i više kul automobila.

Toyoda je pasionirani zaljubljenik u automobile i kao takav smatra da bi se auti trebali voljeti poput kućnih ljubimaca, a ne promatrati kao sredstvo za ostvarivanje cilja, poput primjerice hladnjaka.

No kakve sve ovo ima veze s testiranim Versom? Za početak, Verso izgleda atraktivnije nego dosad s agresivnije dizajniranom prednjom maskom i dinamičnijim linijama. Tako se i vozi. Ovjes je krut, upravljač direktniji i sve zajedno ostavlja dojam zabavnijeg automobila nego što bi jedan obiteljski monovolumen trebao biti. Budući da je riječ o redizajnu, a ne o potpuno novom automobilu, zadržana su neka rješenja koja ne hvalimo.

Za početak, tu je trendovski panoramski krov koji putnicima straga krade mjesto za glavu pa će ova nadoplata skupo koštati sve one više od 185 cm. Ne sviđa nam se ni centralno pozicioniranje kontrolnih uređaja, no to je stvar ukusa. Zamjerke imamo i na automatski mjenjač koji, premda unaprijeđen, još uvijek reagira sporo na naredbe u automatskom režimu te trzavo u manualnom.

Zbog spomenutog mjenjača ni 150 KS snažni dizelaš nije se mogao pokazati u boljem svjetlu, kako po pitanju performansi, tako i ne baš dojmljive potrošnje. Ukoliko vam se sviđa Verso, svakako ga odaberite s ručnim mjenjačem.

Ostale stavke su u klasi s konkurencijom. Verso nudi varijabilni razmještaj sjedala te je iznimno praktičan i svestran automobil koji će, prema potrebi, smjestiti sedmero putnika i/ili hrpu prtljage. Preglednost je na razini, kvaliteta korištenih materijala odlična, a ne sumnjamo i u Toyotinu pouzdanost.

Verso nije jeftin automobil, no s malo drugačijom opremom svakako može opravdati svoju cijenu.

Proizvođač: Toyota
Model: Verso 2.2 D-CAT Sol
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.231 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 2.000-2.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,3/9,5/7,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,1
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.440/1.790/1.620
Cijena do registracije: 269.300 (osnovni model 149.940 kn)