Ljubitelji švedske marke iz Gothenburga mogu odahnuti. Novi kineski vlasnik Geely neće uništiti Volvo, štoviše ako su posljednji modeli bilo kakav indikator, budućnost je za Volvo i više nego svijetla
Dokazuje nam to i V40, Volvova nova uzdanica u klasi premium kompakata. Riječ je o automobilu koji podjednako privlači dizajnom kao i tehničkim rješenjima. Automobil djeluje moderno, no istovremeno samozatajno, a izgleda podjednako dobro bez obzira na kut iz kojeg ga se promatra.
Pozitivan doživljaj nastavlja se i u besprijekornoj unutrašnjosti. Konzervativniji vozači mogli bi pronaći zamjerke pomalo znanstvenofantastičnoj ručici mjenjača, međutim valja priznati da V40 po kvaliteti korištenih materijala i ergonomiji nimalo ne zaostaje za skupljom starijom braćom. Sjedala su izuzetno udobna, materijali meki pod prstima, a V40 općenito ostavlja dojam brižno sazdanog automobila kod kojeg se ni na čemu nije štedjelo.
Tome u prilog govori i način na koji se automobil vozi. Naime iako je sazdan na platformi Ford Focusa, Volvovi inženjeri temeljito su doradili šasiju pa V40 raspolaže odličnim voznim osobinama. Dojam bi bio i bolji da pritom Šveđani nisu automobilu natukli 1.600 kilograma.
Rezultat je to, između ostalog, visoke razine sigurnosti. V40 je, naime, standardno nakrcan elektronikom koja se brine za praktički sve. Tu su sustavi koji će vas upozoriti na prisutnost vozila u mrtvom kutu, prelazak iz trake u traku, ali i ako prebrzo nalijećete na pješaka ili vozilo ispred vas. Automobil pritom upozorava zvučnim i vizualnim signalima, a ukoliko se odlučite ne obazirati, čak će preuzeti kontrolu i usporiti automobil prije sudara. Spomenutu radnju nismo isprobali, no vjerujemo Volvu na riječ.
Što se tiče pješaka, i njima bi trebalo biti draže da se susretnu s V40 nego s nekim drugim automobilom. Naime V40 ima zračni jastuk i za njih koji se brine za udobnije prizemljenje na haubi. Da je u pitanju tehnološki poprilično nakrcan automobil, postaje jasno već i nakon letimičnog pogleda na uistinu impresivnu digitalnu instrumentnu ploču.
V40 je bio opremljen najsnažnijim dizelašom u ponudi. Dvolitreni common-rail istiskuje 177 KS pri 3.500 o/min te raspolaže s čak 400 Nm okretnog momenta, što u praksi znači da zahvaljujući zadovoljavajuće brzom automatskom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa automobil u svakom trenutku ima daha. Hvalimo i njegov miran rad te zadovoljavajuće nisku potrošnju, no teško se oteti dojmu da bi zadovoljstvo bilo još veće da je V40 kojim slučajem dvjestotinjak kilograma lakši.
Zamjerke koje možemo uputiti V40 još su manjak prostora za putnike straga te nešto lošija preglednost pri vožnji unatrag. Ovo potonje se jednostavno rješava doplatom za kameru.
V40 nije jeftin automobil, međutim pokazanim opravdava paprenu cijenu te se s pravom svrstava u premium klasu. Štoviše, djeluje kao pravo osvježenje među čitavom silom njemačke konkurencije.
Proizvođač: Volvo
Model: V40 D4 Summum
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.984 cm3
Snaga (kW/KS): 130/177 @ 3.500 o/min.
Okretni moment (Nm): 400 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,9/7,7/6,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,3 s
Maksimalna brzina: 215 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.370/1.800/1.445
Cijena do registracije: 329.900 kuna