Svaki put kada se nađete u trgovini niste ni svjesni koliko je toga posloženo s ciljem da vas namami na veću potrošnju
Kolica za šoping izmišljena su 1938. i tada su bila mnogo manja nego danas. S godinama su ih počeli proizvoditi velikima kao danas, jer će vas podsvjesno mamiti da kupujete i potrošite više.
2. Boje
Boje imaju jak utjecaj na ljude pa trgovine namjerno koriste crvenu vezano uz rasprodaje, jer tada ljudi radije odaberu artikl i kupe ga.
3. Voće
U većini trgovina voće i povrće smješteno je na samom ulazu, jer su neke studije pokazale da zdrava hrana, jarke boje i mirisi dokazano povećavaju potrošnju.
4. Kompliciraju cijene
Neki artikli prodaju se na komad, drugi u paketima ili prema kilaži, a sve s ciljem da ne razmišljate je li to povoljno ili nije.
5. Slaganje povrća
Povrće je složeno tako da pomislite kako je svježe ubrano i stiglo ravno na police pa ćete ga prije kupiti.
6. Cvijeće
Obično se nalazi na ulazu u trgovinu tako da se ugodnije osjećate i više trošite.
7. Žele da ogladnite
U trgovinama se često osjeća miris svježeg kruha i peciva pa se trgovci nadaju da ćete malo ogladnjeti i kupiti više hrane.
8. Raspored namirnica
Važne namirnice poput kruha ili mesa uvijek su na kraju prodavaonice. To znači da ćete morati proći i pored ostalih namirnica pa možda kupiti i ono što niste planirali.
9. Manje pločice
Dakle, neke trgovine namjerno će postaviti manje pločice. Zbog zvuka kolica, misli odzvanjaju i brzo prolazite kroz redove, a zapravo ćete dulje gledati u police.
10. Hodate na lijevo
I način ulaska u trgovinu s desne strane prema izlasku nalijevo nije slučajan. Na taj način ćete više toga kupiti, jer ljudi u pravilu kupuju stvari s desnih polica.
11. Manipulacija djecom
Skupe stvari, poput žvaka i čokoladica, nalaze se u visini dječjih očiju ili pored blagajne kako bi ih uočili i moljakali vas da ih kupite.
12. Mislite da je jeftino, ali nije
Većina ljudi je u žurbi i kupit će stvari koje su istaknute kao povoljne. No istina je da one često i nisu tako povoljne, ali ljudi nemaju vremena to provjeravati i prođu skuplje.
13. A što dobro ide zajedno
Trgovci će određene proizvode namjerno staviti zajedno, piše Novi magazin. Na primjer, pivo i čips jer znaju da je to dobitna kombinacija za gledanje tekme u društvu.
14. Meso i riba prodaju
Prodaju se ispred bijelih zidova jer tako djeluju svježije.
15. Još o bojama
Tople boje će učiniti da više razmišljate, o tome što ćete kupiti, jasno. Zato će upravo u te boje obojiti zidove u dijelovima trgovine gdje bi voljeli da kupci provedu više vremena.
16. Glazba
I ona utječe na raspoloženje za šoping pa će vas recimo francuski štimung na odjelu s vinima prije natjerati da ga kupite.