Današnji tinejdžeri i adolescenti radije će provjeravati i pisati poruke na Facebooku nego uzeti knjigu u ruke
Zaključak je to najnovije knjige koja se bavi tehnologijom i tinejdžerima, a izdana je u SAD-u. Radi se o knjizi 'The Dumbest Generation: How the Digital Age Stupefies Young Americans and Jeopardizes Our Future (Or, Don't Trust Anyone Under 30)' čiji je autor Mark Bauerlein.
Mark Bauerlein je profesor na Sveučilištu Emory u Atlanti. On kaže da je tzv. generaciju Y, a to su mladi od 16 do 26 godina starosti, oblikovala tehnologija, prvenstveno kompjuterska, od osnovne škole pa nadalje. Posljedice su teške. Npr. klinci pišu mnogo više nego ranije, ali to su uglavnom razne poruke u kojima oni ne vježbaju i ne unapređuju svoj jezik. Naprotiv, ovakvim se pisanjem samo stvaraju loše navike i kada u stvarnom životu trebaju napisati nešto pametno, oni to ne znaju.
Osim toga, Bauerin kaže da društvene stranice na internetu daju mladim osobama osjećaj da su središte svemira, što je potpuno nerealno. 'Zbog toga se tinejdžeri ne znaju ponašati kada su u stvarnom svijetu i potpuno su dezorijentirani. Naprimjer, kada uđu u sobu punu nepoznatih ljudi, ne znaju kako će se ponašati jer ne mogu prenijeti svoje navike s chatova na ovakva mjesta', kaže profesor.
Bauerlin smatra i da je velika odgovornost na roditeljima koji moraju odvući svoju djecu od tehnologije i mnogo više razgovarati s njima te im biti pozitivni modeli, uzori u ponašanju.
No drugi profesor, Gary Small, autor knjige 'iBrain: Surviving the Technological Alteration of the Modern Mind', kaže da su tinejdžeri pametni koliko su bili i generacijama prije. Pametni su na drugačiji način, kaže Small, te nastavlja: 'Tehnologija na neke načine poboljšava, a na neke načine pogoršava sustav edukacije. Ipak, kako god se koristila, ona trenira mozak na sasvim drugačiji način, ali bitno je da ga trenira.'
Zbog toga se stvara barijera između mlađih i starijih generacija. Stariji su bolji u komunikaciji licem u lice, a mlađi u onoj tehnološkoj. Možda je rješenje u tome da se stvore zajednički timovi u kojima bi jedni podučavali druge', zaključuje Small.