NEPROLAZNI ŠARM

Žene kojima s godinama raste seksipil

06.05.2011 u 07:17

Bionic
Reading

Dobri geni? Debeli bankovni računi? Ili običan naporan rad? Bez obzira na razlog, desetljećima nakon što je slavna generacija supermodela osvojila modne piste, ove su žene privlačnije nego ikad. Naravno, i dalje sjajno zarađuju

U 45. godini Cindy Crawford krasi naslovnice svibanjskog izdanja meksičkog Voguea, a nešto mlađa Kate Moss žari i pali naga na naslovnici brazilskog Voguea.

Linda Evangelista (45) zaštitno je lice modnog giganta Talbots, a ima unosne ugovore s L'Orealom i Pradom. Christy Turlington (42) radi za Maybelline, Bally, Bottega Venetu i Louis Vuitton. Naomi Campbell (40) zaslužuje novinske naslove zbog gadnog karaktera, još uvijek nosi revije vrhunskih modnih kuća, a krasit će naslovnu stranicu lipanjskog broja japanskog Voguea.

Što ih čini vječnima? 'One nisu obični modeli, one imaju moć pravih zvijezda, a u karijeri su doživjele priznanja koja nedostaju većini modela ovih dana. One su došle u vrijeme poznato kao vrhunac ere supermodela', objašnjava modna i poslovna analitičarka Anne Riley-Katz. 'Ne šteti ni to da su dva desetljeća kasnije ostale nedvojbeno lijepe', kaže Natalie Rotman, komentatorica pop kulture u Associated Pressu, i smatra da je riječ o određenoj kulturnoj intrigi i želji da se prati kako te žene suptilno i gracilno stare.

Cindy Crawford, Naomi Campbell i druge naučile su od svojih prethodnica, poput Christy Brinkley i Iman, koliko je važno izgraditi vlastiti brand i njegovati se da bi bile atraktivne na tržištu taštine', kaže Rotman. 'Bilo koja od pravih ikona na svom području, Kate Moss kao model, Sophia Loren kao glumica ili Madonna kao pjevačica, uvijek će biti vruća roba. Društvo je opsjednuto starenjem, pa je zato fascinantno gledati kako najljepše žene na svijetu stare.'

Zanimljivo je napomenuti da je era supermodela 90-ih godina bilo doba u kojem je modna industrija prihvatila ženske obline.

'Naravno da sam bila pod pritiskom da stanem u odjeću i da budem vitka, ali kad sam ja radila, bilo je dopušteno imati normalno, zdravo tijelo. Danas to nije tako', izjavila je Cindy Crawford. 'U moje vrijeme mršave djevojke, kao primjerice Kate Moss, bili su mršave jer su prirodno bile takve. Ona je, naravno, supervitka, ali vidjela sam je kako jede hamburgere i nije se izgladnjivala.'

Cindy Crawford, naravno, razumije i poslovnu vrijednost koja proizlazi iz starenja i financijsku vrijednost održavanja sjajne forme. 'Ne mislim da je starenje ikomu zabavno, ali zato je važno pronaći ravnotežu u životu i fokusirati se na druge stvari.'

Ne treba zaboraviti da je ekipa supermodela dokazala da one nisu bile samo lijepa lica i besprijekorne figure. One su bile poduzetnice.

Veliki broj supermodela, koji su vladali pistama 80-ih i 90-ih godina, bili su vrlo uspješni u usmjeravanju svoje karijere, ulagali su svoju ljepotu pretvarajući se u brand. Primjerice, Crawford je kreirala liniju kozmetičkih proizvoda i liniju namještaja.

Koristeći svoju strast za jogom, Christy Turlington je kreirala dva uspješna lifestyle branda, ajurvedsku liniju za njegu kože i liniju odjeće inspiriranu jogom, potpisala je knjigu i dokumentarac o zdravstvenoj zaštiti nakon pobačaja. Ove je godine Claudia Schiffer lansirala svoju vlastitu kolekciju kašmira, a Elle Macpherson nastavlja širiti kolekciju donjeg rublja Elle Macpherson Intimates

Poznavatelji modne scene kažu da se ovakva generacija supermodela nikada neće ponoviti. 'Doba supermodela je gotovo, danas je važno biti celebrity. Ovo je svijet celebrityja, brendiranja, licenci i franšiza', kaže Marie P. Anderson, direktorica modne agencije Galatea - Model & Artist Management. 'One su vladale u vrijeme kada je modelima bilo dozvoljeno imati osobnost.'