Glumica i redateljica, predsjednica žirija programa 'Un certain regard' u kojem se ove godine u Cannesu natječe i Matanićev 'Zvizdan', jučer je pričajući o svojoj filmskoj obitelji istaknula kakve filmove cijeni u današnjoj kinemaotgrafiji. Sudeći po izrečenom, Matanićeva kreativnost i znatiželja zasigurno su 'zapeli za oko' 62-godišnjoj Rossellini
Dama koja odlučuje hoće li se Dalibor Matanić ove godine vratiti kući s priznanjem i nagradom iz Cannesa, 62-godišnja Isabella Rossellini svoju najveću slavu stekla je ulogom u kontroverznom noir trileru 'Plavom baršunu' Davida Lyncha. U Cannesu je otkrila zanimljive detalje o svojoj slavnoj obitelji, majci švedskoj glumci Ingrid Bergman i ocu talijanskom redatelju Robertu Rosselliniju koji joj je usadio ljubav prema kreativnim filmašima i filmskom neorealizmu čiji su redatelji 'priče krali iz svakodnevice maloga čovjeka'. Isabellin filmski ukus poklapa se s Matanićevom vizijom u filmografiji tako da bi mu se sreća mogla osmjehnuti.
'Ove godine moja majka bi napunila sto godina tako da je divno kako se Cannes prisjetio ne samo nje kao glumice, već i njezina cjelokupnog filmskog opusa. Čudila sam joj se jer je sačuvala sve svoje filmske ugovore, scenarije, članke, snimke, nagrade, a radila je to jer je htjela da jednog dana u muzeju o filmskoj umjetnosti budu i njezine uspomene. Meni je pomogla da snimim dokumentarac o njoj koji ove godine prikazujemo u Cannesu. Kad je umrla, bila sam udana za Martina Scorsesea koji je bio majstor u arhiviranju filmskih uspomena pa mi je pomogao u stvaranju velikog arhiva majčinog lika i djela', kaže Rossellini dodavši da majka nije imala velikog utjecaja na njezinu glumačku karijeru odabir filmskih uloga. U tome je veliku ulogu ipak odigrao njezin otac, talijanski redatelj Roberto Rossellini.
'Birala sam čudne filmove, a za one koji znaju da je moj otac bio jedan od prvih redatelja sklonih eksperimentu u filmu i kojem je umjetnost bila puno važnija od uspjeha kao i majci, to neće biti neko iznenađenje. Od njih sam naslijedila znatiželju da film gledam drugačijim očima i u njemu tražim uvijek nešto novo. Često bih bila na snimanju filmova svog oca i uvjerila se koja je to muka snimiti dobar film, uvijek biti sklon improvizaciji, promjenama, savladavanju svih neočekivanih prepreka. Njegovi filmovi govorili su o životnoj svakodnevici i to je ono što i danas utječe na mlade filmaše, ta snaga realizma. Snimao je filmove kao da vodi bitku, novca nikad nije imao, uvijek je bilo puno komplikacija, ali u svemu je tome uživao', objasnila je glumica.
Isabella s ocem Robertom Rossellinijem
Kad su muškarci u pitanju, i na tom polju birala je partnere koji su je podsjećali na njezina oca, 'znatiželjne duhom, smiješne, inteligentne, pune života'. Posljednji u nizu bio je Gary Oldman koji je otkazao njihovo vjenčanje nakon što se vratio iz klinike za liječenje ovisnosti, gdje se zaljubio u drugu.
'Sama sam već dugo, dugo. Više ni ne znam kako bi to izgledalo da imam nekog pored sebe doma...' kroz smijeh je priznala Isabella.
Isabella s kćeri Elettrom i zetom Jamesom Marshallom ove godine u Cannesu
I o negativnim stranama današnjeg Hollywooda imala je što reći, objasnivši da mlade glumice zbog karijere sve više odgađaju majčinstvo jer danas je nemoguće imati karijeru i skladnu obitelj. 'Za mene je to i prije tri desetljeća bilo vrlo teško, a možete zamisliti kako je ženama danas.' Rosselini je majka dvoje djece, kćeri Elettre koju je dobila s nekadašnjim britanskim modelom a danas direktorom u Microsoftu Johnom Wiedemannom, i sina Roberta kojeg je usvojila 1992.
'Seksizam je stvar kulture! Svi zajedno trebamo mijenjati kulturu da bi se nešto promijenilo u korijenu. Danas je vrlo bitno kako ćete svoju obitelj uklopiti u svoje radno vrijeme, a ono je u Hollywoodu puno gore nego u Europi. Snimanja počinju u pet ujutro na nekoj dalekoj lokaciji, djecu ne vidite danima, a njihova je svakodnevica potpuno izmijenjena bez vas. Zato nema toliko žena redateljica kao muškaraca jer da ima, obitelji bi se raspadale jedna za drugom', zaključila je.