Debi album sestrinskog trija Haim oko kojeg se stvarao ogromni hype, kolaboracija Elvisa Costella i The Roots, plus povratak r'n'b giganata iz '70-ih, Earth, Wind & Fire...
HAIM – DAYS ARE GONE
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Pokretna traka koja izbacuje nove izvođače rijetko kad se malo uspori da bi svijetu dala šansu da zastane i posveti potrebno vrijeme nekome interesantnom. Svako malo svjedoci smo nekog ogromnog hypea, koji se vrlo brzo nakon objave debi albuma raspline kao balon od sapunice. Tko se sad više sjeća primjerice velikih nada, spasitelja indie rocka s početka ove godine Palma Violetsa? Ili pak lanjskih kandidata Spectora, Lianne La Havas ili Ayah Marar? O vojsci izvođača koje izbacuje i dalje hiperaktivna transatlantska talent show scena da se i ne govori. Slučaj kalifornijskog ženskog trija Haim nešto je drugačiji – one su svoj hype gradile polako, strpljivo i pametno, objavljujući jake, zanimljive singlove i marljivo nastupajući s obje strane Atlantika, pa će im vrlo vjerojatno i rok trajanja biti znatno duži. Radi se o sestrama Este (1986), Danielle (1989) i Alani Haim (1991), čiji se zvuk najčešće opisuje kao spoj West Coast harmonija i i r'n'b-a iz 80-ih, a je najsličniji rukopisu Stevie Nicks i Fleetwood Maca...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Kao i uvijek u slučaju ovakvih priča, konačan rezultat teško uspije ispuniti očekivanja, pa tako ni Haim ipak nemaju senzacionalni debi album. Ali imaju sasvim solidan. Cure su se pokazale prilično vještima, i da vam netko ne kaže da se radi o debiju iz 2013, vjerojatno biste pomislili da se radi o četvrtom albumu benda iz 1985. Zvuk je savršeno preslikan, a osim spomenute glavne reference Fleetwwod Maca (čije se vokalne harmonije najviše čuju u 'Honey & I' i singlu 'Don't Save Me'), ima tu i tragova još jednog obiteljskog benda iz 80-ih – Wilson Phillips, kao i Pat Benatar i Sophie B.Hawkins. Ali ima i dovoljno osobnosti i prepoznatljivosti da se Haim ne gleda kao puke epigone i copycate, već pravi, 'samostojeći' bend...
NAJBOLJE STVARI 'If I Could Change Your Mind', 'Forever', 'Days Are Gone', 'Falling', 'Don't Save Me'...
DAKLE Zanimljiv debi u danas poprilično deficitarnoj tržišnoj niši inteligentnog adult popa...
OCJENA: 7,5/10
DATUM IZLASKA: 30. rujna
IZDAVAČ: POLYDOR / UNIVERSAL MUSIC
ELVIS COSTELLO & THE ROOTS – WISE UP GHOST AND OTHER SONGS
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Nakon albuma s Johnom Legednom ('Wake Up', 2010) i Betty Wright ('The Movie', 2011) i stalne gaže pratećeg benda u Late Night showu Jimmya Fallona, pitanje je zanima li The Rootse više uopće ozbiljna diskografska karijera? Elvis Costello, s druge strane, već je godinama sklon alkemičarskom spajanju nespojivog i neočekivanim kolaboracijama – u posljednjih 15-ak godina, osim sjajnog 'Painted From Memory' s Burtom Bacharachom (1998), snimao je albume s jazzerima, blueserima, klasičarima, čak i jedan s opernom pjevačicom Anne Sophie von Otter. Znajući sve to, ova neočekivana kolaboracija i nije toliko iznenađujuća...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Ovdje se svatko bavio onim što najbolje zna – Costello svojim uobičajenim politiziranim mumljanjem, dok su The Roots stvari podložili prljavim beatovima i ghetto atmosferom, s tim da su potonji u svom dijelu obavili znatno bolji posao...
NAJBOLJE STVARI 'If I Could Believe', 'Tripwire', 'Wise Up Ghost', 'Walk Us Uptown'...
DAKLE Značajno je veća mogućnost da se povremeno zanimljivi, ali ne pretjerano nadahnuti 'Wise Up...' svidi fanovima Elvisa Costella nego The Rootsa, iako i ta sama po sebi nije baš prevelika...
OCJENA: 6/10
DATUM IZLASKA: 16. rujna
IZDAVAČ: BLUE NOTE / UNIVERSAL MUSIC
EARTH, WIND & FIRE – NOW, FOREVER & ALWAYS
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kroz Earth, Wind & Fire je u njihova preko četiri desetljeća karijere prošlo dobrih 50 i kusur članova, a i danas ih ima bar 15-ak. Iako su svih ovih godina i diskografski i koncertno aktivni, njihovi najbolji dani ostali su ipak tamo negdje u '70-ima. Ali kakvi su to dani samo bili! Na svom se 20. albumu stoga Maurice White (zbog Parkinsonove bolesti povukao se iz biznisa prije 20-ak godina, ali je i dalje spiritus movens i siva eminencija benda), njegov mlađi brat Verdine, Philip Bailey, njegov sin Philip Jr. i ekipa vraćaju svom izvornom zvuku koji su u potjeri za trendovima napustili još sredinom 80-ih...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Na kilometar prepoznatljiv, prebogati EW&F zvučni zid prepun falsetnih vokalnih harmonija, živahnih puhača, porazbacanih udaraljki, švicarski precizne ritam sekcije i funky gitara pogađa metu nepogrešivo. Prva polovica albuma ima čak i neku sramežljivu hit ambiciju, ali druga, poluinstrumentalna i više jazzerska, možda je čak i zanimljivija...
NAJBOLJE STVARI 'Night Of My Life', 'Love Is Law', 'My Promise', 'Sign On', 'Guiding Light'...
DAKLE U godini u kojoj su Daft Punk pokrenuli revival srodne mjuze, povrtak EW&F-a, pogotovo u ovako dobroj formi, apsolutno je sjajna vijest...
OCJENA: 7,5/10
DATUM IZLASKA: 10. rujna
IZDAVAČ: LEGACY / SONY MUSIC / MENART