Željka Veverec pjevačica je grupe Mangroove, pjeva i pleše u mjuziklu 'Footloose', radio kao radio voditeljica no ovih je dana u centru pažnje zbog albuma 'Yesterday, Today, Tomorow'. Riječ je o projektu talijanskog glazbenika Fabia Puglisia koji se proslavio pod umjetničkim imenom Soul Basement. Njemu je to peti studijski album a njima prva zajednička suradnja na obostrano zadovoljstvo.
Gdje ste se upoznali sa Fabiom? Kako je izgledao vaš susret?
Fabio je na fejsu prijatelj Tonija Starešinića (Željkin dečko i član grupe Mangroove i Chui) i čuo je Mangroove. Album 'Put na mjesec'. Baš mu se na pjesmi 'Trip to the moon' učinilo da je našao glas za svoje pjesme. Kontaktirao me i našli smo se na kavi. Vrlo ugodna kava na kojoj je on u par crtica objasnio da ima pjesme, želi snimiti akustičan album i misli da bismo mogli super surađivati. On je bio totalno ne tipičan Talijan. Ni on mene nije doživio kao tipičnu djevojku iz Hrvatske dakle odmah smo izbrisali sterotipe i krenuli na muziku.
Je li Fabio odmah ponudio suradnju i iznio ideju o albumu 'Yesterday, Today, Tomorow'?
Da Fabio je imao taj svoj album već gotov. Kad kažem gotov - on je u potpunosti njegovo autorsko djelo. Tražio je već neko vrijeme vokal i to nebitno muški ili ženski i eto u jednom danu sasvim slučajno, ili ne kako on kaže, našao je ono što je tražio.
Na posljednjem studijskom albumu grupe Mangrrove, u kojem pjevate, nalazi se i pjesma 'Trip To the Moon' koja bi komotno mogla biti i dio albuma 'Yesterday, Today, Tomorow'. Kako se Fabiu dopala muzika Mangroovea i spomenuti album?
Eto baš je i taj album i sama pjesma ‘Trip to the moon’ dovela do naše suradnje. Album mu se jako svidio. Mangroove mu je i sam kao band blizak jer su njegovi prijašnji albumi išli u sličnom smjeru nekog funka, soula. Ovo je zapravo prvi album ovakvog akustičnog tipa. Samo vokal i klavir
Kako to da ste se odlučili na akustičnu varijantu soula odnosno na ogoljene pjesme u kojoj dominira isključivo vaš glas i zvuk pijana?
Odluka je donesena već u samom startu Fabijevog stvaranja tako da nikada nije bilo ni upitno kako će izgledati odnosno zvučat album. Kada je došao sa pjesmama, Fabio je rekao to će biti klavir i vokal i gotovo bez produkcije. Jedna kućna topla mala, atmosfera. Meni je to zapravo bilo odlično. Na kraju krajeva sve naše pjesme Mangroovea nastaju baš tako doma uz vokal i klavir. Meni je to kućna atmosfera i jako volim taj zvuk.
Je li vam bio poznat dotadašnji rad odnosno glazba koju je stvarao Fabio tj. Soul Basement?
Čula sam neke stvari, iako moram priznat, kad smo krenuli u suradnju, uopće nisam slušala njegove stare albume ili tražila neke prijašnje pjesme ili suradnje. Nekako mi se činilo da bez obzira što je to i dalje Soul Basement nas dvoje trebamo stvoriti zajedno nešto novo i krenuti od svoje čiste energije bez nekih osvrta na prošlost. Prepustila sam se Fabiju kao autoru, a on je meni prepustio da oživim pjesme na svoj način.
Album ste snimali u Zagrebu u Monitor studiju. Kako je proteklo samo snimanje albuma?
Pa sve je išlo iznenađujuće brzo i rekla bih glatko. Doma smo odsvirali stvar, ja sam pronašla neki zvuk koji bi pjesma trebala imati i prošetali smo do studija ili bi nas Toni ljubazno vozio. Bila je baš prava kućna, domaća atmosfera...
Osim Fabia, na produkciji albuma su radili Allan Schmidtbauer iz Monitor studija ali i Toni Starešinić član vaše matične grupe Mangroove i član grupe Chui. Koliko je on utjecao na produkciju albuma i na same pjesme Fabia Puglisia?
Toni, htio ne htio, sudjeluje u svim mojim glazbenim izletima. Ovoga puta oboje smo se našli zapravo u jednoj malo drugačijoj situaciji. Dakle nismo stvarali pjesme već prije svega ja sam ih vokalno oživljavala, a Toni je bio naša velika podrška i kao i uvijek moje veliko uho. Baš kao i Chui, koje čuje neke sitnice i pomaže da pjesma na kraju bude baš onako kako treba.
Mislim da mu je to bio jedan od lakših poslova što se muzike tiče jer je sjedio s nama u studiju, kad bi mogao naravno 'pijuckao' i nabacio koji da ili ne, predložio da nešto skratimo ili produljimo. Jako ugodna suradnja. Gospodin Allan je bio odličan osim što naravno ima super studio i zna svoj posao moram priznat da je uvijek znao napraviti jako ugodnu atmosferu, a to je kad snimaš jako bitno na tome sam mu beskrajno zahvalna.
Soul Basement iza sebe ima četiri studijska albuma i status nove europske nu soul zvijezde. Planirate li i nastupe širom Europe?
Apsolutno i naša kuća i agencija rade na tome da što prije krenemo svirati po Europi, a na proljeće album izlazi i u SAD-u pa ćemo za neko vrijeme i preko bare, nadam se.
Spot za singl 'Goodbye My Love' pregledan je na YouTubeu preko dva i pol milijuna puta a komentari ispod njega su isključivo hvalospjevi i komplimenti. Jeste li se nadali takvoj reakciji publike?
Meni je to osobito SF jer zaista ne znam što znači imati milijunsku publiku. S druge strane Fabio dolazi sa Sicilije. Iz Italije gdje živi 60 milijuna ljudi. Iza sebe ima albume sa svjetskim izdavačkim kućama, a na kraju krajeva tu je i naša kuća iz Berlina Stereo Deluxe koja radi na cijeloj toj promociji i šalje pjesme u svijet. Ma super!
S obzirom da glumite odnosno plešete i pjevate u mjuziklu 'Footloose', kao i u niz drugih mjuzikla poput 'Jalta, Jalta', 'Kosa', 'Ruža na asfaltu'… koliko vam iskustvo sa pozornica pomaže da se opustite pred mikrofonom i kroz svoj glas pustite svoju dušu pred publiku?
To je fantastično iskustvo i naravno da je povezano jer gluma ples i pjevanje zapravo i čine dobrog glumac u jednom. No sasvim je drugačije pjevati iz lika, situacije, iza maske u kostimu uz scenografiju i koreografiju i pjevati svoje pjesme pred publikom. Dosta me ljudi zapravo pita iskorištavam li glumu kad nastupam sa Mangrooveom, ali to nije to. Kad pjevate pjesmu pjevate je kao vi i potpuno ste sami i ogoljeni. Sami sa svojim malim srcem koje ima nešto za reći. Nema skrivanja, nema uputa redatelja, niste nitko drugi nego baš ono najteže - to ste vi sa svim svojim manama i vrlinama. I jednako tako teže je jer možete se nekom i ne svidjeti. Tu nema glume, nema maske. Nekad mi čak i Toni kaže zašto ne iskoristim svoj famozni ples. Ali kad si na pozornici i pjevaš mislim da je najbolja koreografija ona koja se dešava između tebe, pjesme i publike. Onda se i desi svašta. Ima i suza i smijeha i ludih okreta i faca koje ne želiš na slikama, ali to je muzika to je život.
Jeste li školovali svoj glas ili ste jednostavno kroz godine pjevanja stigli do sadašnje vještine i emocija koje krase vaše pjevanje?
Muzički sam neobrazovana što bi značilo da nisam išla u muzičku školu i ne čitam note. Znam svojih najdražih par akorda na gitarici koju onda silujem. Doma sjednem za klavir pa smišljam svoje melodijice i pjesme. Što se glasa tiče, kao mala sam plesala i pjevala u folkloru i to dobrih 10 godina tak da uvijek mogu zaorit kad čujem Ladarice. Znam sve stvari napamet ha, ha, ha. I tamo sam zapravo naučila prve stvari o pjevanju i glasu kao i na inim školskim zborovima. Kasnije sam pohađala neke sate pjevanja i išla na razne seminare kako bih si objasnila neke stvari koje me muče što se pjevanja tiče. Ali na kraju sve se svelo na to da sam zparavo učila na vlastitim pogreškama odnosno iskustvu. Pjevaš, probaš, snimaš pa čuješ. Zapravo naš Mangroove, u kojem smo sad već stvarno dugo, naša je škola kroz koju sve to prolazimo. Naravno tu je i kazalište mjuzikli, pa naučiš puno toga odnosno iskusiš puno toga i naravno slušati, slušati slušati.
Album 'Put na mjesec' vaše matične grupe Mangroove prilično je dobro primljen međutim nekako kao da vas mediji ne percipiraju. Kako to komentirate?
Mi smo stvarno sretni sa albumom 'Put na mjesec' i drago nam je da se svidio i publici i kritici no nikako da možda preskočimo taj zid do medija. Ne znam u čemu je fora? Nekako nas od početka prati teško probijanje (zvučnog) zida, no ja mislim da će stvari doći na svoje mjesto jer radimo muziku koju volimo i mislim da smo sa svakim albumom iskusniji i bolji, a na kraju to će negdje isplivati. S druge strane postoji i dio koji nije vezan za muziku i mislim da se tu još da nešto učiniti. Popratni skandalčići ha, ha, ha. Možda napokon nagovorim Tonija da se skine za Playgirl ili da se prijavi na Big Brother mislim da bi ga obožavali ha, ha, ha.
U kojoj je fazi trenutno grupa Mangroove? Kada možemo očekivati novi album?
Toni i ja smo baš u pripremanju trećeg albuma. Puno sviramo doma, pjesme se kuhaju i peku u našoj maloj kuhinjici, neke se već daju i jesti. Susjedi baš vole tu fazu ha, ha, ha. Kuha se naveliko i baš smo u procesu koji je uvijek jednako i težak i uzbudljiv, ali to je to. Onda s pjesmom dođemo na probu pa sviramo, sviramo, sviramo. Trenutno smo dakle u garaži. U proljeće izlazi prvi singl i do jeseni, treća sreća - novi album. Baš se veselimo!
Album 'Yesterday, Today, Tomorow' tek se pojavio na tržištu no jesu li već stigle prve reakcije glazbenih kritičara iz Europe? Kakvi su prvi komentari?
Za sada sve recenzije koje su izašle bile su jako pozitivne i lijepe. Svima se sviđa album i to mi je jako drago nadam se da će tako i ostati .