SIMFOMETAL OPERA

Impresivan treći nastup Theriona u Boogaloou

16.11.2010 u 17:51

Bionic
Reading

Metal jesen u Zagrebu nije nikad bila bogatija događanjima - sinoć su ljubitelji toga žanra imali priliku uživati u trećem po redu nastupu sjajnog švedskog symphonic metal benda. Koncerti Theriona uvijek su prava audio-vizualna poslastica pa ne čudi da je Boogaloo i uoči početka novog radnog tjedna bio sasvim solidno popunjen

Therion, jedan od najutjecajnijih predstavnika simfometala, podžanra koji kombinira neke elemente klasičnih orkestracija s opernim vokalima, i sinoć je opravdao svoj status nenadmašne koncertne atrakcije. Maštoviti Šveđani su napravili vrhunski spektakl, osmišljen do najsitnijih detalja, pa ukoliko i niste obožavatelj tog stila, momcima s hladnog sjevera mora se priznati da su teatralnosti metala dali posve novo značenje.

Kultni Šveđani predstavljaju novi album, 'Sitra Ahra', četrnaesti po redu, koji donosi 11 novih pjesama prepunih glazbenih majstorija i putovanja kroz misticizam. Osnivač, vođa, gitarist i autor glazbe Christofer Johnsson snimio ga je s novom postavom, u kojoj je i vokalna legenda Thomas Vikström (ex-Candlemass). 'Sitra Ahra' inspirirana je drevnim kulturama i religijskim likovima, za čije je tekstove ponovno zaslužan Thomas Karlsson.

Therion je osnovan još 1987. godine, a ime je dobio po grčkoj riječi 'therion', što znači zvijer. Iako su na sceni više od 20 godina, kad je riječ o koncertnim nastupima, članovima Theriona nikad ne nedostaje inspiracije za nevjerojatnu scenografiju i osebujne kostime na pozornici.

Dramatično i nadahnuto, posve u skladu s reputacijom sjajnog live benda, scenskom se nastupu Theriona nema što prigovoriti, jer momci itekako znaju zaokupiti pozornost odličnom kostimografijom i događanjima na pozornici, jednako kao i svojom žestokom svirkom i moćnim vokalima, pa njihov show u potpunosti opisuje naziv 'metal opera'.

Osim toga, članovi benda cijelo vrijeme komuniciraju s publikom, vješto balansirajući između teatra i metal koncerta, stvarajući jedinstven doživljaj, a nekoliko su puta zahvalili zagrebačkoj publici zbog tople dobrodošlice.

Zanimljiva scenografija i spooky kostimi izvođača, uz tekstove inspirirane različitim mitologijama, okultizmom i magijom, savršeno naglašavaju mračno ozračje upotpunjeno klasičnim metal obrascima (zasluge bubnjara Johana Koleberga, basista Nallea Påhlssona i gitarističkog dvojca Christofer Johnsson i Christian Vidal), što na pozornici sjajno funkcionira.

Set-lista je bila vrlo dojmljiva i zadovoljila je sve ukuse: Sitra Ahra, Hellequin, Wine of Aluqah, Kali Yuga, The Siren of the Woods, Call of Dagon, Abraxas, Clavicula Nox, Typhoon, Nifelheim, Rise of Sodom and Gomorrah, To Mega Therion i dr.

Među najdojmljivije trenutke koncerta, koji je trajao gotovo dva sata, svakako spada izvedba pjesme Lemuria, u kojoj je dionice na flauti odsvirao Thomas Vikström, a treba pohvaliti i sjajnog Snowyja Shawa, čiji ljetošnji transfer u Dimmu Borgir nije, na svu sreću, dugo potrajao, te atraktivne i dobro raspoložene pjevačice Katarinu Lilju i Lori Lewis, koje su mamile poglede i svojim seksi gothic kostimima.

Uvijek nezahvalna uloga predgrupe ovoga puta je pripala švedskim progressive death metalcima Loch Vostok te mladim Norvežanima Leprous