UNITED BANDS VS. CROWD

Jesu li metalci otkrili budućnost opstanka rock'n'rolla?

01.04.2012 u 08:45

Bionic
Reading

Šest metal bendova iz Zagreba osmislio je kako zajedno doći do sigurne publike na svim svojim nastupima, dobro se provesti i pritom ne biti u minusu, a da su istovremeno zadovoljni i publika i organizatori i sami glazbenici. Nevjerojatno ali istinito

Nekad davno, jako davno, još negdje oko 11. stoljeća, puno prije nego je kazalište počelo nalikovati današnjem kazalištu, glumci su se udruživali u glumačke družine među kojima su nerijetko bili i glazbenici koji su kao pojedinci ili družina izvodili svoje vještine pred znatiželjnicima diljem zemlje. Puno stoljeća kasnije, točnije, početkom 21. stoljeća, glazbenici su se našli u vrlo sličnom položaju. Koncerti se sve manje posjećuju, muzika mnogih izvođača uopće nije prisutna u eteru radiostanica, ulaznice su skupe, nosači zvuka se slabo prodaju pa i samo postojanje bendova i stvaranje i izvođenje muzike koju stvaraju postaje upitno. Našavši se usred takve situacije, članovi metal bendova iz Zagreba; Stribog, Decomposing Entit, Inside My Casket, Godlike, Bravement i Polarity Of Life, odlučili su uzeti stvari u svoje ruke i stvorili organizaciju United Bands vs. Crowd - putujući minijaturni metal festival koji dolazi skoro u sve hrvatske gradove pa čak i u inozemstvo. Štoviše, uvijek daju priliku lokalnim bendovima iz grada u kojem nastupaju. Ideja je nastala, priča za tportal.hr jedan od organizatora Marin Lelas, kao što takve ideje obično i nastaju, uz piće: 'Sada će uskoro dvije godine da je ideja nastala, a nastala je u parku uz društvo i pivo kada smo raspravljali o problemima 'hrvatske metal scene' i dogovarali se napraviti u Zagrebu koncert koji bi ujedno bio i naš privatni tulum i usput da radimo sami sebi promociju. Nakon takve ideje razmišljao sam neko dulje vrijeme i vodio razne računice pa došao do zaključka da bi bilo jako dobro kada ne bismo radili koncerte samo u Zagrebu nego i po cijeloj Hrvatskoj, nabavio kontakte od organizatora i raspitivao se o cijenama najma kluba. Kroz neko vrijeme i provođenu statistiku sazvao sam sastanak, pozvao ljude iz drugih bendova uz pivo u parku i objasnio im cijelu situaciju i statistiku, na što su svi bili oduševljeni i svjesni što nas čeka u budućnosti. Prvi su nastup održali u Splitu 5. studenog 2011. godine.


Ulaznica je koštala 25 kuna, a o tom provodu priča se još i danas. Dvadeset ekstra mjesta u autobusu za Split popunjeno je roku od dva dana, a  za sljedeći nastup u Čakovcu unajmljen je čak ekstra autobus samo za fanove, a napunili su na koncu i treći autobus. Ukratko, znali su da će na koncertu u Čakovcu imati barem 150 ljudi u publici i to samo, iz Zagreba. Sistem rada pojednostavljen je do krajnosti. U unajmljenom autobusu, spomenutih šest bendova sa sobom nosi kompletnu svoju opremu potrebnu za nastup, a od ljudi koji vode klub, u kojem su dogovorili koncert, traže samo da osiguraju razglas te po mogućnosti odgovarajuće osvjetljenje. Zainteresiranost publike je iz koncerta u koncert sve veća, jer osim niskih troškova, provod je gotovo zagarantiran. Nastup u Splitu za fanove je koštao 100 kuna što je uključivalo povratnu kartu za autobus i besplatan ulaz na koncert.


Ne želeći od cijele ideje i svog nastupa stvoriti elitističku organizaciju, United Bands vs. Crowd su odlučili da, shodno ekonomskoj situaciji u zemlji, cijena ulaznice ne smije prelaziti 25 kuna kako bi dali priliku svim ljudima da dožive mali klupski metal spektakl sastavljen od odličnih zagrebačkih metal bendova. Osim svega nabrojanog, ljudi kupnjom ulaznice zapravo pomažu tim bendovima da nastave dalje svirati u drugim gradovima u kojima unajmljuju klub, što spada u nekakvu vrstu donacije, jer se United Bands ograđuje od bilo kakve zarade ili profita i jedan od ciljeva je probati novčani minus što je više moguće približiti nuli, a pokriti što više gradova. Bez ikakvih sponzora, početni kapital stigao je ravno iz džepa članova bendova. Minus je prisutan, ali: 'Trenutačno bilježimo minuse. Imali smo padove, ali bismo se ubrzo na sljedećem koncertu vratili na noge dok nismo nažalost pribilježili minus. Možda jesmo financijski u minusu, ali to je ono što smo očekivali, jer kako se kaže, prvi mačići se u vodu bacaju. Nismo razočarani ni u jednom pogledu, jer da ovo nismo napravili, tko zna kada bi itko od nas svirao u nekom od ovih gradova i klubova gdje smo svirali i koliko bi uopće ljudi znalo za nas', objasnio je Lelas prednosti minusa na računu.


Zahvaljujući Facebooku, regrutiranje dragovoljaca za vikend provod uz omiljene metal bendove, teče bez problema. Dovoljno je na Facebook upisati United Bands vs. Crowd i sve što ste oduvijek htjeli saznati o toj ideji – saznat ćete. Iza njih su, unazad pet mjeseci, nastupi u Splitu, Čakovcu, Rijeci, Puli, a pred njima je Varaždin, u kojem su bili u subotu, 31. ožujka (zainteresirani za mjesto u autobusu se mogu javiti na mail united.bands.vs.crowd@gmail.com). Dakako, u planu su i Karlovac i Požega i Zadar i Osijek i Županja itd. Kao jedan od zanimljivih mamaca za upecati se na ovakav provod sigurno su i njihove, sad već legendarne, webizode koje potpisuje Smartcube Production iza koje pak stoji jedan od članova jednog benda. Više nego dovoljno da shvatite kako nije u pitanju razularena masa pijanih i drogiranih metalaca, već ekipa mladih ljudi koji jako dobro znaju što hoće, što vole i kako da se sami za to izbore. Samo nebo je granica, a pred njima autoputovi i klubovi širom svijeta.


Zahvaljujući internetu i raznim društvenim mrežama, ljudi su danas povezani više nego ikada, a količina dostupnih informacija, pa tako i glazbe, jednaka je količini zvijezda na noćnom nebu. Međutim, u takvom digitalnom oceanu informacija treba se znati snaći i na najbolji način iskoristiti prednosti dostupne tehnologije. Ovo je jedan od fenomenalnih primjera kako Facebook iskoristiti za konkretan provod i opravdati razloge stvaranja glazbe u kojoj, osim iz vlastitog gušta, mogu osim samih glazbenika, uživati i svi ostali. I to ne virtualno, već onako kako se to nekada radilo kada informacije nisu tako lako pronalazile put do krajnjih korisnika. Metalcima je ova ideja pošla za rukom i možda su, ni ne sluteći, otkrili tajnu opstanka rock'n'rolla. Jer nije samo metalcima teško egzistirati na sceni. Kao idealan, ali žalostan primjer nedavni je razlaz grupe Ramirez. Oni su jednostavno shvatili da sav taj trud, svi njihovi albumi i sve vrlo pozitivne recenzije rock kritičara nisu dovoljne da se albumi prodaju i dostojnim količinama, da se eter napuni njihovim pjesmama i da se koncerti napune obožavateljima i to barem deset puta godišnje. I mnogi 'veliki' bendovi muke muče da napune klubove i dvorane širom zemlje. Ovo je možda tajna uspjeha. Možda su putujući glumci i glazbenici još u 11. stoljeću shvatili da je nomadski život umjetnika pravi izbor, a onda ih je netko odveo na krivi put.