Počelo je - SFF je otvorila svjetska premijera novog uratka BiH oskarovca Danisa Tanovića, odličnog filma 'Cirkus Columbia', možda najboljeg u njegovoj karijeri
Večernje haljine, najskuplja odijela i ulaštene cipele konačno su doživjele i ovogodišnji crveni tepih - dodjelom priznanja Srce Sarajeva Dieteru Kosslicku, direktoru Berlinalea te svečanom, svjetskom premijerom 'Cirkus Columbia', novog filma Danisa Tanovića, njegovog prvog u potpunosti snimljenog i produciranog na području BiH, startao je i novi Sarajevo Film Festival. Kako je to otvaranje izgledalo, provjerite u videoprilogu!
A što ste propustili na velikom platnu?
Devet godina od Oscara za 'Ničiju zemlju', ne toliko zasluženog neoborivom i neupitnom kvalitetom koliko poznatim politikantskim kalkuliranjem američke Akademije te svega godinu dana nakon velike, ali ne pretjerano oduševljavajuće koprodukcije 'Triage', Tanović je već snimio novi film. Čiji sinopsis glasi nekako ovako: nakon pada Jugoslavije, politički izbjeglica i bogati gastarbajter vraća se u svoje malo hercegovačko mjesto gdje se situacija zahuktava uoči početka rata...
Da, da, posve vas razumijemo dok si čupate kosu - opet Srbi, Hrvati, rat, devedesete, barikade, oružje… pa dokle više ? Ali prije nego što postanete ćelavi od muke i bijesa, stanite malo - jer, ovo je dobro. Ovo je stvarno iznenađujuće dobro.
U osnovi odličan koktel drame, komedije i politike, 'Cirkus Columbia' funkcionira i kao iznimno inteligentan, možda najkompletniji, da ne kažemo 'najneutralniji' film o svemu što se na ovim prostorima događalo u očito još uvijek friškim, iako dva desetljeća udaljenim počecima devedesetih, mješanac zapakiran u vrhunsku ljubavnu priču, s mudrim razvojem i obratima radnje te klišejima bez kojih nijedan ovakav film ne može, ali koji prije guraju radnju u pravom smjeru nego što je guše popunjavajući rupe populističkim dodvoravanjem publici.
Tanović je sve to lijepo upakirao, iako je režija samo komadić razloga zašto stvar tako dobro funkcionira, pored drugih itekako važnih čimbenika, kao što su književni predložak našeg pisca i novinara Ivice Đikića te odlična gluma cijele postave, ali prije svega veličanstvenog i genijalnog Mikija Manojlovića. 'Cirkus Columbia' priča je o smrti Jugoslavije i rođenju ljubavi i mržnje kakvu poznaju oni koji su sudjelovali u oba procesa, s bilo koje strane barikade - srećom, Tanović nije Kusturica, a vesela, koliko i mučna nostalgija se uvijek lakše proguta od dodvoravanja receptu 'kako stranci zamišljaju suvremeni bosanski film', po kojem je skuhan i djeličak ovog projekta, ali dovoljno malen i dovoljno dobro da mu to samo diže kvalitetu.