Snimljen osamdesetih i nestao u diskografskom bunkeru, izgubljeni album Johnnyja Casha pušten je u javnost – rezultat je... pa, prilično očekivan
Čudne se stvari događaju s američkim tamburašima. Lako za Taylor Swift, koju čak i kada snima dubstepom inspirirane pop balade svrstavaju u ladicu countryja, no pogledate li Billboardove kaubojske hitove u posljednjih nekoliko godina, vidjet ćete da je daleko od jedne i jedine – scena je dezintegrirala u jednostavan pop i rock sa 'seljačkim naglaskom', a u 2014. je dovoljno imati šešir i violinu uz gitaru i sempler da vas ne samo svrstaju u country, nego i kupuju. Što i nije tako čudno ako znamo da su kupci danas naoružani iPhonima, a ne Coltovima.
Žive legende koje su još u stanju zvučati kao da grickaju slamu u štali tražeći generator za 'štekanje' slide gitare, tonu dublje u tradicijsku kontrarevoluciju te se okreću korijenskom bluegrassu i svetim pjesmama za kršćanske sekte publike ispod linije Mason-Dixon. Ili jednostavno čekaju svojih pet minuta za povratak.
U naš dio svijeta country je ionako stizao u limitiranim količinama, a kad bi i dolazio, bio bi uglavnom zapakiran u ksetovske 'alter' ambalaže koje nemaju previše veze s 'radio Nashvilleom' i stvarnim omjerom snaga na terenu.
Ili u Johnnyja Casha
Zanimljivo je kako je Cash postao instant sinonim za 'kvalitetan country', čak i kod onih koji o countryju ne znaju ama baš ništa. Štoviše, takvi misle da je Cash ne samo napisao 'Hurt' – već da je to jedina pjesma koju je ikada snimio... Na kraju krajeva, ne bi ga glumio Joaquin Phoenix da to stvarno nije zaslužio, zar ne. Negdje između pomodnosti i tipične viralne popkulturne euforije ponavljanja i gluhih telefona, ali i iskrenog divljenja pioniru i geniju scene, smjestio se i odjek i kvaliteta novog posthumnog uratka s čak 12 neobjavljenih pjesama.
Postaje li Cash novi Tupac Shakur diskografije?
Možda, ali znakovito je da Rick Rubin ovog puta nema ništa s iskopinama – materijal je snimljen i zapakiran još početkom osamdesetih godina 20. stoljeća, kada je Cash odradio ploču s producentom Billyjem Sherrillom. No publika je već tada brijala na novo, plesno i kvazidigitalno, a Cashovo seosko naslijeđe sve je manje vuklo nove generacije da se hvataju za novčanike. Zbog čega je Columbia album strpala u ormar i držala ga neobjavljenog sve do danas, svjesna da će sjaj tada komercijalno posrnule zvijezde kad-tad ponovo zaslijepiti publiku te omogućiti rasprodaju svega. Makar to bilo onda kada glavna zvijezda bude već dobrano po zemljom.
Albumu 'Out Among The Stars' najbolje pristaje istrošeni i već pomalo sasušeni epitet 'miješane salate', no kalorije su tu negdje – na svaki estradni kič tipa 'Baby Ride Easy' (duet s June Carter) ili neuvjerljivu konfekcijsku baladu 'After All', stiže i pokoji 'vintage' Cash u obliku singla 'She Used To Love Me A Lot' (proslavljena po izvedbi legendarnog provokatora i outlaw ikone Davida Allana Coea), a nađe se mjesta i za zabavne barske poskočice poput 'If I Told You Who It Was' pa čak i savršeno proljetnu lokalpatriotsku konfekciju 'Tennessee', koja je u tri i pol minute uspjela ugurati i dječji zbor.
Nije oaza u Sahari, ali u eri kada slušljiv country treba tražiti psima tragačima naoružanima povećalom, čak će i tridesetak-plus godina star 'otpadak' jedne pokojne ikone dobro doći uhu žednom prave, zdrave prerije.
Ocjena: 6/10
Izdavač: Legacy Recordings