Prema drami 'Bog masakra' Yasmine Reza, cijenjene francuske dramatičarke, novi film snimio je neizmjerno talentirani i kontroverzni Roman Polanski
Polanski je za ekranizaciju Rezina predloška zadržao mjesto radnje iz američke postave drame – njujorški Brooklyn – iako je film snimao u studijima u Parizu, gdje se zbivanja odvijaju u izvorniku. Tako se 'Bračne svađe' mogu gledati ne samo kao vješto oslikani prikaz frustracija američke srednje i više srednje klase, nego se
nedvosmisleno kritiziranje njihovih moralnih vrijednosti i životnih principa lako može tumačiti (s obzirom na njegov položaj ) kao izrugivanje slavnog redatelja sistemu s kojim je 'na ratnoj nozi' već 35 godina.
Polanskom bi moglo prigovoriti što se nije u značajnijoj mjeri oslobodio 'teatarskoga' u filmu, riječ je o toliko dobro napisanoj drami (pa samim time i scenariju), koja fantastično secira lažnu toleranciju, hinjenu brigu za drugoga, prenapuhana ega, licemjerje....
Protagonisti su dva bračna para koja pokušavaju izgladiti situaciju nakon što su se njihovi sinovi potukli u parku. I dok se roditelji pokušavaju izdići iznad neugodne situacije, iznad dječje svađe, polako se, ali sigurno love u zamku djetinjastog ponašanja, međusobnih optužbi, svađa i omalovažavanja, miljama daleko od predodžbe zrelih, odgovornih, obrazovanih ljudi kakvu su na početku susreta željeli ostvariti.
Uz britak i povremeno duhovit tekst, najjači adut 'Bračnih svađa' izvrsna je glumačka ekipa u kojoj s četiri ravnopravne uloge sudjeluju odreda sjajni Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz i John C.Reilly. Foster je pasivno-agresivna majka ozlijeđenog djeteta, sklona predrasudama, uvjerena u svoju moralnu ispravnost i osjećaj za pravdu, za što joj vrlo klimav alibi daje njen navodni altruizam, s naglaskom na brigu za Afrikance. Reilly je njen rezigniran, ne osobito suptilan i pomalo 'jednostavan' suprug; Waltz je pravi 'đavolji odvjetnik', inteligentan, hladan, ciničan i beskrupulozan tip koji će za dobar honorar bez problema dovesti u opasnost živote tisuća ljudi, dok je Winslet njegova submisivna supruga čije je strpljenje već odavno pri kraju.
Zarobljeni u vlastite misli, ideje i predrasude, povezani jedni s drugima u razne interesne saveze, ali isprepleteni brojim konfliktima, likovi Reze i Polanskoga punokrvni su, zanimljivi i uvjerljivo oslikavaju društveni milje koji, osim kad je naš skromni standard u pitanju, zapravo neobično podsjeća i na naše okruženje.