ALBUMI TJEDNA

Šarmantni, staromodni r'n'b Toni Braxton i Babyfacea

12.02.2014 u 07:24

Bionic
Reading

Tri međusobno radikalno različita albuma nekadašnjih zvijezda – 'konceptualna' kolaboracija ex r'n'b dive Toni Braxton i megaproducenta/autora Babyfacea, osmi album sjajne njujorške kantautorice Suzanne Vega plus sedmi brit soul veteranke Lise Stansfield…


TONI BRAXTON & BABYFACE – LOVE, MARRIAGE & DIVORCE

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kažu da vrijeme liječi sve rane, pa se tako i onaj prezašećereni, kičasti babyfaceovski r'n'b koji je vladao planetom dobrim djelom '90-ih danas čini znatno manje odioznim. Osim protoka vremena za to je zaslužno i ono što se danas izdaje za modernu varijantu tog žanra – grozni david-guetta/wyclef-jean-ovski EDM, pa tako sad i novi album nekad nepodnošljivog R. Kellya dođe kao melem na ranu. Toni Braxton je tih traumatičnih '90-ih prodavala na vagone, prva dva albuma su joj zajedno otišla u 25 milijuna primjeraka, no priča je naglo zamrla početkom novog milenija. Babyface je kao solo izvođač bio znatno skromnijeg dosega, ali je zato kao autor i/ili producent stajao iza megahitova neizbrojive hrpe zvijezda – od pokojne Whitney, preko Madonne, Mariah Carey, Beyonce i naravno, Toni Braxton pa sve do Arethe Franklin i Erica Claptona. Posljednih godina od Braxtonice, koja je imala dosta zdravstvenih problema i čak dvaput proglasila bankrot, poznatija je njena najmlađa sestra (od četiri) Tamar i to zahvaljujući reality showu. Babyfaceove dionice pak stoje znatno bolje, iako u današnjem moru multiplatinastih autorsko-producentskih timova i komiteta to ni približno nije onaj nivo biznisa kao u '90-ima. Uglavnom, sad su stari kompanjoni odlučili napraviti zajedničku ploču i to ni više ni manje nego koncept album, odnosno svojevrsni narativno povezani ciklus pjesama na temu iz naslova...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG I danas 46-godišnja Braxtonica i 54–godišnji Babyface (građansko ime mu je inače Kenneth Edmonds) prošli su svoje razvode i očito znaju ponešto o tome, pa većinu pjesama autorski potpisuju oboje. Album prati jednu vezu od početnih iskri i zaluđenosti ('Roller Coaster', 'Sweat'), pa braka, prvih svađa i preljuba ('Hurt You') do rastanka ('Where Did We Go Wrong'), a onda prije samog kraja, još jednog zajedničkog pokušaja ('Take It Back', 'Reunited') da bi se onda sve raspalo ('I'd Rather Be Broke', 'Heart Attack') i kulminiralo neizbježnim, koje elaborira fina završna balada 'The D Word'. Glazbeno se pak radi o pomalo generičkom, ali zrelom, dosta podigranom, nenakićenom i od modernih studijskih trikova oslobođenom r'n'b-u iz njegovih blockbusterskih dana, dok Toniin i Kennyev vokal zajedno funkcioniraju savršeno (prvi zajednički duet imali su još 1992.), a generalna atmosfera je ona nekog malo sofisticiranijeg ali vrlo, vrlo ugodnog easy listeninga...
NAJBOLJE STVARI Osim sjajnog singla 'Hurt You', još i 'The D Word', 'Take It Back', 'Sweat' i 'Roller Coaster'...
DAKLE Neće ovo naravno ugroziti antologijske albume o razvodu poput Dylanovog 'Blood On The Tracks' ili pak 'Here, My Dear' Marvina Gayea, ali je i više nego ugodno iznenađenje...

OCJENA: 8/10
DATUM IZLASKA:
3. veljače
IZDAVAČ: MOTOWN / UNIVERSAL MUSIC

SUZANNE VEGA – TALES FROM THE REALM OF THE QUEEN OF PENTACLES


TKO/ŠTO/KAKO/KADA
Gotovo sedam godina prošlo je od posljednjeg 'pravog' albuma Suzanne Vega, korektnog 'Beauty & Crime'. U međuvremenu je objavila seriju od četiri programatska albuma nazvanu 'Close Up', na kojima je preradila dobar dio svog bogatog kataloga razvrstavši ga u tematske razrede/albume o redom: ljubavi, ljudima i mjestima, 'stanju bivstva' te obitelji. Uz bezbroj živih nastupa širom svijeta (svirala je i kod nas 2011.) bio je to vjerojatno najbolji način za liječenje autorske blokade, koja je sad očito iza nje...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Poznato je da su lirske muze znatno postojanije od onih glazbenih, što u ovom konkretnom slučaju znači da su Vegini tekstovi još uvijek onako literarni, bogati i nadahnuti kao u najboljim danima (a to bi bilo tamo negdje u doba njenog drugog albuma 'Solitude Standing' iz 1987.), dok su joj melodije ipak malo izblijedile. Ipak, ima ih i ovdje nekoliko zgodnih, dok ostatak izvlači delikatna atmosfera u kojoj je uvijek bilo nešto teško uhvatljivo i objašnjivo, ali tako nepogrešivo njujorško...
NAJBOLJE STVARI 'Fool's Complaint', 'Horizon (There Is A Road)', 'Portrait Of The Knight Of Wands', 'I Never Wear White'...
DAKLE 'Priče iz Carstva kraljice pentagrama' prvenstveno su roba za fanove, i kao takve apsolutno pogađaju metu...

OCJENA: 7/10
DATUM IZLASKA:
3. veljače
IZDAVAČ: COOKING VINYL / INDIGO

LISA STANSFIELD – SEVEN

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Za pad u 'glazbenu nemilost' nekad davno sjajne i s obje strane Atlantika uspješne Lise Stansfield (a još i danas očito vrlo utjecajne – vidi npr. Jessie Ware) puno su manje krivi okrutni trendovski vjetrovi, a puno više ona sama koja je početkom 2000-ih objavila par poprilično bezveznih albuma. Čak toliko bezveznih da ni njen povratak nakon desetogodišnje pauze ne bi bio vrijedan posluha da ga nije najavio zgodan, obećavajući singl 'Can't Dance' koji dosta vuče na njene najbolje dane. No, ima li na albumu još štogod što bi joj moglo vratiti bar dio stare slave?
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG ...na žalost nema. Ali se mora priznati da je glas i dalje dobro služi, kao i ona njena poznata angažirana izvedba koja i najtanje stvari čini važnijima nego što jesu. No, tu je i glavni problem – Lisin novi materijal, izuzev par časnih izuzetaka, naprosto je tanak, osim što se i poprilično predvidljivo trpa u ionako pretrpani retro soul vlak. No, ako takva usporedba uopće ima ikakvu težinu – njen sedmi album značajno je bolji od petog joj i šestog...
NAJBOLJE STVARI Osim spomenute 'Can't Dance' još i 'Carry On', 'So Be It' i 'Conversation'...
DAKLE Usprkos svemu, svakako je dobro ponovo čuti Lisu Stansfield...

OCJENA: 6/10
DATUM IZLASKA:
3. veljače
IZDAVAČ: MONKEYNATRA / EDEL