Zimsko doba za bicikliste donosi mnogo izazova. Jedan od njih je i vožnja u uvjetima smanjene vidljivosti. Bloger tportala vozio se bajkom u noćnim uvjetima i provjerio koliko nam pomaže rasvjeta, koliko smo vidljivi u prometu te na što treba obratiti pažnju da bi noćna avantura na dva kotača bila sigurna
Odvažio sam se i na prvu noćnu vožnju izvan gradskog središta. Vozeći se ulicama koje su osvijetljene javnom rasvjetom, moramo dodatno paziti i da smo mi vidljivi. Uz lampice ispred i iza nas, uvijek je poželjno imati nešto reflektirajuće na sebi. Svakom biciklistu trebalo bi biti važno da je što uočljiviji u prometu. Odnedavno je i zakonom propisano da biciklist mora imati nešto od reflektirajuće odjeće na sebi. Nije propisano točno što, ali nešto poput popularnih žutih traka dobrodošlo je.
Istraživanja su pokazala da ljudsko oko prije zamijeti svjetlo koje trepti, a ne ono koje je stalno upaljeno. Preporuka biciklistima je da upale treptajuće opcije na lampi, barem onoj crvenoj zadnjoj. Nije nebitno spomenuti da lampica koja žmiga manje troši energije od one koja je stalno upaljena. Biciklisti koji kreću na put izvan naseljenih i osvijetljenih područja trebaju imati dobre lampe što će im osvijetliti put kojim se kreću kako bi dobro vidjeli.
Na tržištu se nude razni tipovi rasvjetnih tijela, i onih koji se mogu postaviti na rame ili glavu. No preporučuje se da je lampa na volanu, a ona stražnja ispod sjedala. Osim u zahtjevnijim noćnim vožnjama, kada se lampa može staviti na kacigu i sl.
Male lampe zaista su dobre za vožnju po gradskim ulicama. Treba imati u vidu to da neke pri hladnijem vremenu ili vjetru jednostavno prestanu raditi. Meni se dogodilo da mi je i velika lampa prestala raditi pri niskoj temperaturi, pa sam se nekako izvukao s malom običnom svjetiljkom.
Nisam baš dobro vidio ispred sebe, ali sam bio vidljiv drugim sudionicima u prometu. Poznati i renomirani proizvođač rasvjetnih tijela za outdoor, pa tako i za bike, je Ledlenser. Razvio je lepezu proizvoda koji su namijenjeni za pustolovne noćne vožnje. U paketima su obavezno dodaci za postavljanje lampe na volan ili kacigu, a najvažnija je pouzdanost jer lampe najviše trebaju zimi, u dane kada su noći duge i uvjeti smanjene vidljivosti počinju vrlo rano, sada već poslije 15 sati. Te svjetiljke rađene su upravo za vožnju u vremenskim uvjetima koji su često ekstremni.
Lampe Ledlenser s punjivim baterijama mogu svijetliti i do šest sati. Također, neki modeli imaju kombinaciju korištenja punjivih i običnih alkalnih baterija. Oni koji žele imati svjetiljku i za drugu priliku, osim za biciklizam, mogu odabrati neki model koji, kada nije na biciklu, koristi kao ručna svjetiljka. Tako je i s naglavnim lampama koje se koriste na kacigi za vrijeme pedaliranja ili na glavi pri planinarenju ili sl. Zadivljuje raspon takvih led lampi koje pružaju mogućnost da vozač dobro vidi. Vozač se na biciklu prije svega osjeća sigurno, a prizori i osvjetljenje i do tristo metara omogućavaju dobar pregled i pogled na teren.
Meni se svjetiljka na kacigi ipak najviše dopala kada sam sišao s bicikla. Dobro vidiš, a ne moraš je imati u ruci. Svjetlo postavljeno fiksno na volanu više mi se pak dopalo jer pruža stalan i ujednačen vidokrug. Neovisan je o okretanju glave.
Malo adventske čarolije na biciklu neće nedostajati. Uz pahulje snijega, pun Mjesec i dobru bike lampu - i noć postaje kao dan te se otvara mogućnost za lijepu avanturu na dva kotača.