BLOG PEDALIRANJE

Kraj ljeta proslavili smo na biciklu od mora do Fužina

10.09.2017 u 14:30

Bionic
Reading

Smještajni kapaciteti Fužina, a nisu mali, jedva su izdržali okupaciju biciklista koji su stigli na utrku dva mora. Za kraj ljeta bila je to prava fešta puna brdskih vožnji od mora do jezera. Naš bloger istražio je što nudi ovaj dio Gorskog kotara i zaleđe Vinodola biciklistima, ali i svim turistima koji su pohrlili s mora u planine tražeći svoju avanturu i novi stil ljetnog odmora

Kada sam u predvečerje velikog bike vikenda u Fužinama stigao do Vagabundine kolibe, vidno umorni domaćin dobacio mi je - biciklista nam je za danas dosta! Vjerojatno malo i u šali jer biciklisti su odlični gosti i potrošači, a možda su danas tražili brzu uslugu i jako se žurili jer se vozila utrka Fužine2See.

Ali su sigurno našli vremena za uživanje u Gorskom kotaru. Pa i kušanje delicija i uživanje u skrivenim oazama poput ove planinarske kolibe. Uz liker od bazge, pršut od vepra i jelena te planinski sir nakon pedaliranja i lutanja ovim vrletima doživljaj je samo takav. Poslije druženja s divljim konjima u predivnoj prirodi prepunoj pašnjaka, s nezaboravnim ljetnim pogledom prema moru, doživljaj je to bez konkurencije.

  • +10
Fužine2See Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Staklena crkvica i nebeski labirint u zaleđu Vinodola odličan su mamac za sve turiste. O uređenim vidikovcima da i ne govorim. Do nekih se može samo pješice ili biciklom, ali ima i onih koji imaju pristup cestom.

Oči Vinodola su krasna priča i pogledi između stijena su za pamćenje i dobru fotouspomenu. Tu su još i vidikovci Slipica, Mahavica i Pridva. Nešto dalje od mora su Gradina, Sviba i Kuk kod naselja Krmpota, duboko u planinama i na padinama Bjelolasice i Velebita. Da obilazite samo vidikovce, imate što raditi cijeli vikend.

I još ih samo upotpunite, kao ja, vožnjom do staklene kapelice i nebeskog labirinta i zadnjim kupanjem na rivijeri Vinodola. Brojne cestice se samo isprepliću i broj kombinacija ruta je bezbroj. Vozite kako vam paše, a uz lijepo vrijeme sve to vidite kao na dlanu. S malo pripreme na karti i snalaženja na terenu sve može biti bajkovito.

Čuo sam za divlje konje, točnije da ih ima na području iznad Vinodola, ali se nisam nadao susretu s krdom od njih tridesetak. Bilo je i kupanja u velikoj lokvi koja je, čini se, izgrađena baš za njih. Lijepo je da se o njima brine i da nisu smetnja, već turistička atrakcija i autohtona održivost ovog kraja. 

I dok pčele oblijeću svoje košnice, a kravice i ovce zvone u daljini, razmišljam koliko bi to ljudi sigurno htjelo doživjeti putujući ovuda. Samo osjetiti ovaj zrak i priču satkanu od brojnih povijesnih vrijednosti i tradicija ovog kraja. No ovuda su samo tutnjali biciklisti. Bilo je fora gledati zakrčenu Jadransku magistralu zadnjeg ljetnog vikenda i jurnjavu po goranskoj autocesti. Evo prijedloga za turiste - neka na svojoj ruti prema moru ubace i koju kontinentalnu destinaciju. Možda dožive dio ove priče. Ili jednostavno povedu svoj bicikl i voze se oko Fužina i zaleđa Vinodola.

  • +9
Divlji konji i Mazda CX-5 Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Reklo bi se nakon brdske utrke Fužine2See da su to prepoznali i oni rekreativci koji su postigli više i žele više. Pa im je i svaka sekunda važna i to za koliko su savladali visinsku razliku oko dvije tisuće metara u najtežoj kategoriji, tj. utrci na osamdeset kilometara.

Oko četiristo biciklista koji su vozili utrku brojka je koja je dokaz potencijala Fužina, ali i vrijednih organizatora iz Adria Bikea. Ako su Plitvice i lipanjska utrka poznati kao otvorenje MTB bike sezone, ova u Gorskom kotaru je sigurno…  Serija Adria Bike priprema nam još jednu utrku na Krku već u listopadu.

Cijele Fužine živjele su za bicikliste, a u gradu i oko jezera stalno je bilo živo. Organizirana je i promotivna noćna vožnja, tako da Fužine lagano dobivaju svoj program plus. Biciklisti su imali prilike biti i dio noćnog događanja i otkriti mračnu stranu Fužina, kako su se zgodno dosjetili u ekipi Night Riders Croatia prozvati ovu promo vožnju by Lendlenser lampice.

Tako su svi mogli probati šumske trailove s vrhunskom opremom Lendlenser. I po noći i po danu uživalo se i uz kavu uz jezero Bajer te na drugim lokacijama. Hotel Bitoraj, koji nosi licencu Adria Bike hotel, također je bio pun kaciga i bicikala. I privatni smještaj je popunjen, rekao mi je direktor hotela Bitoraj Andrej Kauzalarić i nadodao da su cijele Fužine preplavljene gostima i da takav trend pokazuju i prvi dani jeseni. Na samoj utrci bilo je pedeset posto više sudionika nego prošle godine. Posebno raduju dolasci iz drugih zemalja.

Imao sam prilike vidjeti i visoku razinu usluge privatnog smještaja koji je u nekim segmentima i bolji nego na moru. Nedaleko od centra Fužina dočekuje me gospođa Sabina, u fertunu i s metlom. Nije ni čudno želite li biti na razini i živjeti za svoje goste. No brzo je postala pravi turistički promotor kraja i svojih nadaleko poznatih apartmana koji pružaju onu malu, ali bitnu pažnju i uslugu više. Najviše vesele ljetne terase, puno zelenila s plahtama koje su veselo sušile i vijorile na buri. Tu je roštilj koji je, kao i sve što je na dvorištu, slobodan za korištenje. Za ono poslije tu su mreže razapete između stabala za uživanje. Naći će se i koja knjiga u bike fiendly apartmanima Sabina. I kako je sama Sabina napisala na fejsu - u rujnu svi su gosti biciklisti… živjelo pedaliranje!

Uz moj ljepotan Giant Anthem, koji je baš namijenjen za bike utrke i brdske vožnje, uz mene je bila potpuno nova Mazda CX - 5, koja je ovaj put bila zadužena za to da otkrijemo i prođemo što više u ovom bike vikendu. Tako nas je dovela na šumske lokacije povrh Liča, Bribira i Novog. Pa smo u miru mogli nakon utrka na obiteljsko bicikliranje. I slogan drive together baš se dobro uklopio. Novi redizajn i izvana i iznutra postigao je da ovaj model lifestyle auta doživimo baš tako. Složen za obiteljske izlete, ovaj auto pruža obilje zabave i iznenađenja. Za odmjeravanje konjskih snaga potrudili su se konji s Velebita pa je umalo došlo i do još jedne utrke na četiri kotača ili nogu. Atraktivan je i novi zaslon za vozača s obavijestima o prometnim znakovima, a ovaj dizelaš, s obzirom na svoje performanse, malo i troši, oko pet do šest litara na sto kilometara. Bilo ga je savršeno promatrati kako je nadmoćan nad spojem planina i odsjajem mora te zadnjeg ljetnog zalaska sunca.