b.creative konferencija

Glazbena industrija u Hrvatskoj – predvodnik u borbi za prepoznavanje važnosti kulturnih i kreativnih industrija

16.10.2019 u 15:47

Bionic
Reading

b.creative konferencija koju će 24. i 25. listopada ugostiti zagrebački MSU, kao jedna od najvećih takvih platformi koja okuplja kulturnjake i kreativce mjesto je na kojem će se okupiti i brojni predstavnici glazbene industrije

Nju u Hrvatskoj čini više od 15 tisuća kreativaca, glazbenika, autora, aranžera, izvođača… Međutim, cijeli proizvodni lanac glazbene industrije čine i brojna druga radna mjesta: od menadžera, koncertnih promotora i organizatora, diskografa i PR stručnjaka do tehničkog osoblja, roadieja, ton majstora, tehničara rasvjete, dizajnera itd.

Primjerice jedan veći koncert 'zapošljava' i niz drugih gospodarskih sektora: od ugostitelja, zaštitara, trgovaca (glazbeni merch) do turističkih agencija, prijevoznika, hotelijera i malih iznajmljivača, restorana i barova. Ukratko, rad glazbenih kreativaca i cijela glazbena industrija su idealan primjer prelijevanja i dodavanja vrijednosti, ili jednostavnije rečeno – omogućavanja ostvarivanja zarade brojnim drugim djelatnostima koje su s njom povezane.

HDS ZAMP, Stručna služba Hrvatskog društva skladatelja bavi se kolektivnim ostvarivanjem prava autora glazbenih djela. Kao dio velike svjetske mreže društava, u Hrvatskoj HDS ZAMP ostvaruje prava i za hrvatske i za inozemne autore, ali i suradnjom s ostalim društvima diljem svijeta jamči hrvatskim glazbenim autorima ostvarivanje njihovih prava u inozemstvu.

Ova u zemlji najstarija udruga za kolektivno ostvarivanje prava spada u takve razvijenije službe u Europi i svijetu pa se njihovim sustavom ostvarivanja prava u zemlji koriste i druge glazbene udruge te udruge filmaša, književnika, novinara i nakladnika.

Što se tiče konkretnih brojki, tj. prihoda koje glazbeni autori i nositelji autorskog prava ostvaruju samo putem kolektivne zaštite HDS ZAMP-a, po posljednjim službenim podacima taj iznos je gotovo 99 milijuna kuna godišnje, točnije 98.968.275,99 kuna.

Osim toga, HDS ZAMP je za glazbene projekte i događanja popularne, tradicijske i ozbiljne glazbe te internacionalnu promociju stvaralaštva svojih članova izdvojio oko 4,5 milijuna kuna. Takvi projekti su dodana vrijednost kulturi i turizmu, imaju itekako važan edukativni karakter, ali su i kvalitetna platforma za izgradnju javne svijesti o važnosti autorskog prava te dublje razumijevanje umjetničkih i gospodarskih vrijednosti kulturnih i kreativnih djela.

Koliko su te vrijednosti prepoznate u Hrvatskoj, a koliko u ostalim zemljama EU, otkrit će b.creative konferencija.