NOVI TREND

Hit serije diktiraju trendove u turizmu: Svi žele posjetiti najljepša mjesta s malih ekrana

07.02.2018 u 12:50

Bionic
Reading

Zlatno doba televizije, obilježeno brojnim prelascima filmskih zvijezda s velikih platna na male ekrane ne mijenja samo navike gledatelja, nego i navike svjetskih putnika

Set-jetteri, svjetski putnici koji odredišta svojih putovanja biraju prema lokacijama iz filmova, posljednjih su se godina također preusmjerili prema stvarnim mjestima na kojima su snimane njihove omiljene televizijske serije, a prema izvješću Trip Advisora čak je svaki peti svjetski putnik posjetio mjesto koje je vidio u televizijskoj seriji.

Pojava i nije tako nova, jer su i do sada zemlje ili gradovi bilježili porast posjetitelja nakon izlaganja pop kulturi, ali se promijenio, kako primjećuje Vogue, medij koji nadahnjuje putnike u odabiru odredišta.

Godinama su set-jetteri posjećivali lokacije koje su vidjeli na velikim ekranima, ali zahvaljujući sve izdašnijim produkcijama televizijskih serija, kao i sve većem broju međunarodnih platformi za streaming, utjecaj televizije na turizam bilježi sve veći porast u odnosu na film, ako ga već nije i prestigao.

Prema izvješću Sveučilišta North Texas, najbolji pretkazivač zbivanja u turizmu motiviranom svijetom zabave upravo je televizija, jer su gledatelji slici odredišta svoga mogućeg budućeg putovanja izloženi duže vrijeme.

Obzirom na brojnost televizijskih serija koje se emitiraju, od kojih su mnoge snimane na više lokacija, nije ni čudo što su neke destinacije diljem svijeta doživjele turistički procvat.

Svi žele u Škotsku zbog 'Outlandera'

Škotske visoravni, kako navodi Vogue, i prije su bile popularne među set-jetterima, zahvaljujući blockbusterima 'Hrabro srce' i 'Harry Potter', ali pravi turistički bum uslijedio je nakon snimanja serije 'Outlander'.

Outlander Autor: YouTube

Globalni odgovor na seriju 'Outlander' i izravan utjecaj na posjete iznenadio je i škotske turističke djelatnike pa izvršni direktor VisitScotlanda Malcolm Roughead navodi kako su u prijašnjim istraživanjima turisti kao razlog posjeta navodili 'Hrabro srce', 'Harryja Pottera' ili čak 'Da Vincijev kod', ali u posljednje vrijeme najviše od svega navodi se serija 'Outlander'. Prema izvješću VisitScotlanda, neka područja Škotske bilježe porast posjetitelja od 92 posto.

'Male laži' pobudile interes za kalifornijski Monterey

Grad Monterey u Kaliforniji oduvijek je bilo omiljeno stajalište putnika koji su krstarili cestom Route 1, ali nakon serije 'Male laži' grad je došao pod reflektor nekih sasvim drugih putnika. Rob O'Keefe, direktor marketinga u Monterey County Convention and Visitors Bureau, rekao je za Vogue kako je zabilježen nevjerojatan nalet ljudi koji pričaju o njihovom gradu kao odredištu i koji pokazuju interes za posjet, što je nesumnjivo posljedica serije 'Male laži' u kojoj je Monterey County bio zvijezda sam za sebe.

  • +5
Moda u seriji Male laži Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

'Igra prijestolja' privlači turiste u Dubrovnik i na Island

Kao jedan od najočitijih primjera Vogue navodi Island koji je 2008. godine bio na rubu ekonomskog kolapsa, da bi deset godina kasnije Bloomberg proglasio islandsku krunu 'najboljom svjetskom valutom'. Zasluge za to pripadaju porastu turizma od 386 posto u razdoblju od 2010. do 2018. godine, a veliki dio u tome rastu posljednjih nekoliko godina ima i serija 'Igra prijestolja'. Brojni su islandski glečeri, jezera i nacionalni parkovi poslužili u seriji kao pozadina za 'zemlju izvan zida', a zbog  popularnosti serije obožavatelji iz cijelog svijeta pohrlili su posjetiti mjesta snimanja.

  • +5
Najbolje lokacije iz 'Igre prijestolja' Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Nisu u Vogueu zaboravili ni Dubrovnik koji je glumeći Kraljev Grudobran također osjetio učinak 'Igre prijestolja'. Porast turizma pomogao je Hrvatskoj kao i Islandu izvući zemlju iz recesije, piše Vogue, ali navode i kako se to pokazalo kao dvosjekli mač za grad koji se nalazi na popisu UNESCO-ve svjetske baštine pa se zbog pretrpanosti razmišlja o ograničavanju turističkih dolazaka od 4 tisuće posjetitelja dnevno.

  • +6
'Igra prijestolja' u Dubrovniku Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic

Spora hrvatska administracija morat će požuriti s ovom odlukom, jer upravo je ovih dana počelo snimanje finalne, osme sezone ove HBO-ove serije koja bi na male ekrane trebala stići u travnju sjedeće godine.

Dodajmo svemu i podatke Ekonomskog instituta u Zagrebu čije je istraživanje pokazalo kako je snimanje ove serije u Dubrovniku donijelo 1,5 milijuna turističkih noćenja više, a turističku potrošnju povećalo za 126 milijuna eura.

  • +10
Otac Ive Jerković animira turiste u Dubrovniku u kostimu kralja Joffreyja iz serije Igra prijestolja Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic