Britanski Guardian je obradio podatke svih 1371 finalista Eurovizije od početka 1956. godine, tijekom gotovo sedam desetljeća, proučavajući pobjedničke, drugoplasirane i trećeplasirane natjecatelje u pogledu žanrova, spolova, grupacija i raspoloženja, sve kako bi došli do savršenog recepta za pjesmu Eurovizije
Prije 1970-ih, 85% prijava koje su bile prve, druge ili treće na natjecanju, nisu bile pop pjesme (što znači da je pjesma imala dva ili više drugih žanrova u sebi koji su bili dominantniji). Zvukovi big-bandova u swing stilu i francuska šansona bili su dominantne 'vrste' sve do ranih 1970-ih, kada su pop i rock počeli svoj zvjezdani uspon u konkurenciji.
Sada je pop praktički jedini put do pobjede. Samo pet ne-pop pjesama našlo se među prve tri od 2000. godine. Finska je pobijedila s nezaboravnom Lordi heavy metal izvedbom 2006., dok je, u oštrom kontrastu, jazz valcer Salvadora Sobrala nadmašio konkurenciju za Portugal 2017.. Italija je 2021. zauzela prvo mjesto s rock izvedbom Måneskina, 10 godina nakon što je Talijan Raphael Gualazzi završio drugi s pjesmom jazz ugođaja. Rusija je 2019. zauzela treće mjesto s psihodeličnim rockom Sergeja Lazareva.
Prošla dva pobjednika – ukrajinski Kalush Orchestra i talijanski Måneskin – bili su bendovi., a Abba je nedvojbeno najprepoznatljiviji pobjednik Eurovizije svih vremena. Ali prema 'izračunima', ako netko želi pobijediti na natjecanju, veća je vjerojatnost da će to učiniti kao solo umjetnik.
Kad je Abba pobijedila na natjecanju 1974. s 'Waterlooom', tek drugi bend koji je to uspio nakon Grethe & Jørgena Ingmanna za Dansku 1963. Bio je to početak zlatne ere za grupe. Solo umjetnici ponovno su izdominirali u posljednja dva desetljeća, zauzevši prva tri mjesta u više od dvije trećine natjecanja održanih od 1990. godine.
Solo izvođačice dominiraju natjecanjem pjesama. Više od 42% finalnih nastupa od 1956. su solo žene, u usporedbi s 30% solo muških izvođača. Dok žene dominiraju na pozornici, muškarci su prisutniji u poznatoj eurovizijskoj 'zelenoj sobi': više od četiri od pet skladatelja/tekstopisaca su muškarci. Došlo je i do odgovarajuće promjene u raspoloženju: sentimentalne, nostalgične i romantične skladbe iz ranijih desetljeća ustupile su mjesto glazbi za 'dobar osjećaj' 1970-ih i 1980-ih.
Dolaskom 1990-ih, eurovizijska pozornica vidjela je mnoštvo pjesama osmišljenih da veličaju moć, samopouzdanje i snagu kod slušatelja, poput Sama Rydera iz Ujedinjenog Kraljevstva koji je bio drugi sa 'Space Manom' 2022.; Måneskinova 'Zitti e Buoni', pobjednica 2021. ili pobjednica 2018. Netta Barzilai.
Pjesme na engleskom jeziku zauzele su vrlo istaknutu ulogu na Euroviziji otkako je pravilo pjevanja na nacionalnom jeziku sudionika, uvedeno 1977., uklonjeno 1999. godine. Gledajući žanr, tempo, to da je solo ženska izvođačica, durske i molske akorde i tekstove - najidealnija eurovizijska pobjednica je švedska pjesma iz 2012. 'Euphoria' od Loreen koja je, usput rečeno, i ove godine favorit za pobjedu.